Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

שושנת יריחו עקב השירות בצבא

לישמניאזיס, או בשמה האחר "שושנת יריחו" היא מחלה הנגרמת על ידי עקיצה של זבוב החול, המצוי בעיקר באזורים צחיחים כמו הנגב. המחלה גורמת לנגעים מכוייבים שעשויים להחלים אך להותיר צלקת. מה למחלה ולשירות הצבאי? כיצד ניתן לתבוע את משרד הביטחון בגינה? על כך במאמר הבא.

 

הקשר של המחלה לשירות הצבאי

כאמור, ניתן לחלות בשושנת יריחו אם נעקצתם על ידי זבוב החול. זבול החול מצוי בעיקר באזורים צחיחים כמו הנגב והבקעה, אזורים שבהם צה"ל נוהג לערוך אימונים רבים וישנם מספר בסיסים צבאיים גם באזורים אלה. אזורים אלו מוגדרים אזורים אנדמים למחלה. אם החייל שהה מתוקף תפקידו הצבאי באזור אנדמי שכזה ולקה במחלה, על משרד הביטחון להכיר במחלה ככזו שנגרמה בזמן ועקב השירות הצבאי. יצוין כי המחלה מאובחנת לאחר לקיחת דגימה מהכיב ובדיקתו.

 

כיצד להגיש תביעה בגין שושנת יריחו שנגרמה בצבא?

על מנת להגיש תביעה נגד משרד הביטחון בגין שושנת יריחו, יש כמובן למלא טופס בקשה להכרת זכות של מחלה. רצוי לצרף לטופס התביעה תצהיר של התובע וגם תצהירים של עדים ששירתו איתו, שבאמצעותם ניתן יהיה להוכיח שהחייל שירת באזור אנדמי למחלה, ולכן רוב הסיכויים שנעקץ ע"י זבוב החול בהיותו בתפקיד צבאי במהלך אימון או שירות באחת היחידות בנגב או הבקעה. אם היו חיילים נוספים שנעקצו, הדבר יכול לשמש עדות תומכת לכך שהתובע נעקץ בשירות. יש כמובן צורך להראות בתיעוד הרפואי שזו היא האבחנה הנכונה ושהחייל לא סבל ממנה טרם גיוסו.

לאחר הגשת התביעה וצירוף התיעוד הרפואי הרלוונטי, התביעה תיבחן על ידי מומחה רפואי מטעם קצין התגמולים, שתפקידו לבחון את נסיבות התביעה ולכתוב חוות דעת רפואית בה הוא ימליץ לקצין התגמולים אם להכיר במחלה ככזו שנגרמה בזמן ועקב השירות. אם המומחה ימליץ להכיר בקשר, קצין התגמולים יאמץ את המלצתו, ואז תופנו לוועדה רפואית שתקבע את שיעור הנכות שנותר לכם כתוצאה מהנגעים. אם המומחה ימליץ לא להכיר בקשר בין המחלה לשירות, קצין התגמולים יאמץ המלצה זו ואז יוציא לכם החלטה שתביעתכם נדחית. על כך ניתן יהיה להגיש ערעור לוועדת הערעורים בבית משפט השלום.

בהנחה ותביעתכם התקבלה, כאמור תופנו להערכת מצבכם בוועדה רפואית. כאמור, הנזק שנגרם לרוב הוא צלקות, ולכן מי שיבחן את מצבכם בוועדה הרפואית הוא פלסטיקאי. אחוזי הנכות בגין צלקות נקבעות לפי תקנה 75 לתקנות הנכים. אם מדובר בצלקות מכוערות או מכאיבות, ייקבעו בגינן 10% נכות. אם הצלקות לא מכוערות או לא מכאיבות, ייקבעו בגינן 1% נכות או כל אחוז שבין 1% ל 10% לפי שיקול דעתה של הוועדה. מיקום הצלקות בגוף ושטחן, וכמובן ההפרעה לתפקוד היומיומי, הנם חלק מהשיקולים בקביעת שיעור הנכות.


לסיכום

אם יש לכם עניין בהגשת תביעה כנגד משרד הביטחון בגין שושנת יריחו שהופיעה בזמן ועקב השירות הצבאי, ניתן ליצור קשר עם עורך דין המתמחה בתביעות נגד משרד הביטחון, על מנת לזכות לייצוג הולם מול המערכת, ולהבטיח את מיצוי זכויותיכם.

באופן כללי שושנת יריחו היא מחלה אשר מקבלים מעקיצה של זבוב החול. בשל כך שהוא מצוי בעיקר באזורים אליהם חיילים מגיעים באופן תכוף במהלך שירותם הצבאי כי הם אזורי אימונים או מיקומם של בסיסים, שהות ארוכה של חייל במקומות אלו מגדילה את החשיפה שלו לזבוב.

באם יש לכם שושנת יריחו בעקבות שירותכם הצבאי, מגיע לכם הכרה ממשרד הביטחון על כך ובהמשך לכך מיצוי זכויות למי שנפגע כתוצאה משירותו הצבאי. לקבלת אלו יש להגיש תביעה למשרד הביטחון אשר כולל טופס תביעה ופירוט אודות המקרה שבו נעקץ החייל.

פתיחת התביעה לאחר הגשת טופס תביעה ובו פירוט של הבקשה להכרה בנכות בהקשר הצבאי. לאחר הגשת התביעה היא נבחנת על ידי אנשי מקצוע שבוחנים אותה על רקע רפואי ולבסוף מגישים המלצה על ההכרעה בתביעה – האם להכיר בנכות והאם היא אכן נגרמה כתוצאה משירות צבאי.

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו על ידי לחיצה כאן. הליך התביעה עלול להיות מורכב בירוקרטית ונפשית ולכן תרצו שאיש מקצוע מומחה בתחום ילווה אתכם בכל ההליך ויעזור לכם להגיע למיצוי הזכויות שלכם.

שושנת יריחו עקב השירות בצבא
שושנת יריחו עקב השירות בצבא
Picture of אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>