Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

קרע במיניסקוס בצבא – איך להגיש תביעה למשרד הביטחון

המניסקוס הוא רקמת סחוס המשמש כשכבת מגן בולמת זעזועים בין עצם הירך ועצם השוק. בכל אחת מן הברכיים ישנם שני מניסקוסים. הם יכולים להיפגע או להיקרע במהלך פעילויות המפעילות לחץ על מפרק הברך או מסובבות אותו באופן פתאומי. לוחמים רבים בצה"ל סובלים מבעיה של קרע במניסקוס שמופיע במהלך שירותם הצבאי בעקבות פציעות מאמץ בברך, חבלות סיבוביות, אימונים אינטנסיביים, נשיאת משאות כבדים ועוד.

ברך שבה נגרם קרע במניסקוס יכולה לחזור לתפקוד מלא או חלקי, בין אם עברתם ניתוח ובין אם לא. בכל אופן, נזק שנותר בברך לאחר חבלה עם קרע במניסקוס, שהתרחשה בזמן שירותכם הצבאי, נחשב כנכות, ועל כן במידה ואתם סובלים ממנו בעקבות הפציעה, ניתן להגיש תביעה למשרד הביטחון בעזרת עורך דין משרד הביטחון ולזכות בפיצויים. המאמר שלפניכם יסביר מה נדרש כדי לקבל פיצויים בגין נזק במניסקוס שנגרם עקב תנאי השירות הצבאי ואיך למצות את זכויותיכם.

 

מה גורם לקרע במיניסקוס?

ניתן לקרוע את המניסקוס במהלך פעילויות היוצרות עומס פתאומי וגבוה על מפרק הברך כתוצאה מתנועת פיתול או סיבוב חד. העברת משקל מהירה, כריעה עמוקה מדי או הרמת משקלים כבדים, עלולים כולם להוביל לפציעה במניסקוס. חיילים קרביים רבים אשר נדרשים לקחת חלק בפעילות פיזית אינטנסיבית בתדירות גבוהה במשך תקופות ארוכות, וגם חיילי טירונות, נמצאים בסיכון גבוה לקרע במניסקוס. אף שפעמים רבות קרעים במניסקוס מופיעים בעקבות עומס חוזר ונשנה על הברכיים ותהליכי שחיקה, לעתים זה קורה גם כתוצאה ישירה של חבלה ישירה או סיבובית בברך.

למה גורם קרע במיניסקוס?

קרע במניסקוס עשוי להיות קרע מלא או חלקי. אולם ברוב המקרים פציעת קרע במניסקוס מתאפיינת בכאב חריף סביב הברך ובנפיחות באזור. במקרים מסוימים הקרע במניסקוס מצריך תהליך ארוך מאוד של ריפוי ולעתים נדרשת אף התערבות ניתוחית על מנת לטפל בו.

לעתים גם לאחר ניתוח לתיקון קרע במיניסקוס נותר המטופל עם כאבים כרוניים בברכו ומוגבלות תנועתית. אולם ייתכנו מקרים בהם המטופל יוכל לשוב לפעילות מלאה או כמעט מלאה. כאמור, פגיעה במניסקוס במהלך השירות הצבאי עשויה לגרום בחלק מן המקרים למוגבלות תנועתית מתמשכת ולנכות קבועה – כתלות בחומרת החבלה שגרמה לקרע, לגודלו ומיקום הקרע (מניסקוס חיצוני או פנימי). פעמים רבות הפציעה במניסקוס מצריכה טיפול ארוך טווח ומשפיעה לרעה על איכות חייו של הנפגע.


איך ניתן לקבל פיצויים מהצבא בגין קרע במניסקוס?

במידה ואתם חיילים או אנשי כוחות הביטחון ונפצעתם בברך וקרעתם את המניסקוס תוך כדי שירותכם הצבאי / הביטחוני, תוכלו להגיש למשרד הביטחון תביעת פיצויים בגין הנזק שנגרם לכם בברך ובמניסקוס. יהיה עליכם להוכיח שהקרע במניסקוס נגרם או הוחמר (במידה וסבלתם מזה עוד קודם לגיוס) בזמן ועקב השירות הצבאי או הביטחוני. אם לא מילאו לכם דוח פציעה בגין החבלה הזו, זה עשוי להקשות על הוכחתה. במידה ולא פניתם לטיפול רפואי ביום החבלה או בסמוך לכך, זה גם עשוי להקשות את ההוכחה. כמובן שרצוי שיהיו עדים לחבלה שיוכלו לאשר אותה בכתב. אם קרעתם את המניסקוס לא עקב פעילות בשירות, אלא בזמן חופשה בבית, יחול עליכם חוק חבלה בחופשה. ראו התנאים הנדרשים כדי לזכות בהכרה במאמר הזה. אם נפצעתם בהיותכם בשירות קבע, תצטרכו להגיש את תביעתכם למוסד לביטוח לאומי, במידה ולא מדובר בחבלה שאירעה במהלך פעילות מבצעית או אימון לפעילות כזו.

במידה וקצין התגמולים יכיר בפגיעה ככזו שנגרמה או הוחמרה עקב השירות, אז בשלב השני, תופנו לבדיקה בוועדה רפואית שם ייקבעו אחוזי הנכות שלכם ובהתאם לשיעור הנכות שייקבע לכם, כך ייקבע גובה הפיצוי המגיע לכם.

 

מדוע חשוב לפנות לעורך דין עם ניסיון בתביעות בגין קרע במניסקוס בצבא

למרות שתביעה בגין חבלה הנה פחות מורכבת מתביעה בגין מחלה, על מנת להגיש תביעה למשרד הביטחון להכרה באחוזי נכות כתוצאה מקרע במניסקוס בצבא, רצוי לפנות לעו"ד המתמחה בתביעות כאלה על מנת שיוכל להשיג לכם את ההכרה והפיצוי המירבי. כאשר ההליך מטופל בידי עורך דין מיומן ומקצועי אשר דואג להגיש את התביעה עבורכם וללוות אתכם לאורך כל התהליך, לרבות בוועדות הרפואיות שאחראיות לקבוע את אחוזי הנכות שיאושרו לכם, קיים סיכוי גבוה יותר שתזכו בפיצוי המירבי שמגיע לכם.

הטיפול המשפטי בפציעות מניסקוס מחייב הבנה מעמיקה של המינוח הרפואי והמשמעויות המשפטיות הנגזרות מאופי הפגיעה. ייצוג על ידי עורך דין הבקיא במושגים ובהתנהלות מול הוועדות הללו, יסייע לכם למצות את זכויותיכם מול המערכת ולמקסם את היקף הפיצויים וההטבות לו תהיו זכאים.

קרע במיניסקוס בצבא - איך להגיש תביעה למשרד הביטחון
קרע במיניסקוס בצבא – איך להגיש תביעה למשרד הביטחון
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>