Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

תביעות משרד הביטחון אחוזי נכות

גורמי כוחות הביטחון שנגרמה להם פציעה או מחלה במהלך השירות זכאים לניהול תביעות מול משרד הביטחון במטרה לקבל אחוזי נכות המקנים תגמול או קצבה, בהתאם לשיעור הנכות שתיקבע. לפניכם פירוט מלא בנוגע לתביעות משרד הביטחון אחוזי נכות, קביעת אחוזי הנכות והסכומים המשולמים בעבור שיעורי הנכות.

 

כיצד מתקבלים אחוזי נכות

אחוזי הנכות במשרד הביטחון נקבעים לפי קריטריונים שונים שנובעים מאופי הפציעה ואופן חישוב אחוזי הנכות. כך למשל, חייל קרבי שנגרמה לו ירידה בשמיעה יקבל את אחוזי הנכות על סמך חומרת הפגיעה הנוכחית בשמיעה. שוטרת שנגרמה לה פגיעה במערכת הנשימה תוכל לקבל אחוזי נכות כל עוד תוכיח קשר סיבתי לאירוע הפגיעה או שירותה במשטרה. שוטר מג"ב שסובל בפגיעה בעמוד השדרה יקבל אחוזי נכות בהתאם לרמת הגבלת התנועה שלו ועוד.

חשוב לציין שאחוזי הנכות ניתנים בגין שלל מצבים רפואיים שונים, מפגיעות עור וצלקות ועד להפרעות נפשיות ופוסט טראומה. טווח הפציעות שחווים כוחות הביטחון מחיילים בצבא ועד אנשי משטרה הוא אדיר ולכל אחת מהן חומרה שונה שתקבע אחוזי נכות מסוימים ותגמול מסוים בעקבותיו.

כדי למצות את ההליך כראוי ולשמור במסגרתו על כל הזכויות שלכם, רצוי לפעול מול עורך דין מקצועי המתמחה בתביעות משרד הביטחון.

זכאות לקבלת אחוזי נכות

אחוזי הנכות ממשרד הביטחון מבטיחים סכום פיצויים חד פעמי כמענק בנכויות בשיעור נמוך או קצבה חודשית קבועה לנכויות החל משיעור מסוים.


מי שזכאים לתבוע אחוזי נכות הם:

 

חיילים בשירות סדיר או מילואים

חיילי סדיר או מילואים שנפצעו בשירות או בעקבות פעילות צבאית

 

חיילי חובה

חיילים בחובה שנפצעו בחופשה (תחת תנאים מסוימים שנקבעו במשהב"ט)

 

שוטרי משמר הגבול

שוטרי מג"ב בחובה או בקבע

 

שוטרי משטרת ישראל

 

משרד הממשלה

עובדי משרד ראש הממשלה ומשמר הכנסת, יחד עם חלק מעובדי משרד החוץ

 

שוחרים בקורסים

שוחרים ומשתתפים בקורסים קדם צבאיים (זכאות מתקבלת בגין פציעה בלבד)

 

כל אדם שנמנה עם אחת הקבוצות האלה ונפצע, חלה או עבר חוויה שהותירה אותו עם נכות או מחלה במסגרת השירות זכאי להגיש תביעה לפיצויים. הדרך הטובה ביותר לברר האם מגיעים לכם אחוזי נכות על סמך מצבכם היא להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתביעות משרד הביטחון ולהגיש באמצעותו תביעה מתאימה.

 

אחוזי הנכות וגובה הפיצויים

כאשר הוועדה הרפואית במשרד הביטחון מכירה בפגיעה ומעניקה אחוזי נכות, מתקבל בהתאם תגמול על סמך שיעור הנכות שנקבע על בסיס האופן הבא:

נכון ל-2021, אחוז נכות אחד שווה ל-48.19 שקלים. הדבר אומר שאם קיבלתם למשל 30% נכות, הגמלה החודשית שתהיו זכאים לה תהיה על סך 1,445.7 שקלים.

