Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

מחלת סרטן בצבא

סרטן הוא מונח כולל לקבוצה גדולה של מחלות הנגרמות כאשר תאים לא תקינים מתחלקים במהירות ומתפשטים לרקמות ואיברים אחרים בגופנו, עד כדי יצירת גידולים ממאירים. כאשר גידול סרטני אינו מטופל בזמן, הוא יכול לשלוח גרורות לאזורים מרוחקים בגוף דרך מחזור הדם ומערכת הלימפה של החולה. סרטן גרורתי נוטה להיות קשה יותר לטיפול וקטלני יותר.

 

חלית בסרטן בזמן השירות הצבאי שלך? יש מה לעשות!

הסרטן גורם לירידה דרסטית ביותר באיכות חייהם של האנשים הסובלים ממנו, לקיצור תוחלת החיים של החולים בו, והוא אחד מגורמי התמותה המובילים בעולם. אולם באמצעות גילוי מוקדם של המחלה, ניתן לשפר את סיכוייו של המטופל להירפא. אף שסרטן יכול להגרם כתוצאה ממגוון של גורמים שאינם בשליטתו של האדם, ישנם גורמי סיכון סביבתיים אשר עלולים לגרום להתפתחות של גידולים סרטניים. במידה ואתם סבורים שאתם או אדם יקר לכם חליתם בסרטן בגלל תנאי השירות הצבאי שלכם או אבחון לקוי של גורמי הרפואה בצבא, דעו כי ניתן להגיש תביעה לקצין התגמולים של משרד הביטחון ולדרוש פיצוי כספי. באילו נסיבות זה אפשרי וכיצד עושים זאת? על כך במאמר שלפניכם.

 

מהם גורמי הסיכון השכיחים ביותר למחלת הסרטן?

הסיבה הישירה להווצרותו של גידול סרטני היא שינויים (או מוטציות) ב – DNA של התאים בגופנו. אף שכיום ידוע כי הגנטיקה משחקת תפקיד בנטיה של אנשים מסוימים לחלות בסרטן, חשוב לדעת כי לגורמים סביבתיים שונים יש משקל רב כטריגר שיכול לגרום לתאים סרטניים לשגשג.
בין הגורמים הסביבתיים אשר עלולים לתרום להתפתחות גידולים סרטניים ניתן למנות:

  • חשיפה לכימיקלים הגורמים לסרטן, המכונים גם חומרים קרצינוגניים או חומרים מסרטנים
  • חשיפה לקרינה
  • חשיפה בלתי מבוקרת לשמש
  • וירוסים מסוימים, כמו נגיף הפפילומה האנושי (HPV)
  • עישון
  • היבטים שונים באורח החיים, כגון תזונה ורמת הפעילות הגופנית

האם השירות בצה"ל חושף את החיילים לגורמים סביבתיים מסרטנים?

חשיפה חזרתית לגורמים סביבתיים מסרטנים, ידועה ככזו שמגבירה את הסיכון לחלות בסרטן.

במהלך השירות הצבאי עשויים אנשי צבא וקבע להיחשף לרבים מן הגורמים הללו, לרבות:
חשיפה ממושכת לשמש, חשיפה למזהמים או כימיקלים מסרטנים בבסיסים צבאיים מסוימים או במסגרת מבצעים בטחוניים, תזונה לא מאוזנת, לחץ, וחשיפה לקרינה עקב עבודה מתמשכת במתקנים צבאיים עם ציוד אלקטרוני פולט קרינה. יתרה מכך, יש לא מעט סיפורים על חיילים וחיילות ש"נפלו בין הכיסאות" של המערכת הרפואית בצבא ולא אובחנו בסרטן במועד מוקדם מספיק כדי שניתן יהיה לבלום את החמרת המחלה, או שלא זכו לקבל את הטיפול הנכון במחלתם.


כיצד ניתן לקבל פיצויים במקרה של מחלת סרטן בצבא או בעקבות השירות הצבאי?

על מנת שתוכלו לקבל פיצויים מהצבא במקרה שחליתם במהלך שירותכם הצבאי, עליכם לתבוע את משרד הביטחון על ידי הגשת תביעה לקצין התגמולים בגין מחלת סרטן בצבא. כדי שהתביעה שלכם תוכר, תידרשו להוכיח כי קיים קשר סיבתי בין השירות הצבאי שלכם לבין כך שחליתם בסרטן.

למשל, אדם אשר חולה בסרטן העור יכול לטעון כי חשיפה מתמשכת וחזרתית לשמש במסגרת שירותו הצבאי, תרמה להתפתחות המחלה. יתרה מכך, במקרה שבו הטיפול הרפואי שהוענק לאדם בצבא היה לוקה בחסר, או שהמחלה לא אובחנה במסגרת המבדקים הרפואיים שנערכים לכל נער ונערה עם גיוסם לצבא, ניתן להשתמש בכך בתור עילה לתביעת פיצויים על רשלנות רפואית של הרופאים בצה"ל. 

 

מדוע חשוב לפנות לייעוץ מקצועי מול עורך דין המתמחה בתביעות מול משרד הבטחון?

מאחר וההתנהלות מול משרד הביטחון רצופה באתגרים ביורוקרטיים ודרושה היכרות עם הגורמים השונים והתמצאות בנבכי המערכת, מומלץ מאוד לפנות לייעוץ מקצועי מול עורך דין אשר מתמחה בהגשת תביעות נגד משרד הביטחון ובקיא בתחום הרשלנות הרפואית.

הוכחה של קשר סיבתי בית מחלת סרטן בזמן השירות הצבאי או בעקבותיו ובין תנאי השירות של החייל, היא תהליך מורכב וממושך ולכן כדי לחסוך מעצמכם את עוגמת הנפש הכרוכה בהתעסקות בו, נחוץ ליווי של איש מקצוע שילווה אתכם לאורך כל ההליך ויסייע לכם למצות את זכויותיכם מול המערכת הביטחונית.

משרד עורכי דין משרד הביטחון שיש לו ניסיון רב שנים בהתנהלות מול משרד הביטחון וצה"ל יכול לקצר עבורכם תהליכים ולהקל עליכם את ההתמודדות עם מצב מורכב ממילא.

מחלת סרטן בצבא
מחלת סרטן בצבא
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>