Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

כוויות במהלך השירות הצבאי

כאשר חייל או חיילת מתגייסים, צה"ל פורש עליהם את אחריותו. לכן, כאשר חייל נפגע, נחבל או חולה במהלך השירות הצבאי, הוא רשאי לתבוע את משרד הביטחון לשם קבלת אחוזי נכות, שחלקם גם יכולים להניב פיצויים גבוהים והטבות סוציאליות. לשם כך, יתבקש החייל לעבור מספר שלבים שבהם בקשתו תיבחן ויוחלט האם בידיו יש עילה לתביעה או לא.

 

כוויות וטיפול

כוויה נוצרת במגע עם חומר חם או קר במיוחד, ובעלת רמות שונות של חומרה: כוויה בדרגה 1 היא פגיעה שטחית שפוגעת רק בשטחו החיצוני של העור ואינה פוגמת בשכבות העור או הגוף תחתיו. היא תתבטא בכאב ולפעמים גם בשלפוחיות ואדמומיות, אך תעבור במהרה. כוויה בדרגה 2 היא כוויה מכאיבה יותר שפוגעת באזורים נרחבים יותר של הגוף או באזורים פגיעים במיוחד. משך ההחלמה עשוי לקחת יותר זמן. כוויה בדרגה 3 היא כוויה חמורה במיוחד, שחולשת על אזורים נרחבים יותר בגוף ועשויה לפגום בשכבות עור רבות ואפילו במערכות פנימיות. כוויה בדרגה 3 תצריך טיפול רפואי רציני ומידי יותר.

חיילים רבים מתמודדים עם תנאי מחייה ועבודה לא סטנדרטיים, ובהתאם עשויים למצוא את עצמם נחשפים לשמש עזה, מכונות תעשייתיות, כלי נשק ועוד. כמו כן, היו מקרים בהם תנאי מיגון ובטיחות לא ראויים הובילו לדליקה שהיוותה סכנה עבור החיילים. כאשר חייל נכווה בצורה משמעותית במהלך שירותי הצבאי, הוא זכאי לתבוע את משרד הביטחון.

תביעת משרד הביטחון

כשלב ראשון, יש להגיש בקשה לתביעה הכרה כנכה צה"ל לקצין התגמולים של משרד הביטחון. קצין התגמולים הוא הגורם שמכריע האם יש להעביר את התביעה הלאה לוועדה הרפואית או לדחות אותה על הסף. בבקשה יש לפרט את הקשר הסיבתי בין השירות הצבאי לבין הכוויה ואת חומרת הכוויה. לשם כך, יש להצטייד במסמכים רפואיים, דו"חות צבאיים במידה והפגיעה התרחשה במסגרת צבאית, דו"חות אשפוז, חוות דעת מקצועיות וכל מסמך אחר שיוכיח את חומרת הפגיעה ויקשור אותה לשירות הצבאי.

חשוב לדעת, שגם אם הכווייה לא קרתה במהלך מילוי תפקיד, אין הדבר אומר שלחייל אין עילת תביעה – גם אם חייל היה בחופשה מאושרת או שהה בביתו באישור, הוא זכאי לתבוע. אם החייל נעדר שלא באישור, עבד או השתתף בפעילות ספורטיבית תמורת תשלום ונכווה תוך כדי פעילויות אלו, הוא אינו זכאי לתבוע, למעט חריגים שבהם הצבא יאפשר זאת.

במידה שקצין התגמולים מצא לנכון לאשר את הבקשה, החייל יזומן לוועדה רפואית, שם יקבל הזדמנות לשטח את טענותיו ויעבור בדיקה רפואית. הוועדה יכולה להעניק אחוזי נכות שנעים בין 0 ל- 100 אחוזים, כשמגובה מסוים מזכים גם בפיצויים כספיים ואפילו הטבות סוציאליות. במידה של כוויה בת חלוף ללא השפעה עתידית, ייתכן ותחליט הוועדה להעניק אחוזי נכות ופיצויים זמניים בלבד.

 

כוויה חמורה עשויה לשנות את חייכם מהקצה אל הקצה, ולהקשות עליכם בהשתלבות בשוק העבודה ובניהול חיים תקינים. יש לכם זכויות! אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם משרדנו על מנת שנוכל לעמוד לצדכם בתביעת משרד הביטחון ולהבטיח כי תזכו למירב הפיצויים המגיעים לכם. בידינו ניסיון וידע משפטי רב בתחום זה, ונשמח לעמוד לשירותיכם ולסייע לכם להשיג את הזכויות המגיעות לכם על מנת להקל על חייכם וכדי שתוכלו לצאת מהתביעה כשידכם על העליונה. 


כוויות במהלך השירות הצבאי
כוויות במהלך השירות הצבאי
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>