Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

קרע ברצועה בברך ACL או MCL שנגרם בצבא

התופעה של חיילים הנפצעים במהלך שירותם הצבאי אינה תופעה נדירה. פעמים רבות חיילים נדרשים למאמץ פיזי ולאימונים אינטנסיביים שלא נדרשו אליהם לפני שירותם, ולעיתים גופם אינו עומד בעומס. המערכת הצבאית מכירה בכך שיש לה אחריות כאשר חייל נפצע במהלך פעילות בשירות, ולכן מאפשרת הגשת בקשה למשרד הביטחון על מנת לדרוש פיצויים כספיים בגין אותו נזק.

קרע ברצועה בברך ACL או MCL ידוע כפציעה כואבת במיוחד, שעלולה לגרום לבעיות ברכיים עתידיות ואפילו להוביל לניתוח. הליך השיקום בעקבות פציעה שכזו עשוי להיות ממושך, ובמקרים מסוימים להוביל להורדת הפרופיל ושחרורכם המוקדם מהשירות הצבאי.

 

רצועות ACL ו- MCL

שתי רצועות אלו הן חלק מרצועות הברך העיקריות. הן חיוניות לייצוב הברך והרגל. רצועות אלו מאופיינות ברגישות עצבית גבוהה שמשדרת לגוף כיצד יש לבצע את תנועת הרגל ואילו שרירים יש לגייס בכל תנועה. כאשר תפקודן נפגע, הגוף מתקשה לשלוט בשרירי הרגל ובתנועתה, ובכך הפצוע עלול לבצע תנועות שגויות ואף מסוכנות שיפגעו ברגלו אף יותר.

רצועת ה- ACL: זוהי הרצועה הצולבת הקדמית (באנגלית: Anterior cruciate ligament). פעמים רבות קריעת הרצועה מצריכה ניתוח של שחזור הרצועה, ששיקומה מתמשך כחצי שנה.

רצועת ה- MCL: זוהי הרצועה הצידית הפנימית (באנגלית: Medial collateral ligament). ברוב המקרים הטיפול ברצועה זו יהיה באמצעות פיזיותרפיה, אך במקרים שבהם יש פגיעה נוספת, ייתכן צורך בניתוח.

הליך התביעה נגד משרד הביטחון

על מנת לקבל פיצויים ממשרד הביטחון בגין פציעה שהתרחשה בזמן השירות הצבאי, יש להוכיח כי הפציעה אכן נגרמה כתוצאה מהשירות הצבאי. חשוב לדעת, לעיתים גם במקרים שבהם החייל נפצע לא בעת מילוי תפקידו אלא בחופשה מהשירות, הוא עדיין יהיה זכאי לפיצויים. אתה מוזמנים לקרוא את המאמר אודות חבלה בחופשה מהשירות.

לתביעה יש לצרף אסמכתאות רפואיות ואישורים צבאיים כגון דוח פציעה ממולא וחתום כדין בארבעת חלקיו, כמו כן, יש לצרף תצהיר חתום ומאומת על ידי עורך דין בדבר נסיבות הפציעה וזמן התרחשותה, העדים למקרה, הנזק הרפואי שנגרם והטיפולים שקיבלתם.
במידה והחייל התגייס עם סעיף רפואי מלא וללא בעיות אורתופדיות הקשורות לפציעה ולא סבל מבעיות הקשורות לפציעה טרם הפציעה, וישנו תיעוד רפואי ברור בדבר הנזק שהתרחש עקב הפציעה, יש סיכוי טוב שהתביעה תופנה להתברר ב"מסלול הירוק" מה שאומר שקצין התגמולים ידלג על השלב של התייעצות עם מומחה רפואי מטעמו, ויפנה את החייל לבדיקה בוועדה רפואית להערכת הנזק שלו באחוזי נכות. אתם מוזמנים לקרוא את המאמר המתייחס להליך בפני הוועדה הרפואית.
אם קצין התגמולים יסבור שהמקרה מצריך התייעצות עם מומחה רפואי, אז תחילה תופנו לבדיקת מומחה רפואי מטעם קצין התגמולים, ורק אם המומחה יחליט בחוות דעתו שיש קשר בין הנזק שלכם ובין תנאי השירות שלכם, רק אז תופנו לבדיקה בוועדה הרפואית. למרות שעל פניו נראה שחבלות של קרע ברצועה הן דבר ברור, תתפלאו איך קצין התגמולים והמומחים הרפואיים מטעמו מצליחים "לסבך" גם מקרים פשוטים. מסיבה זו מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המומחה לתביעות נגד משרד הביטחון כבר בשלב התביעה.

במידה ונפצעתם במהלך השירות ונותר לכם נזק, אל תהססו לפנות אלינו. הליך התביעה נגד משרד הביטחון עשוי להיות ארוך ומייגע. תנו לעורך דין מנוסה לטפל בו.


קרע ברצועה בברך ACL או MCL שנגרם בצבא
קרע ברצועה בברך ACL או MCL שנגרם בצבא
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>