Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

המלצות להכנה נכונה לפני הועדה הרפואית של משהב"ט

הועדה הרפואית של משרד הביטחון נועדה לקבוע את המצב הרפואי של חייל או איש כוחות ביטחון אשר נפצע במהלך שירותו הצבאי או האזרחי הרלוונטי ומעוניין לקבל הכרה במצבו הרפואי ובהמשך לכך גם סיוע מהמדינה. לאור העובדה שמצבים רפואיים מסוימים יכולים להשתמע לכמה פנים, ובמיוחד מכך שהרבה מוטל על הכף, חשוב מאוד להתכונן כראוי לוועדה הרפואית מראש.

 

הבנה מראש – במה בדיוק רוצים לקבל הכרה

על פניו ניתן להגיע לוועדה רפואית ללא הכנה מיוחדת מראש מעבר לדרישות הבסיסיות ופשוט להציג את המצב כפי שהוא, אך חשוב דווקא כן לבצע חשיבה מראש, אפילו עם איש מקצוע, ולסקור את כל הבעיות שבגינן תרצו לקבל התייחסות ובסופו של דבר גם הכרה בנכות משירות. כלומר אם תגיעו מוכנים וממוקדים עם מעין רשימה של כל הדברים שתרצו לקבל התייחסות אליהם כך ייטב.

 

התמקדות במצב הנתון

המטרה של הוועדה לבחון כיצד השפיעה הפגיעה שחוויתם על התפקוד היומיומי שלכם ולאילו השלכות ארוכות טווח היא גרמה, על כן חשוב להדגיש בבדיקות טרם הוועדה וגם במהלכה כיצד נפגעה שגרת החיים שלכם. בעוד יכול להיות כי לאחר הפגיעה חוויתם תסמינים והליכים חמורים יותר, אך הכוונה של הוועד היא להתמקד בעתיד.

 

ביצוע בדיקות ואבחנות

הוועדה הרפואית תבצע בדיקה של המצב הרפואי שלכם כדי לקבוע בדבר הכרה בנכות ודרגתה, אך אין זה יזיק אם תגיעו עם בדיקות מאנשי מקצוע מוסמכים משלכם אשר ישפכו אור נוסף על המצב שאתם חווים. תוכלו לפנות לבדיקות אשר רלוונטיות לבעיה אודותיה אתם מתלוננים ולקבל חוות דעת נוספות מרופאים וצוותים רפואיים שיתמכו בתחושות שלכם וגם יסבירו יותר טוב מה קורה לכם בגוף מעבר לתחושות הסובייקטיביות שלכם.

הכנת מסמכים וטפסים

חשוב שתבינו שהוועדה היא נקודת ציון חשובה וקריטית בדרך שלכם לקבל הכרה בפגיעה שחוויתם, כחלק מכך עליכם לגלות רצינות ואחריות בכל הקשור אליה ולהגיע מוכנים מבחינה בירוקרטית בצורה הטובה ביותר. זאת כולל הכנת ואיגוד כל המסמכים והטפסים הנדרשים, הן מה שמבוקש במסגרת חובה והן טפסים נוספים שישפכו אור נוסף על המצב שלכם, זכרו כי תמיד טוב עוד מידע ואישורים מאנשי מקצוע.


 

התייעצו עם איש מקצוע

כנראה שאחת ההמלצות הכי טובות שתוכלו לקבל היא להיעזר באיש מקצוע. בעוד אתם יודעים הכי טוב מה חוויתם ומה אתם חשים מבחינה רפואית ותחושתית, איש מקצוע שמתמחה בוועדות רפואיות יכול לכוון אתכם כיצד להתכונן, וגם ללוות אתכם בתהליך טרם הגעה לוועדה וגם לאחריה. בסופו של דבר אתם רוצים להפיק את המרב מהוועדה והתועלת של איש מקצוע לכך תהיה משמעותית מאוד.

 

מרגישים באי וודאות? הגיעו עם ליווי

לבדיקה אתם יכולים להגיע עם ליווי של אדם קרוב אליכם. כנראה שאם כבר הגעתם לוועדה רפואית אתם נמצאים במצב של פגיעה כלשהיא אשר כנראה שיבשה לכם בדרך כזאת או אחרת את החיים, אל תהססו לבקש עזרה וסיוע מאדם קרוב וזאת יכול לבוא לידי ביטוי גם בהגעה לפגיעה עם ליווי.

להכנה נכונה לוועדה רפואית יש חשיבות מאוד גדולה. ככל שתגיעו יותר מוכנים ויותר סגורים על מה אתם בעצם באים להשיג בהתאם לפגיעה ולתוצאות שלה שחוויתם, כך הוועדה תהיה יותר ממוקדת וסביר כי גם תניב תוצאות יותר מותאמות ואיכותיות עבורכם. הוועדה הרפואית קובעת את עתידכם בכל הקשור לנכות משירות צבאי או אזרחי בהקשר משרד הביטחון, ועל כן חשוב מאוד להשקיע בה.

המלצות להכנה נכונה לפני הועדה הרפואית של משהב"ט
המלצות להכנה נכונה לפני הועדה הרפואית של משהב"ט
Picture of אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>