Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

תביעה למשרד הביטחון בגין פסוריאזיס

פסוריאזיס (בעברית – ספחת), היא מחלה אוטואימונית, שבה תאי העור מתחלפים בקצב מוגבר. בשליש מהמקרים בערך, עלול מי שחולה בפסוריאזיס לפתח דלקת, שבהמשך עלולה להחמיר ולהפוך לנכות פיזית קשה. בשורות להלן נעמוד על הגורמים למחלה באופן כללי ובקרב חיילים בפרט. כמו כן נעסוק באפשרויות העומדות בפני חיילים שחלו, כולל תביעה למשרד הביטחון בגין פסוריאזיס.

האם הגורמים האפשריים לפסוריאזיס קשורים בתנאי השירות הצבאי?

עם הגורמים האפשריים למחלת הפסוריאזיס ניתן למנות גנטיקה, אורח חיים לא בריא, זיהומים וגורמים נוספים. על מנת שניתן יהיה לקבל ממשרד הביטחון פיצוי כספי בעקבות מחלת הפסוריאזיס, יש בראש ובראשונה להוכיח כי התובע הוא חייל בהווה או לשעבר שתנאי השירות שלו הם אלו שהובילו לכך שהמחלה התפרצה אצלו או החמירה.

 

הגורמים התורמים להתפרצות הפסוריאזיס

להלן הגורמים התורמים להתפרצות הפסוריאזיס שחשוב להכיר לצורך זה:

  1. גנטיקה: חלק משמעותי ממי שלוקים בפסוריאזיס, הם מי שבמשפחה שלהם יש היסטוריה של המחלה הזאת. על פי חישובים סטטיסטיים, מי שאחד מההורים שלו לוקה במחלה יש 14% סיכוי לחלות בה בעצמו. אצל מי ששני ההורים שלו לוקים בה, הסיכוי לחלות בפסוריאזיס גבוה מ- 40 אחוזים.
  2. אורח חיים: ניהול אורח חיים לחוץ הכולל גם עישון ושתיית משקאות אלכוהוליים מופרזת, עלולים לגרום להתפרצות המחלה, גם אצל מי לא נמנה בהכרח עם קבוצת הסיכון הגנטית. במובן הזה, תביעה למשרד הביטחון בשל פסוריאזיס עשויה בהחלט להתקבל על הדעת, לאור הלחצים המלווים את השירות הצבאי.
  3. זיהומים: גם זיהומים שונים עלולים לגרום להתפרצות המחלה. גם כאן, אם הוכח שהזיהומים הם תוצאה של השירות הצבאי, קיימת בהחלט עילה לתביעה. עורך דין משרד הביטחון יבחן את הנתונים ויעריך את סיכויי ההצלחה של התביעה.

באופן עקרוני, אי אפשר לקבוע בוודאות את הגורמים למחלה או את הסיבות להתפרצות שלה. זאת בדיוק הסיבה לכך שמי שלקה בפסוריאזיס בעת השירות הצבאי, צריך עו"ד משרד הביטחון שעובד עם רופאים מומחים, כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה של התביעה.

 

מתי אפשר וצריך לבדוק הגשת תביעה למשרד הביטחון בגין פסוריאזיס?

כאמור, פסוריאזיס היא מחלה שגורמי ההתפרצות שלה אינם ברורים ולא ניתן למצוא קשר ישיר בינה לבין גורם ספציפי אחד או יותר. יחד עם זאת, בחינה סטטיסטית של החולים מלמדת על התוצאות שהוזכרו לעיל. תביעה למשרד הביטחון בגין פסוריאזיס יכולה להיות מוגשת על ידי מי שהשירות הצבאי שלו היה כרוך בלחץ נפשי משמעותי, שכאמור הוכר כגורם להתפרצות פסוריאזיס.

גם שירות צבאי שהיה כרוך בשהייה ארוכה בשטח בתנאים סניטריים ותברואתיים לא אופטימליים, עשוי לגלות שהוא בהחלט יכול להגיש תביעה. יחד עם זאת, בכל מקרה יש להסתייע בייעוץ של עורך דין משרד הביטחון. אחרת עלול להיווצר מצב שבו התביעה תהיה מנותקת מהמציאות ותידחה בבית המשפט. עו"ד משרד הביטחון מכיר את כל גורמי הסיכון, ואחרי שהוא ילמד את הנתונים, הוא יוכל להגיש תביעה שהסיכויים שלה להתקבל הם גבוהים.

 

איך מסייע עורך דין משרד הביטחון לתובעים?

כאמור, תביעה למשרד הביטחון בגין פסוריאזיס עשויה להיות מוגשת אם ניתן לבסס קשר בין אופי השירות, או אפילו בין אירוע ספציפי, לבין התפרצות המחלה. עו"ד משרד הביטחון יבחן את המקרה, ויחליט אם יש עילה לתביעה. ההחלטה תתקבל לרוב על סמך הנתונים, ועל סמך הניסיון המצטבר של עורך הדין.

אם אכן יוחלט להגיש תביעה, יאסוף עורך הדין את כלל המסמכים הרפואיים, בהמשך, הוא ינסח את התביעה וילווה את התובע לאורך כל הדרך עד לקבלת התוצאה האופטימלית עבורו, שזה אומר פיצויים, קצבה חודשית ועוד.

ישנם כל מיני גורמים להתפרצות של פסוריאזיס, ביניהם גנטיקה אך גם אורח חיים לא בריא וחשיפה לזיהומים. ישנם מקרים רבים בהם חיילים מנהלים אורח חיים לא בריא או נחשפים לתנאים שלא היו נחשפים אליהם לולא שירותם הצבאי ולכן ניתן לקשר בין הפסוריאזיס לשירות הצבאי ולקבוע להכרה בכך.

באם אכן הפסוריאזיס התפרץ אצלכם כתוצאה משירותכם הצבאי חשוב שתגישו תביעה למשרד הביטחון על מנת לקבל הכרה בכך ולקבל תגמולים. אל תמתינו עוד רגע וצרו איתנו קשר כאן על מנת שנתחיל את התהליך ביחד ונשיג את כל הזכויות שמגיעות לכם, חבל לבזבז זמן.

באופן כללי אין הכרח על פי חוק לשילוב עורך דין בעת הגשת תביעה למשרד הביטחון אך אין ספק שזאת מומלץ מאוד. בסופו של דבר מדובר בחיים שלכם וביכולת ההשתכרות שלכם להווה ולעתיד ולכן כדאי להפקיד זאת בידיים של איש מקצוע שמתמחה בתחום ולא להסתפק שהליך שתנהלו בעצמכם.

לא ניתן לנקוב בשיעור אחוזי נכות ספציפי בשל כך שדרגת הנכות משתנה בין אדם אחד לאחר על פי חומרת מצבו ועל פי הפגיעה בכושר התפקוד שלו ובכושר ההשתכרות שלו.

תביעה למשרד הביטחון בגין פסוריאזיס
תביעה למשרד הביטחון בגין פסוריאזיס
Picture of אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>