Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 117 ביקורות
×
js_loader

הגשת ערעור לוועדה רפואית עליונה

למשרד הביטחון מוגשות, למרבה הצער, תביעות למכביר על ידי חיילים, לוחמים ואנשי כוחות הביטחון שנפגעו בשירותם וסובלים מנכות בשל כך. באופן טבעי, חלק מהתובעים מרגישים שהזכויות שלהם לא מוצו, אחרי שהמקרה שלהם נדון בוועדה המחוזית. במקרים כאלה שמורה להם הזכות לבצע הגשת ערעור על ועדה רפואית מחוזית, לוועדה רפואית עליונה.

 

על הזכות להגשת ערעור על ועדה רפואית מחוזית, לוועדה רפואית עליונה וחשיבותה

הגשת ערעור על הועדה הרפואית המחוזית לוועדה הרפואית העליונה אפשרית בכל מקרה שבו מרגיש מי שנבדק על ידי ועדה מחוזית, אבל תוצאות הבדיקה או הקביעות של הוועדה אינן תואמות את הציפיות שלו. לעיתים קורה שלדעת הנבדק, הוועדה לא הבינה לעומק את הבעיות הרפואיות או הנפשיות שלו, וממילא העריכה בחסר את הזכויות שעשויות להגיע לו כתוצאה ממצבו.

הוועדה המחוזית היא הערכאה שבה נערכות מרבית הבדיקות ומתקבלות מרבית ההחלטות. הוועדה העליונה היא הפוסק האחרון. אם החלטת להגיש ערעור, יש לפנות מוקדם ככל האפשר להתייעץ עם עורך דין משרד הביטחון. עורך הדין יסייע לך לנסח את הפניה ולהגיש אותה באופן הרצוי.

 

הפנייה לייצוג משפטי של עו"ד משרד הביטחון וחשיבותה להצלחה בהגשת הערעור לוועדה הרפואית העליונה

הגשת ערעור על ועדה רפואית מחוזית, לוועדה רפואית עליונה צריכה להתבצע בתוך פרק זמן קצוב מרגע שהתקבלה ההחלטה של הוועדה המחוזית. מדובר בפרק זמן של 45 יום, שבמהלכם חייב התובע להתארגן להגשת התביעה. במקרים מסוימים, עשויה הוועדה להאריך את התקופה בשלושים ימים נוספים, אם יש סיבות המצדיקות הארכה כזאת.

במהלך התקופה ינסח עורך דין משרד הביטחון את הערעור, בהסתמך על המסמכים הרפואיים והאחרים שכבר הוגשו. חשוב להבין שהוועדה העליונה היא הפוסק האחרון ולפיכך יש חשיבות עצומה בסיוע של עו"ד משרד הביטחון. לא תהיה זאת הגזמה לומר שעורך דין איכותי הוא ההבדל בין תביעה מוצלחת לתביעה שכשלה.

 

כיצד עורך דין משרד הביטחון יכול לשפר את סיכוייו של הערעור להתקבל?

כאשר פונים לשירותיו הטובים של עו"ד משרד הביטחון, המטרה היא לנסח את התביעה ולהציג אותה בצורה נכונה ובאופן שיגרום לוועדה המחוזית או העליונה להעניק לתובע בסיכומו של עניין את הזכויות המגיעות לו. במקרה של הגשת ערעור על ועדה רפואית מחוזית לוועדה רפואית עליונה החשיבות של עורך דין איכותי היא אפילו מרובה יותר.


 

הנושאים בהם עורך הדין מסייע למערערים

הנושאים בהם עורך הדין מסייע למערערים הם כדלקמן:

  • איסוף כלל המסמכים הרפואיים והאחרים בדרך להגשת התביעה. לעיתים מזומנות יסתייע עורך הדין בתובע עצמו, אם יש בידיו מסמכים ששמר, חוות דעת רפואיות ועוד.
  • בדיקת החומר וגיבוש מסקנה באשר לאפשרויות העומדות בפני התובע: בשלב הבא, עורך הדין יבדוק את החומר ויגבש את המסקנה שלו באשר לאפשרויות הקיימות.
  • הגשת תביעה: בשלב הבא, עורך דין משרד הביטחון יגיש את התביעה לוועדה המחוזית וילווה את התובע בדיונים.
  • הגשת ערר על ועדה רפואית מחוזית לוועדה רפואית עליונה: אם התביעה נדחתה, או אם אחוזי הנכות שנפסקו לתובע נמוכים מאלה שלדעתו ולדעת עורך דין משרד הביטחון המלווה אותו מגיעות לו, ניתן להגיש ערעור על התוצאות לוועדה העליונה. עו"ד משרד הביטחון ינסח את הערעור ואת ההסברים.

 

לסיכום

מעבר לבדיקת הנתונים והגשת בקשות וערעורים, עורך הדין מלווה את התובע לכל אורך הדרך ומייצג אותו בערכאות הנדרשות. ככל שהייצוג המשפטי טוב יותר, כך הסיכויים של התובע לקבל את מלוא הזכויות המגיעות לו יהיו גבוהים יותר.

הגשת ערעור על ועדה רפואית מחוזית, לוועדה רפואית עליונה
הגשת ערעור על ועדה רפואית מחוזית, לוועדה רפואית עליונה
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 117 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>