Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

הגשת תביעות לקצין תגמולים

קצין תגמולים במשרד הביטחון הוא בעל התפקיד אשר בוחן את התביעות המוגשות למשרד על פי חוק הנכים. גם משפחות אשר יקיריהן נספו במערכות ישראל, אמורות לבצע הגשת תביעות לקצין תגמולים במשרד הביטחון. בשורות להלן נרחיב את היריעה ונסביר איך ומתי צריך להגיש תביעה, ומהם סיכויי ההצלחה של תביעות כאמור.

הגשת תביעות לקצין תגמולים – איך ומתי?

הגשת תביעה לקצין תגמולים אמורה להתבצע כאשר חייל או חיילת בצה"ל נפגעו במהלך השירות הצבאי. גם עובדים של משרדים וארגונים אחרים, השייכים למשרד הביטחון ואשר נפגעו במהלך השירות או בתקופת השירות שלהם, יכולים להגיש תביעה לקצין התגמולים. על מנת להגיש את התביעה, על התובע או על כל מי שמייצג אותו, חלה החובה להצטייד בכל המסמכים הדרושים:

  1. מסמכים רפואיים: כל מסמך רפואי הנוגע לתביעה, או שיכול להיות לו קשר אליה, חייב להיות כלול בתביעה ולבוא בה לידי ביטוי.
  2. חוות דעת רפואיות: לעיתים מזומנות, יש לכלול בבקשה חוות דעת רפואיות או אחרות, אשר יכולות לאשש את התביעה ולהשפיע על התוצאה הסופית שלה. בדרך כלל, עורך דין משרד הביטחון אשר מלווה את התובעים, יחליט אם ומתי לשלוח את התובע לקבלת חוות דעת רפואית.
  3. מסמכים הנוגעים לאפוי הפגיעה ולאופן שבו היא התרחשה: אם קיימים מסמכים המעידים על האופן שבו התרחשה הפגיעה, חשוב מאד לצרף אותם לתביעה. המסמכים הללו יכולים לחזק את התביעה ואת האפשרות של עו"ד משרד הביטחון להוכיח את צדקתו של התובע.

ככלל, ככל שקיימים מסמכים רפואיים או אחרים, בידי התובע או בני המשפחה שלו, חשוב להציג אותם לעורכי הדין. הם יחליטו, בסיכומו של עניין, אם ומתי לכלול את המסמכים בתביעה ומה ההשפעה שיכולה להיות להם על התוצאה הסופית.

מהו ההליך להגשת תביעות לקצין התגמולים ואיך הוא מתבצע בפועל?

להלן השלבים המקובלים בהגשת תביעה לקצין התגמולים במשרד הביטחון:

  • איסוף המסמכים שישמשו בתור בסיס ראייתי להוכחת עילת התביעה: בשלב הראשון נאספים כל המסמכים הקשורים בתביעה. המסמכים יכולים להגיע מהתיק הרפואי של התובע, ומגורמים אחרים שהיו מעורבים בטיפול בו. לחילופין, המסמכים יכולים להימסר על ידי התובע עצמו. ככלל, ההמלצה היא לשמור כל מסמך רפואי שמא שמשרת בכוחות הביטחון מקבל במהלך השירות שלו. עו"ד משרד הביטחון יברור מכלל המסמכים את אתה הרלוונטיים לתביעה.
  • בחינת הבקשה: בשלב הראשון, יבחן עורך דין משרד הביטחון את התביעה ויבדוק את הסיכויים שלה להצליח. למרות שלכאורה מדובר בנושאים ברורים, הרי שלמעשה כל תביעה היא עולם ומלואו. עורך הדין צריך להוכיח את עצם הפגיעה בתובע מצד אחד, ומצד שני הוא חייב לבסס את הקשר בין אירוע מסוים, או בין מצב מסוים הקשור בשירות הצבאי, לבין התביעה.

 

עורך דין משרד הביטחון והתפקיד שלו בהגשת תביעות לקצין תגמולים

הגשת תביעה לקצין תגמולים היא, כאמור, הליך לא פשוט, שלעיתים עלול להימשך לא מעט זמן. בתהליך הזה, התפקיד של עו"ד משרד הביטחון הוא משמעותי. למעשה, עורך הדין הוא במידה רבה המוציא והמביא בתביעה. אם התקבלה החלטה להגיש את התביעה, עורך הדין הוא איש המקצוע המלווה את התובע לכל אורך הדרך עד להצלחה.

 

בשורה התחתונה

בסיכומו של עניין, הגשת תביעות לקצין תגמולים היא הליך בירוקרטי. ככל שהתהליך הזה מסובך, וככל שמעורבות בו רגשות ואמוציות, הדבר החשוב ביותר באמת הוא לפעול בצורה נכונה, על פי החוק ועל פי הדרישות בכל מקרה לגופו. גם בכך מסייע עורך דין לתביעות משרד הביטחון ביעילות רבה.

הגשת תביעות לקצין תגמולים
הגשת תביעות לקצין תגמולים
Picture of אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>