הקצבאות משולמות רק מנכות של 20% ומעלה, כך שמי שהוכרה להם נכות בין 1%-9% לא זכאים לקצבה חודשית כלל ואילו נכות בשיעור של 10%-19% מזכה במענק כספי חד פעמי בלבד.

הוועדה הרפואית במשרד הביטחון

 

לאחר הגשת התביעה

התהליך שלאחר הגשת התביעה צפוי להיות מורכב וממושך וחשוב להתוודע לכך מראש. הוועדה הראשונה שהתובע יופנה אליה תהיה הוועדה המחוזית, המורכבת מרופא אחד לפחות וממזכיר/ה של הוועדה.

התובע יתבקש להשמיע את תלונותיו ולפרט לגבי מצבו. הרופא שיאזין לדבריו יעיין בחומר הרפואי ויתרשם ממנו, תוך שהוא מחפש תימוכין לתלונותיו של התובע. מסיבה זו חשוב מאוד לדאוג שכל מסמך רפואי כמו הפניה, בדיקה או תלונה אצל רופא המשפחה יביעו את הקשיים של התובע ואת מצבו היומיומי, בהתאם לדרך שבה יפרט לגביו בוועדה.

 

תשובת הוועדה

תשובה מהוועדה המחוזית צפויה להתקבל תוך 3 חודשים בצירוף אחוזי הנכות ופרוטוקול הוועדה. תובע שלא מרוצה מתוצאות הוועדה יוכל לערער בפניה תוך 45 ימים ויצטרך להגיע לדיון בפני וועדה עליונה המשמשת כערכאה גבוהה יותר לעניין אחוזי הנכות.

בהנחה והתובע מסתפק באחוזי הנכות שנקבעו לו אך מצבו הוחמר לאורך הזמן, הוא יוכל להגיש בקשה להחמרה במצב שתזמן לו בדיקה רפואית חוזרת מטעם הוועדה המחוזית. אם מדובר במצב שמבטא נכות נוספת שטרם הוכרה (קרי נכות נוספת שנגרמה בעקבות הנכות הראשית שכבר הוכרה), הוועדה הרפואית תתבקש להכיר גם בה ולהגדיל את אחוזי הנכות.

 

תביעות משרד הביטחון – קבלת התגמולים

אם נקבעו אחוזי נכות המזכים בתגמול, החלטות הוועדה יעברו לקצין התגמולים באגף השיקום ועליו להעביר את ההחלטה לעניין שיעור הנכות. הסכום יכנס לחשבון בנק לאחר 60 יום מההחלטה ובתחילת החודש הבא. למשל – קצין התגמולים קבע את ההחלטה בתאריך 12.8.2021, אזי התובע יקבל את התגמול המגיע לו בתאריך 1.11.2021.

הערה חשובה: כדי להעביר את הסכום נדרש לקבל אישור ניהול חשבון מהבנק שאליו צפוי להיכנס התגמול.

 

חשיבות הייצוג המשפטי

קבלת אחוזי נכות

תהליך קבלת אחוזי הנכות והקצבה הרלוונטית הוא סבוך ומורכב, על אחת כמה וכמה מול משרד הביטחון שמתמודד עם כמות רבה של פגיעות המתרחשות בכל זרועות הביטחון. בתקופה האחרונה עלה הנושא למודעות עקב סוגיית הפגיעות הנפשיות בקרב הלומי קרב שאיננה זוכה להכרה המתאימה ואף מותירה את הנאבקים על זכויותיהם עם תחושות קשות ומתסכלות.

חשוב להבין שהליכים אלו נושאים בתוכם גם הטבות נוספות הנוגעות לטיפולים רפואיים, פטורים במס ועוד. על מנת שלא ייגרמו טעויות בנושא הזה, חשוב לנהל את התהליך באמצעות עורך דין המתמחה בתביעות משרד הביטחון ויוכל לבצע הכנה מתאימה לוועדה הרפואית לרבות ייצוג בוועדה והצגת טיעונים רפואיים ומשפטיים במסגרתה.

