Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 117 ביקורות
×
js_loader

קרע בכתף בצבא – דעו את זכויותיכם

חיילים רבים נדרשים למאמץ גופני ניכר במסגרת שירותם הצבאי, ובפרט חיילים בתפקידי לחימה. לעתים, עקב העומס הגופני הרב שחיילים נאלצים לקחת על עצמם בצבא, חלקם מגיעים למצב של קריסה פיזית. פציעות בתקופת השירות הצבאי הן שכיחות למדי גם מפאת הימצאותם של חיילים במצבים ובסביבות עם פוטנציאל פציעה גבוה.

למשל, שטחי אימונים, פעילויות חוץ ומצבי לוחמה. לצערנו הרב, פגיעות גופניות במסגרת השירות הצבאי אינן עניין נדיר ורבים מן המשרתים בצבא מסיימים את שירותם כשהם נושאים עמם "מזכרת" מכאיבה מתרומתם למדינה. אחד מסוגי הפציעות הללו נקרא קרע בכתף. 

קרע בכתף בצבא עלול להתרחש כאשר חייל או חיילת משתתפים בפעילות פיזית מאמצת במיוחד או בנשיאת משאות כבדים. קרעים בכתף עלולים להגביל את יכולת התנועה של הנפגע באופן זמני או קבוע, עד כדי פגיעה ביכולתו לנהל אורח חיים תקין.  במידה ונפצעתם בכתף (או בכל אזור אחר בגופכם) במהלך השירות הצבאי שלכם, חשוב שתדעו כי עומדת לכם הזכות להגיש תביעת פיצויים למשרד הביטחון בעזרת עורך דין.

 

קרע בכתף בצבא – איך זה קורה?

כאשר אדם מפעיל עומס רב מדי על גופו או מרים עצמים במשקל גבוה, הוא עלול לפרוק את הכתף ולסבול מקרע בכתף. כיצד זה קורה? ובכן, ישנם קרעים בכתף שהם תוצר של טראומה לכתף – מכה או חבלה חזקה, אשר גורמת למתיחה פתאומית ובלתי מבוקרת של רצועות מפרק הכתף בזווית לא טבעית. תנועות פתאומיות כאלו, עלולות להוביל להווצרות קרע או קרעים באזורים הפחות עמידים של הכתף.

לרוב זה יהיה סביב החיבור של הרצועות הקדמיות של הכתף למפרק הכתף.

כאשר אדם פורק את הכתף שלו זה מוביל לעתים קרובות להיווצרות קרע במסובבי הכתף (Rotator cuff tear), הרצועות אשר עוטפות את החלק העליון של עצם הזרוע. בנוסף, גם במצבים של מאמץ פיזי מתמשך, כאשר מופעל עומס רב מדי על הכתפיים לאורך זמן, יכולים להופיע קרעים במסובבי הכתף.

קבוצת השרירים הזו שנקראת גם "שרירי השרוול", היא למעשה הבסיס לתנועתיות תקינה של הזרוע ומפרק הכתף. לכן פציעה מסוג זה היא לרוב מאוד כואבת ועלולה לגרום למגבלה תנועתית חמורה.

 

איך מגישים תביעה על קרע בכתף בצבא?

על מנת שמשרד הביטחון יכיר בפציעת הכתף של חייל או חייל לשעבר, על הנפגע או הנפגעת להוכיח כי פציעתם התרחשה במסגרת שירותם בצה"ל או בכוחות הביטחון, וכן כי קיים קשר סיבתי מובהק בין תנאי השירות שלהם ובין הקרע בכתף ממנו הם סובלים. לעתים קרע בכתף אינו מופיע באופן מיידי, אלא בעקבות מאמץ פיזי מתמשך ולכן חשוב לרכז את כל הממצאים הנוגעים לתביעת הפיצויים באופן מסודר על מנת שניתן יהיה להוכיח את הקשר בין השירות הצבאי לפציעה מעבר לכל ספק.


על האתגר בקבלת פיצויים מהצבא בגין קרע בכתף

תביעות נזיקין מול משרד הביטחון הן מורכבות כשמדובר בפגיעה פיזית, מאחר ונדרשת הוכחה חותכת לכך שהפציעה קשורה במישרין למאורע או מאורעות אשר התרחשו כחלק מן השירות הצבאי של הנפגע. ברמה התיאורטית, תמיד קיים הסיכוי לכך שחייל נפצע במסגרת פעילות שבוצעה מחוץ למסגרת השירות או במהלך חופשה.

 

מה עושים אם הקרע בכתף התגלה רק לאחר השחרור מהצבא?

לעתים ישנם גם מצבים שבהם תסמיני הקרע בכתף מופיעים רק לאחר השחרור מהשירות הצבאי.
גם במצבים אלו ניתן להגיש תביעה לפיצויים בגין קרע בכתף למשרד הביטחון. אולם חשוב להיות מודעים לכך שקיימת תקופת התיישנות לתביעות מסוג זה, ולכן חשוב לנסות ככל הניתן להגיש את התביעה בסמיכות למועד השחרור מצה"ל.

 

איזה גורם במשרד הביטחון אחראי לטפל בתביעות על קרע בכתף בצבא?

על תביעת פיצויים בגין קרע בכתף בצבא, להיות מוגשת לקצין התגמולים במשרד הביטחון. זהו הגורם שאחראי לבחון את פרטי המקרה, ולהפנות את החייל לוועדות רפואיות רלוונטיות בהן יושבים מומחים המוסמכים לקבוע אם התביעה קבילה. ישנה חשיבות רבה ליכולתו של התובע להוכיח כי הקרע בכתף שנגרם לו בעת שירותו הצבאי, מקשה על תפקודו ומגביל אותו עד כדי נכות.

משמעות ההכרה בנכות בהקשר זה,היא לא רק בהיבט של קבלת פיצוי ממשרד הביטחון, אלא גם במובן של העמידה בקריטריונים לקבלת סיוע כספי נוסף במקרה בו תחול הידרדרות במצבו הרפואי של הנפגע. עורכי דין מיומנים עם ניסיון בתביעות נזיקין מול משרד הביטחון, ישפרו את הסיכויים שלך לקבל פיצוי הולם.

קרע בכתף בצבא - דעו את זכויותיכם
קרע בכתף בצבא – דעו את זכויותיכם
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 117 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>