Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

חליתם בקורונה בשירותכם הצבאי? כך תוכלו לתבוע את משרד הביטחון

עם מגפת הקורונה העולמית והתגברות התחלואה בעולם ובארץ בפרט, הגל הראשון והשני, הולך ועולה מספר הנדבקים בנגיף הקורונה. הנגיף אינו פוסח על אף אוכלוסייה, מבוגרים וצעירים כאחד, וכשמדובר בחיילים בשירות צבאי, הסיכוי להידבק לא קטן. אם נדבקתם בקורונה בזמן שירותכם הצבאי ונותר לכם נזק בלתי הפיך, דעו שניתן להגיש תביעה נגד משרד הביטחון.

 

הליך התביעה

את התביעה יש להגיש לקצין התגמולים במחלקת התביעות במשרד הביטחון. לפי חוק הנכים, יש להוכיח כי נדבקתם בנגיף בזמן שהותכם בבסיס. אם רוב הזמן הייתם בבסיס, יש סיכוי טוב יותר שנדבקתם בבסיס, ואז האפשרות להוכיח זאת טובה יותר. אם אתם יוצאים הבייתה מידי יום, יהיה צורך להוכיח שלא נדבקתם באזרחות. אגב, אין זה משנה אם נדבקתם עקב מחדל של צה"ל באי שמירה על ההנחיות וזאת מאחר וישנה אחריות מוחלטת על צה"ל.

מעבר להוכחת הקשר הסיבתי, יש גם צורך להוכיח שנותר לכם נזק בלתי הפיך. ייתכנו נזקים שיחלפו עם ההחלמה מהמחלה, ואז אין מה לתבוע. חוק הנכים אינו מפצה על עוגמת נפש אלא רק על נכות.

לאחר הגשת התביעה ואיסוף החומר הרפואי אודותכם, קצין התגמולים יפנה אתכם לבדיקת מומחה רפואי מטעמו, שיבדוק אתכם ויחווה דעתו האם נותר לכם נזק בלתי הפיך שניתן לקשור אותו להידבקות בקורונה בשירות. רק במידה ויחליט שכן, תופנו לוועדה רפואית במשרד הביטחון על מנת לבדוק ולהעריך את שיעור הנכות שנותר לכם. בהתאם לשיעור הנכות שייקבע לכם, תקבלו את הפיצוי המגיע לכם.

ייתכן שבוועדה הרפואית תיקבע לכם נכות זמנית, במידה והמצב טרם התגבש ויש סיכוי שיחול שיפור במצבכם. במידה ונכותכם נקבעה בשיעור 20% לפחות ובאופן זמני, תוכלו ליהנות מתגמול חודשי בתקופת היות הנכות זמנית וכל עוד נותרה כזו או שנקבעה לצמיתות.

במידה ותביעתכם תידחה, תהיה לכם הזכות להגיש ערעור על כך לוועדת הערעורים בבית משפט השלום באזור מגוריכם.

מאחר ומדובר במחלה חדשה, ייתכן ותחוו קשיים בהוכחת תביעתכם. רצוי להתייעץ עם עורך דין המומחה בתביעות נגד משרד הביטחון על מנת לשפר את סיכוייכם להצליח בתביעה.

 

נזקים שיכולים להיגרם עקב הידבקות בקורונה

מחקרים מגלים כי אנשים שלקו בקורונה והחלימו, עלולים להיוותר עם נזקים כמו פגיעה בחוש הטעם והריח, בעיות בנשימה, יתר לחץ דם, עייפות, בעיה לבבית ועוד. אם נותרתם עם בעיות כאלה עקב הידבקות בקורונה בזמן שירותכם הצבאי, ייתכן ותוכלו לתבוע את הנזקים הללו.


מי יכול לתבוע?

בעיקרון, מי שיכול להגיש תביעה הם חיילים בשירות חובה או מילואים, בתנאי כמובן שיוכיחו שנדבקו בבסיס בו הם משרתים. אם נדבקו מחוץ לשירות, לא יוכלו לתבוע. אנשי קבע, סוהרים ושוטרים, בעקבות התיקון שנעשה בחוק בשנת 2017, צריכים להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי.

 

מי הם בעלי הפוטנציאל להידבק?

בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר להידבק בקורונה הם כמובן החובשים והסגל הרפואי במרפאות הצבאיות, אשר נחשפים להמון חיילים ועלולים להידבק בנגיף, גם אם נקטו באמצעי זהירות. ישנן מורות חיילות שעובדות עם ילדים או חיילים אחרים המשרתים בחיל החינוך ועובדים עם אוכלוסיות גדולות, שגם שם פוטנציאל ההדבקה הוא גדול. כמובן בבסיסים גדולים וצפופים, בחדרי האוכל, במגורים ובמקלחות, בכל מקום בצבא ישנו פוטנציאל הידבקות, כמו באזרחות, במיוחד אם לא מקפידים על אמצעי הזהירות הדרושים.

לסיכום, אם חליתם בקורונה בזמן שירותכם הצבאי, ניתן להגיש תביעה למשרד הביטחון, במידה ותצליחו להוכיח שנדבקתם בנגיף בבסיס ולא בבית ובמידה ויוותרו לכם נזקים בלתי הפיכים. לאור מורכבות ההליך, רצוי להתייעץ עם עורך דין המומחה בתחום. רפואה שלמה.

תביעת משרד הביטחון נעשית על ידי הגשת תביעה לקצין התגמולים של משרד הביטחון. קצין התגמולים עובד כמובן לפי חוק הנכים אשר מפרט מה הזכאות של אדם אשר חלה בקורונה במהלך שירותו הצבאי וגם למה הוא זכאי עקב כך.

אם חליתם בקורונה בשירותכם הצבאי וברור כי נדבקתם בנגיף במסגרת השירות, כלומר במהלך שהוכתם בבסיס, יכול מאוד להיות כי מגיע לכם פיצוי. הקורונה התירה נזקים אצל אנשים רבים ואם גם אתם חוויתם נזקים בעקבותיה, לחצו כאן וצרו איתנו קשר, יכול להיות שמגיע לכם פיצוי.

כן, לאחר הגשת התביעה מופנה החייל התובע לוועדה רפואית אשר בוחנת את מצבו הרפואי. המטרה לבחון את ההשלכות של הקורונה כפי שמפורטות בתביעה בכדי לקבוע כמה התביעה מהימנה והאם אכן מגיע לחייל התובע פיצוי להתמודדות עם המצב.

הגשת תביעה בגין קורונה מתאפשרת לחיילים בשירות חובה או במילואים. עבור אנשי קבע ואנשי שירותה ביטחון שאינם חיילים, התביעה מוגשת ישירות לביטוח הלאומי על פי החוק.

חליתם בקורונה בשירותכם הצבאי כך תוכלו לתבוע את משרד הביטחון
חליתם בקורונה בשירותכם הצבאי כך תוכלו לתבוע את משרד הביטחון
Picture of אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>