Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

הגשת תביעה נגד משרד הביטחון בגין חבלה או מחלה

אנשים אשר נפגעו במהלך שירותם הצבאי עשויים להישאר עם נכות לכל חייהם כתוצאה מפגיעה זאת ולחוות פגיעה בתפקוד וביכולת ההשתכרות שלהם. פגיעות אשר מתרחשות במהלך שירות צבאי הן תחת אחריות הצבא ולכן משרד הביטחון גם אמור לקחת עליהן אחריות. קבלת ההכרה והסיוע אשר מגיע לנכי צהל מתחילה בהליך הגשת תביעה נגד משרד הביטחון בגין חבלה או מחלה ומסתיימת בקבלת אחוזי נכות שמייצגים את הזכויות שמגיעות לתובע.

 

קבלת הכרה על ידי תביעה

מטרתה של התביעה היא בראש ובראשונה לקבל הכרה מהצבא על הפגיעה או החבלה שחווה התובע. באם אדם שנפגע בשירותו הצבאי לא יגיש תביעה הוא אינו יוכל לקבל את כל הזכויות שמגיעות לו, ולכן להליך התביעה יש משמעות והשפעה מאוד גדולות על המשך חייהם של נכי צהל. מרגש קבלת ההכרה יכולים נכי צהל לקבל פיצוי וסיוע מהמדינה אשר אמור לסייע להם להתמודד עם המצב.

 

תוכן התביעה

לאור העובדה כי מטרתה של התביעה לקבל הכרה בפגיעה כפגיעה מהלך שירות צבאי של אדם ששירת בצבא (או בגופים בטחוניים אחרים תחת שירות המדינה בהתאם לנסיבות מתאימות), התביעה צריכה לכלול פירוט אודות הפגיעה בכמה מישורים – פירוט אודות נסיבות ומקרה הפגיעה, פירוט אודות ההשלכות הבריאותיות הנוכחיות וכדומה, נפרט כמה מישורים משמעותיים.

דוח פציעה

משרד הביטחון, בין היתר, בוחן את נסיבות הפגיעה ואת האחריות שיש לצבא. על פי התקנות הקבועות בחוק אודות תביעות מול משרד הביטחון, נבחן כל מקרה תביעה האם אכן התובע היה תחת אחריות הצבא בעת הפגיעה ומה בעצם היא הייתה, מידע זה מסופק על ידי דוח פציעה. כאשר אנשים נפגעים בשירותם הצבאי אמור להיות מופק להם דוח פציעה שבו מפורטים פרטי הפגיעה והוא בעצם יהווה את הראיה המרכזית המספרת את סיפור הפגיעה.

 

איסוף חומר רפואי

דוח הפציעה אמנם ממולא סמוך למועד הפציעה אך הוא כלל אינו מהווה את הראיה הרפואית היחידה. כאשר ניגשים להליך הגשת תביעה נגד משרד הביטחון בגין מחלה או חבלה תדרשו להתחיל לאסוף חומר רפואי אודות המצב שלכם מאנשי מקצוע שיכולים לתת חוות דעת עליה. עוד טרם הועדה הרפואית עליה נפרט בהמשך, כנראה שתדרשו להציג חוות דעת ראשונית של מומחה על המקרה שלכם.

 

השלכות בריאותיות ופגיעה בתפקוד

לאחר שיש את המידע הרפואי השלב הבא בהליך תביעה נגד משרד הביטחון בגין פגיעה הוא הבנת ההשלכות של הפגיעה כיום ובעתיד.  בסופו של דבר, אם לדוגמא חייל שבר את היד שלו אך החלים לגמרי ואינו חווה פגיעה בתפקוד, אם נוציא מקרים של רשלנות או תביעות אחרות, מבחינת תביעת משרד הביטחון לקבלת אחוזי נכות התביעה לא רלוונטית. כלומר התובע צריך שיהיה לו בסיס של פגיעה בתפקוד היומיומי לאור הפגיעה שחווה, אחרת אין סיבה שהוא יקבל סיוע מהמדינה (לפחות בהקשר התביעות מהסוג המתואר כאן).

 

הועדה הרפואית

שלב הועדה הרפואית הוא השלב המסכם בתביעה נגד משרד הביטחון ותפקידה הוא לקבוע את שיעור אחוזי הנכות. חשוב לדעת כי שיעור אחוזי הנכות נקבע על פי תקנות הנכים שבהם מפורט בדיוק לכל מצב בריאותי מה שיעור אחוזי הנכות המתאימים אך לא תמיד הועדה תקבע בדיוק את חומרת המצב כפי שאתם חווים אותה ולכן גם שיעור אחוזי הנכות לא יהיה בהתאם. ברור כי המטרה שלכם היא להטיב את שיעור אחוזי הנכות ולכן מומלץ לפנות ליצוג משפטי.

על התחושות והכאבים שלכם ברור כי התובע יודע הכי טוב, אך על תהליך התביעה יודעים הכי טוב אנשי המקצוע המתמחים בתחום. אנחנו במשרד עורכי הדין גרינברג ושות' מנהלים תביעות מול משרד הביטחון בגין חבלה או מחלה כבר עשרות שנים ולכן בעלי ידע רב וניסיון בתביעות מסוג זה. על מנת באמת להטיב את התביעה וליעל אותה, כדאי לקחת יצוג משפטי מאנשים שאתם סומכים עליהם, מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר על מנת לקבוע פגישת היכרות!

 

האם אפשר להסתדר גם בלי דוח פציעה?

אכן ישנם מקרים בהם לא מולא דוח פציעה או שהוא אינו מולא כראוי. גם במקרים כאלו ניתן להגיש תביעה אך ההליך הופך ליותר מסובך ולכן כדאי לשלב יצוג משפטי מאנשי מקצוע בתחום בתביעה שלכם.

מה צריך להליך הגשת תביעה נגד משרד הביטחון בגין חבלה או מחלה?

הגשת התביעה תצריך מכם הרבה עבודה ואיסוף חומר על מנת ליצור תביעה איכותית שתשקף את המצב שלכם בצורה הטובה ביותר. בין היתר תצטרכו להציג מסמכים רפואיים כדוגמת סיכום חוות דעת רפואית או בדיקות שערכתם, המסמכים תלויים במקרה הספציפי שלכם וכן מבקשות משרד הביטחון בהמשך ההליך.

מתי צריך להתבצע הליך הגשת תביעה נגד משרד הביטחון בגין חבלה או מחלה?

הליך הגשת התביעה צריך להתבצע בסמוך למועד השחרור. כמו כן, התגמולים ניתנים מיום מועד השחרור ולכן אין הכרח לעשות את זה ממש ביום השחרור אבל צריך להגיש את התביעה עד שנה מיום זה.

האם אפשר לקבל סיוע בהגשת התביעה?

כמובן! אנחנו בגרינברג ושות' מתמחים בסיוע וליווי של תובעים במהלך הגשת תביעה כולל שלבים מתקדמים יותר כמו ליווי והכנה לועדה רפואית, ערעור על התשובה לתביעה וכדומה.

הגשת תביעה נגד משרד הביטחון בגין חבלה או מחלה
הגשת תביעה נגד משרד הביטחון בגין חבלה או מחלה
Picture of אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>