Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

החלפת רכב נכה משרד הביטחון

הכרה בנכות שנגרמה לכם במהלך השירות הצבאי מביאה בין השאר לקבלת פיצויים והטבות שונות, וביניהן זכויות הנוגעות לקבלת רכב נכה ממשרד הביטחון. מה כוללת הטבת רכב נכה ומהם התנאים של החלפת רכב נכה משרד הביטחון? כל זאת ועוד, במאמר שלפניכם

 

זכאות לקבלת רכב נכה משרד הביטחון

במהלך תקופת השירות הצבאי הממושכת ולעיתים גם בשל אופי הפעילות בשירות הצבאי, המשרתים חשופים למקרים של תאונות, פציעות ומחלות מסוגים שונים ובדרגות חומרה משתנות, אשר במצבים ותנאים מסוימים יכולים להקנות לנפגע מעמד של נכה צה"ל. הכרה כנכה צה"ל משמעותה בין השאר קבלת פיצויים והטבות שונות וביניהן, זכאות לקבלת הטבת רכב נכה משרד הביטחון. למידע נרחב בנושא, קראו את המאמר מטעם עו"ד גרינברג ושות'.

הטבת רכב נכה משרד הביטחון נועדה לסייע ולהקל על שגרת חייו של הנפגע ובעיקר בכל הקשור ליכולתו להתנייד ממקום למקום. הטבת רכב נכה ממשרד הביטחון היא הטבה משמעותית השווה כסף רב וכוללת בין היתר:

  1. פטור מתשלום מס על רכב חדש
  2. מענקים לרכישת רכב
  3. מימון אגרת רישוי
  4. השתתפות בעלויות ביטוחי הרכב (ביטוח חובה ומקיף)
  5. קצבת ניידות חודשית

 

מיהם הזכאים לקבלת רכב נכה משרד הביטחון?

הזכאות לקבלת הטבת רכב נכה משרד הביטחון נקבעת בהתאם לסוג הפגיעה ואחוזי הנכות שנקבעו בגינה, כאשר ניתן לחלק את הזכאים לקבלת רכב נכה משרד הביטחון לכמה קטגוריות עיקריות:

  1. דרגת נכות בשיעור של 30% ומעלה בגין פגיעה בגפיים התחתונות
  2. דרגת נכות בשיעור 50% ומעלה
  3. דרגת נכות בשיעור 100% (בגינה ניתן יהיה לקבל "רכב מדינה" – רכב מטעם משרד הביטחון, לרבות תחזוקה שוטפת)
  4. זכאות לרכב שיקומי (במידה ואין זכאות לקבלת רכב רפואי) –  סיוע ברכישת הרכב

 

כיצד ניתן לממש את הזכאות לקבלת רכב נכה משרד הביטחון?

תהליך מימוש הזכאות לקבלת רכב נכה משרד הביטחון הוא תהליך בירוקרטי בעיקרו, המורכב ממספר שלבים עיקריים:

 

הגשת הבקשה

יש לשלוח טופס בקשה ייעודי למחלקת הרווחה באגף השיקום. במידה ואתם משרתי קבע או משתייכים למשטרה או לשב"ס, יש לצרף לטופס הבקשה אישור מטעם מחלקת נפגעים בגוף בו אתם משרתים.

 

בדיקה רפואית

על פי החלטת הרופא, חלק ממגישי הבקשה יקבלו זימון לבדיקת כשירות, שאת תוצאותיה יש לשלוח אל מחלקת הרווחה. במידה ונקבעה אי כשירות, ניתן יהיה להגיש בקשה לאישור נהג מלווה.

 

הזמנת הרכב

לאחר קבלת האישור מאגף השיקום, ניתן יהיה להזמין את הרכב בו אתם מעוניינים, כאשר בכל מקרה, סכום הסיוע ממשרד הביטחון לא יעלה על הסכום המרבי המגיע לכם בהתאם לרמת הזכאות.

מכיוון שלא פעם התהליך מתארך, ובמקרים בהם הבירוקרטיה מעיקה, מומלץ לפנות אל עו"ד משרד הביטחון לייעוץ בנושא.

 

מתי ניתן להחליף רכב נכה משרד הביטחון?

רכב נכה משרד הביטחון ניתן להחלפה לאחר שעברו 3.5 שנות שימוש ברכב ובהתאם לתאריך רישום הרכב המופיע ברישיון. במקרים מסוימים, ניתן יהיה להחליף את הרכב גם לפני שעברו 3.5 שנות שימוש:

 

שינוי במצב הרפואי

החמרה במצב הרפואי, בגינה נדרש להתאים את הרכב למצבו התפקודי החדש של נכה צה"ל. החלפת רכב נכה משרד הביטחון עקב שינוי במצב הרפואי אינה ניתנת אוטומטית, אלא מועברת לבחינה וועדה מקצועית, אשר תחליט האם לאשר את הבקשה.

 

גניבת רכב

במידה והרכב נכה שלכם נגנב, ניתן יהיה להגיש בקשה מתאימה למחלקת הרווחה ולקבל אישור להחלפת רכב מוקדמת. אל הבקשה יש לצרף אישור ממשטרת ישראל בגין גניבת הרכב ואישור מחברת הביטוח על סך הפיצויים שהתקבלו.

