Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 117 ביקורות
×
js_loader

מחלת בכטרב / אנקילוסינג ספונדיליטיס (AS)

מחלת בכטרב (בלטינית: Ankylosing Spondylitis בקיצור AS ובעברית – דלקת חוליות מקשחת) היא מחלה דלקתית של עמוד השדרה. המחלה מלווה בכאבי גב כרוניים והגבלות תנועה המשפיעים על התפקוד היומיומי. מהם הסימפטומים העיקריים של מחלת AS? מה הם הגורמים למחלה וכיצד ניתן לתבוע הכרה בה כאשר היא מופיעה במהלך השירות הצבאי? על כך במאמר הבא.

 

הסימפטומים העיקריים של מחלת AS

הסימפטום העיקרי והמטריד ביותר של מחלת AS הוא הכאבים שמופיעים בעמוד השדרה המותני, ולפעמים לכל אורכו. במקרים מסוימים, ישנה מעורבות של מפרקים נוספים בגוף. במקרים הקשים יותר, יהיה צורך בהחלפת המפרק הפגוע. בנוסף, המחלה מלווה בהקשחה של חוליות עמוד השדרה ובאובדן הגמישות, מה שגורם לנוקשות ולפגיעה תפקודית בחיי היום יום. מלבד הפגיעה במפרקים, עלולה להתפתח פגיעה במערכות נוספות בגוף.

הגורמים למחלה והסיכוי לפתח אותה בשירות הצבאי

הגורמים למחלה אינם ברורים די הצורך. קיים מרכיב גנטי הגורם למחלה, אך נדרשת בנוסף גם מעורבות של מרכיב סביבתי על מנת שהמחלה תתפתח. אחד מן המרכיבים הסביבתיים יכול להיות חבלה ישירה או טראומה או עומס מצטבר. מאחר ובשירות הצבאי ישנן מגוון אפשרויות להיחבל וישנן גם הזדמנויות רבות להיחשף לגורמים של עומס פיזי מצטבר, הרי שהסיכוי של מי שנושא את הגנטיקה למחלה לפתח את המחלה במהלך השירות הוא לא קטן.

גורם סביבתי נוסף שיכול לעורר את המחלה הוא זיהום חיידקי. גם גורם זה מצוי לרוב בשירות הצבאי, וחייל שנושא את הגנטיקה למחלה ולוקה בזיהום במהלך השירות, עשוי לפתח את המחלה בגופו. יש כמובן צורך להוכיח שנדבק בזיהום בשירות, כמו שיש צורך להוכיח את תנאי השירות שהיו כרוכים בטראומה, חבלה או עומסים מצטברים.

מאחר והמחלה מתפתחת בעיקר בגברים צעירים בגילאי 18-30. גם נתון זה מעלה את הסיכוי ללקות במחלה במהלך השירות הצבאי (אצל בעלי הגנטיקה המתאימה) אך חשוב לזכור כי לא מספיק שהמחלה פרצה בזמן השירות. יש צורך להוכיח גם את הגורם הסביבתי בשירות שגרם לה.


הגשת תביעה נגד משרד הביטחון בגין מחלת AS

כאמור, חבלה או טראומה עלולים לגרום לפרוץ המחלה. לכן, אם נחבלתם במהלך השירות, חשוב למלא דוח פציעה. במקרים של חשיפה לעומס פיזי מצטבר, אין מה למלא דוח פציעה, אך יש חשיבות להבאת עדויות בכתב מאת חבריכם לשירות או מפקדיכם, שיתמכו בטענותיכם לאותם עומסים. חשוב להראות חשיפה חריגה לעומסים, ושבעקבות אותה חשיפה החלו להופיע הסימפטומים של המחלה (שתאובחן בהמשך). כמובן שחשוב לאסוף את כל התיעוד הרפואי.

גם במקרים של התפתחות המחלה בעקבות זיהום, חשוב כמובן להביא עדויות לכך.

מאחר והספרות הרפואית בנוגע לגורמים הסביבתיים שמעוררים את המחלה – שנויה במחלוקת, יש צורך להוכיח את החריגות של הגורם הסביבתי, על מנת לשכנע בכך שהמחלה שהתפרצה בזמן השירות, גם נגרמה בגלל השירות. על מנת לשכנע את קצין התגמולים בתביעתכם, רצוי להסתייע בשירותיו של עורך דין המתמחה בתביעות נגד משרד הביטחון. משרדנו ייצג בכמה תביעות בגין מחלת AS.

מחלת בכטרב אנקילוסינג ספונדיליטיס (AS)
מחלת בכטרב אנקילוסינג ספונדיליטיס (AS)
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 117 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>