Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 117 ביקורות
×
js_loader

עורך דין נכי צה"ל

הרבי מילובאוויטש הציע לשנות את המונח "נכי צה"ל" ולקרוא להם "מצויני צה"ל" מאחר ולדעתו, מי שמסר את גופו ונפשו למען האחר אין שלם ממנו. גישה זו מבקשת בעצם לעשות שינוי מחשבתי ולהתרכז במעשה של אותם אנשי כוחות הביטחון (שנפצעו או חלו בזמן ועקב שירותם) ולא בתוצאה (הנכות שלהם) שכן המעשה שלהם (שגרם לנכותם) הוא דבר שראוי להעריך, ואילו את התוצאה יש להכיל ולא להדגיש. ההגדרה של "נכה צה"ל" או של "הלום קרב" היא מעין אות קלון, שלא ראוי שיודבק לאותם אמיצים שמסרו את גופם ונפשם בהגנה על המדינה.

הרבי מבקש מאיתנו בעצם לדבר בשפה חיובית, לראות את חצי הכוס המלאה, לחשוב טוב כדי שיהיה טוב. חשיבה חיובית זו היא שהביאה את השינוי בתחום הרפואה, כש"בתי חולים" הפכו ל"מרכזים רפואיים" ו"קופות חולים" הפכו ל"שירותי בריאות" שכן המטרה היא להירפא ולהבריא ולא להישאר חולה או נכה.

 

טרמינולוגיה ומקורות

חז"ל אמרו: "מחשבה טובה, הקב"ה מצרפה למעשה" וכך מן הראוי להתייחס גם לאנשי כוחות הביטחון שנפגעו במהלך תפקידם. אמור מעתה "מצוייני צה"ל" ולא נכי או פצועי צה"ל. אולי אם נאמץ שפה חיובית כלפי ציבור מצוייני צה"ל, אז גם היחס אליהם ישתנה, והרשויות ויתר הגופים יתייחסו אליהם בכבוד הגדול לו הם ראויים.

אני מניח שייקח זמן עד שהמונח הזה "יתפוס" בציבור, אך בואו נתחיל בכך כבר עכשיו. אני מציע לארגון נכי צה"ל לשנות את שמו ל"ארגון מצוייני צה"ל" ולהשתמש בביטוי זה בכל מקום המציין "נכי צה"ל" כולל ובעיקר בביטאון "הלוחם" שהנו העיתון הרשמי של הארגון.

 

מה שקובע הוא חוק הנכים

ה"בעיה" היא שהחוק מתייחס אליהם כאל "נכים" והחוק שקובע מי הוא נכה ומה הם התנאים לקבלת ה"תואר" הזה נקרא חוק הנכים (תגמולים ושיקום) התשי"ט-1959. בחוק זה, המונח "נכות" מוגדר כאובדן הכושר לפעול פעולה רגילה, שכלית או גופנית, או פחיתתו של כושר זה. שוב, הניסוח הנו שלילי ומשתמש במילים "אובדן" ו"פחיתה".

למרות שאין מנוס מהגדרת מצב של נכות במושגים "שליליים" עדיין ניתן להתייחס למצוייני צה"ל במושגים חיוביים, כפי שנאמר, אין שלם מזה שמסר את גופו ונפשו למען האחר ולמען המדינה.

עם השנים הורחב מעגל הזכאים מכוח החוק, דבר שעורר זעם בקרב ציבור מצוייני צה"ל הוותיקים. וועדה ציבורית ממשלתית בראשות השופט גורן שהוקמה על מנת לבדוק את החוק ותנאי הזכאות, פרסמה דוח בו המליצה לצמצם את תנאי הזכאות של מי שנפגע או חלה בזמן ועקב שירותו הצבאי, וגם את תנאי הזכאות לסיוע מאגפי השיקום במשרד הביטחון.

אך גם זה לא עזר, לא לתקציב ומעגל הזכאים מכוח חוק הנכים, ולא לשינוי התפיסה לחיובית יותר. אפשר אפילו שהמונח "נכי צה"ל" הודגש ביתר שאת בעקבות הדוח, שכן הדוח מתייחס למונח הזה ואף קורא לו בשם "התואר הנכסף".


 

עו"ד יעקב אמיר מסביר על הליך התביעה מול משרד הביטחון


 

מי יכול להיחשב למצוין צה"ל?

כל מי שנפגע או חלה בזמן שירותו ועקב תנאי שירותו יכול להיחשב למצוין צה"ל. על מנת להיות מוכרים כמצוייני צה"ל יש להגיש תביעה למשרד הביטחון. את התביעה מגישים לקצין התגמולים במשרד הביטחון. התביעה תיבחן על ידי מומחה רפואי הרלוונטי לסוג הפגיעה, ועל סמך חוות דעת שיכתוב המומחה, יחליט קצין התגמולים אם להכיר בתביעה או לא.

ברגע שנקבעת ההכרה, היא לתמיד. אם התביעה נדחית, יש להגיש ערעור עליה לוועדת הערעורים שבבית משפט השלום שבאזור מגוריכם. רק אם התביעה התקבלה ונקבע שיש קשר בין נכותכם לתנאי השירות, יועבר התיק לוועדה רפואית, אשר אמורה לזמן אתכם לבדיקה ולהעריך את נכותכם, ובהתאם לגובה הנכות שייקבע לכם, תקבלו את הפיצוי המגיע לכם. מדובר בהליך משפטי מורכב, שעשוי להיות ארוך ומייגע, ולכן יש חשיבות לייצוג משפטי של עורך דין המומחה לענייני תביעות משרד הביטחון.

 

לסיכום

משרדנו מייצג מצוייני צה"ל זה למעלה מ 50 שנה ומלווה אותם בהליך המשפטי וגם לאחריו. אתם מוזמנים ליצור קשר טלפוני ולקבוע פגישה ללא התחייבות וללא תשלום, ונשמח לתת לכם ייעוץ ראשוני לגבי סיכויי ההליך. רפואה שלמה מצויינים.

חוק הנכים הוא חוק שנחקק בשנת 1959. החוק קובע כי נכות היא אובדן הכושר לביצוע פעולה רגילה, או פגיעה בכושר זה. על פי חוק הנכים נקבע היחס לאנשים בעלי נכות במדינת ישראל וכן כחלק מכך הזכויות המגיעות להם והתנאים לקבלתם.

בכל הליך בירוקרטי שמתקשר להגשת תביעה בגין נכות, יכול לסייע עורך דין נכי צה"ל. החל משלב הגשת התביעה, דרך התמודדות בוועדה רפואית ועד להחלטת הוועדה וגם אם יהיה צורך בערעור כמובן גם ליווי בשלב זה. חושבים שאתם צריכים סיוע מסוג זה? לחצו כאן לפרטים נוספים. 

עורך דין נכי צה"ל מתמחה בענייני תביעות משרד הביטחון – תביעות בהן מגיש אדם אשר נותר עם נכות כתוצאה משירותו הצבאי, בין אם היא נכות נפשית ובין אם פיזית על מנת לקבל הכרה בנכות שלו ולקבל על פי חוק הנכים סיוע מהמדינה.

באם חוויתם פציעה במהלך שירותכם הצבאי אשר הותירה אתכם עם נכות אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו לקבלת ייעוץ אישי בנוגע למצבכם הרפואי והקשר שלו לשירות הצבאי. יכול מאוד להיות שמגיעות לכם זכויות שאתם עדיין לא ממשים.

עורך דין נכי צה''ל
עורך דין נכי צה"ל
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 117 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>