 

עו"ד מתאים למקרים מהסוג הזה

עורך הדין יוכל לוודא שההתנהלות בוועדה מתרחשת כנדרש וללא סייגים ולבחון את נימוקי ההחלטה שהתקבלה בסופו של דבר, כדי שיהיה אפשר להבין האם צריך לערער או להסתפק בהחלטה שניתנה וכל זה על מנת שתקבלו את הפיצוי המקסימלי ההולם את מצבכם הרפואי ומנצל כראוי את מלוא הזכויות מול משרד הביטחון.

 

הוכחת הקשר הסיבתי

במשרד הביטחון ככל גוף אחר המספק פיצויים (כמו המוסד לביטוח לאומי או חברת הביטוח) צריך להוכיח קשר סיבתי בין הנכות שנגרמה לבין השירות שבוצע. זהו על פניו השלב הקשה ביותר בהליך התביעה, שכן הרבה פעמים קשה לספק ראיות והוכחות מוצקות לקשר בין השניים ורבים מהתובעים נאלצים לעצור כאן.

מסיבה זו חשוב לקבל הנחיות מקדימות לגיבוש תיק התביעה מטעם עורך הדין ולהבין במדויק מהם החומרים הנדרשים שישכנעו את הוועדה ואת קצין התגמולים לספק אחוזי נכות.

 

תביעות משרד הביטחון אחוזי נכות – סיכום

תביעות משרד הביטחון בנוגע לאחוזי הנכות צפויות להיות מתישות ומפרכות, אך להביא לנחלה מסוימת מבחינה כלכלית. נפגעים שהצליחו להוכיח קשר סיבתי בין הנכות לשירות שלהם יצטרכו להתכונן כראוי לוועדה הרפואית המהווה שלב חשוב בפני עצמו וגם בו צפוי מאבק. הוועדה הרפואית איננה משתכנעת בקלות ועליכם לספק נימוקים מוצגים, מפורטים וברורים ככל האפשר למצבכם.

צריך לזכור שהוועדות הרפואיות בפרט ומשרד הביטחון בכלל נוקטים במדיניות שמקשה לא פעם על התובעים וקובעת אחוזי נכות מינימליים שלא בהכרח הולמים את המצב הרפואי האמיתי. לאור כל אלו רק עורך דין מומחה ועתיר ניסיון בתביעות מול משרד הביטחון וייצוג בוועדות הרפואיות יוכל לסייע לכם להתמודד עם ההליך ולמטב את תוצאותיו ככל האפשר.

הוועדה הרפואית במשרד הביטחון קובעת באם היא מכירה באדם שהגיש את התביעה כנכה של משרד הביטחון וכחלק מכך היא גם קובעת את שיעור אחוזי הנכות שהוא מקבל. השיעור נקבע בהתאם לכל מיני קריטריונים הקבועים בחוק.

באופן כללי, מי שזכאים להגיש תביעה למשרד הביטחון למען קבלת אחוזי נכות הם חיילי חובה, חיילים בשירות סדיר או מילואים, שוטרי משמר הגבול או שוטרי ישראל, ועובדי משרד ראש הממשלה ומשרד הכנסת. כמו כן, גם שוחרים בקורסים קדם צבאיים.

גובה הפיצוי אשר עתיד לקבל אדם שהוכר כבעל נכות משרד הביטחון מותאם לשיעור אחוזי הנכות שקיבל. גובה הפיצוי מחושב כסכום קבוע לכל אחוז ולכן ככל שתובע מקבל שיעור גבוה יותר כך הפיצוי גבוה יותר.

כמובן שכן! אתם מוזמנים ללחוץ כאן על מנת ליצור קשר עם איש מקצוע ולקבל מידע אודות האפשרויות שלכם.

תביעות משרד הביטחון אחוזי נכות
תביעות משרד הביטחון אחוזי נכות
Picture of אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>