 

תאונה

מקרה נוסף בו ניתן לקבל החלפת רכב מוקדמת הוא מקרה בו הרכב עבר תאונת טוטאל לוס (אובדן מוחלט). במקרה כזה, יש לצרף אל בקשת החלפת הרכב אישור מחברת הביטוח אודות ביטוח הרכב, הכרה במצב הרכב כטוטאל לוס והתחייבות חברת הביטוח לפיצוי במלוא ערך הרכב.

 

החלפת רכב נכה משרד הביטחון – כדאי לדעת

תהליך החלפת רכב נכה משרד הביטחון אמנם אינו נחשב לתהליך קשה ומסורבל ויחד עם זאת, ישנם מספר נקודות שבהחלט כדאי לשים לב אליהן בכדי לייעל את התהליך ולוודא שאתם אכן מקבלים את מה שמגיע לכם:

 

מענק לרכישת רכב חדש

במועד החלפת רכב נכה משרד הביטחון מגיע לכם מענק לרכישת רכב חדש וזאת בהתאם לרמת הזכאות שנקבעה לכם, שווי הרכב הנוכחי ושווי הרכב החדש. במידה והרכב החדש עולה יותר / פחות מרמת הזכאות שלכם, כדאי להתייעץ עם עו"ד המעניק ייצוג לנכי צה"ל לגבי גובה המענק המגיע לכם.

 

העברת בעלות

העברת בעלות רכב נכה משרד הביטחון לגורם אחר, הינה ללא עלות, כאשר לפני העברת הרכב יש לדאוג להסרת מנגנונים מיוחדים ואביזרי עזר (ככל והותקנו) על ידי מתקין מורשה.

 

העברת פרטים/זכויות שונות לרכב החדש

לאחר העברת הבעלות, חשוב לזכור לעדכן את תו הנכה לרכב עבור מספר הרכב החדש, להסיר את פרטי הרכב הישן מכבישי אגרה ולעדכן מנוי מערכות מיגון (ככל והיו קיימות) ברכב הישן.

 

כיצד עו"ד משרד הביטחון יוכל לסייע לנו בתהליך החלפת רכב נכה משרד הביטחון?

מימוש זכאות רכב נכה משרד הביטחון בכלל והחלפת רכב נכה בעת הצורך בפרט, הן הטבות משמעותיות שמשרד הביטחון מעניק לנכי צה"ל ובכדי לוודא כי אתם אכן מקבלים את מלוא הזכויות המגיעות לכם, חשוב ומומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד משרד הביטחון שמומחה בתחום.

משרד עו"ד יעקב אמיר גרינברג יעניק לכם מעטפת נרחבת של שירותים משפטיים, החל מבחינת עמידה בתנאי הזכאות והגשת הבקשה למימוש הזכאות בצורה מסודרת ומדויקת ועד למימוש מלא של הזכויות המגיעות לכם. הניסיון הרב שלנו בניהול תביעות ומימוש זכויות מול משרד הביטחון, הביא אותנו לשרת מאות לקוחות מרוצים.

צרו קשר עם משרדנו ונשמח לעזור גם לכם במימוש הזכויות המגיעות לכם.

 

שאלות ותשובות בנושא החלפת רכב נכה משרד הביטחון

הטבת רכב נכה משרד הביטחון היא אחת ההטבות המשמעותיות המגיעות לנכי צה"ל וזאת בהתאם למהות הפגיעה ודרגת הנכות שנקבעה להם. תהליך מימוש הזכאות לרכב נכה מתחיל בהגשת טופס בקשה ייעודי ומעבר בדיקות רפואיות במידת הצורך ומסתיים בהזמנת רכב חדש לבחירתכם (כאשר בכל מקרה המענק לא יחרוג ממסגרת הזכאות המקסימלית).

כעיקרון, החלפת רכב נכה משרד הביטחון תתאפשר בתום תקופה של 3.5 שנים, למעט מקרים חריגים בהם תתאפר עוד לפני כן, כמו בעת החמרה במצב הרפואי (מותנה באישור וועדה רפואית), גניבת הרכב או תאונת טוטאל לוס (אובדן מוחלט), בהתאם לקביעת חברת הביטוח.

תהליך החלפת רכב נכה משרד הביטחון אמנם אינו תהליך מורכב למדי ויחד עם זאת, כדאי להקפיד על מספר דברים שיעזרו לכם לעבור את התהליך בצורה נוחה ולוודא כי אתם אכן מקבלים את כלל הזכויות המגיעות לכם: מענק לרכישת רכב חדש, העברת בעלות ללא עלות ולאחר הסרת מנגנונים ואביזרי עזר שהותקנו ברכב וכמובן, העברת פרטים/זכויות שונות לרכב החדש (תו נכה, מנוי לכבישי אגרה וכדומה).

הידע המקצועי והניסיון רב השנים שיש לעו"ד משרד הביטחון מומחה, יסייעו לכם לממש את מלוא הזכויות המגיעות לכם  ולקבל מעטפת שירותים משפטיים נרחבת, החל משלב בדיקת הזכאות והגשת הבקשה ועד לניהול התביעה וקבלת מלוא הזכויות המגיעות לכם. 

 

החלפת רכב נכה משרד הביטחון
החלפת רכב נכה משרד הביטחון
Picture of אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>