Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

נפגעתי במסגרת הצבא – מה עושים עכשיו?

מרבית החיילים אשר מתגייסים לצבא פוגשים בשגרה זרה לגמרי המעמידה אותם בסיטואציות, אתגרים ומורכבויות שלא פגשו בהם בעבר. כחלק מכך, חיילים עשויים להיפגש עם פגיעות ופציעות בכל מיני דרגות חומרה אשר יכולות לקרות על בסיס יום יומי. המורכבות קורית כאשר הפגיעה חמורה ומביאה את החייל להתמודדות עם מצב חדש שנקלע אליו עקב שירותו הצבאי. כדי להתמודד עם המצב הנה כמה דברים שכדאי ואפילו צריך לעשות.

 

טיפול בפגיעה ותיעוד

ברור כי הדבר הראשון שנדרש חייל לעשות במקרה בו הוא נפצע במסגרת הצבא זה לטפל בעצמו. אך במקביל לכך, חשוב לזכור בכל עשת כי הטיפולים וההליכים הרפואיים שנדרש החייל לעובר כדי להתמודד עם המצב ולהגיע להחלמה כמה שיותר מלאה, צריכים להיות מתועדים בצורה אחראית ומסודרת.

לאחר הפגיעה סביר כי תרצו להגיש תביעה ולקבל הכרה בנכות ולצורך כך יש הכרח להציג מסמכים וראיות שיתמכו בחומרת הפציעה ובכל הפרטים שתרצו להציג.

 

רישום פרטי האירוע ואיסוף ראיות

במידה ואתם מסוגלים להתמודד עם התיעוד ואיסוף הראיות בעת המקרה או לאחריו אז מומלץ מאוד לנהוג כך. במידה ולא, בקשו מקרוב משפחה או אדם אחר קרוב ביחידה לדוגמא, לבצע עבורכם את התיעוד, בדומה לתיעוד המסמכים של ההליכים הרפואיים שמבצעים עבורכם, יש ערך גם לתיעוד המקרה, הטיפול לאחריו.

כחלק מכך אל תשכחו לבקש סיכומי אירוע מכל הנוגע בדבר כדוגמת סיכום רפואי של הטיפול בכם שיכללו את הפרטים של מה שהתרחש.

הגשת תביעה מול משרד הביטחון

פגיעות חמורות אשר מביאות לכדי נזק ונכות לטווח ארוך מוכרות כנכות צה"ל ומעוגנות בחוק הנכים במדינת ישראל. על מנת לקבל את ההכרה כנכה צה"ל ולאור כך לקבל סיוע מהצבא להתמודדות, יש להגיש תביעה מול משרד הביטחון. כחלק מהתביעה תזומנו לוועדה רפואית אשר תבחן את המצב שלכם ותקבע בדבר הזכאות ובדבר התגמולים שמגיעים לכם במסגרת החוק.


 

פנו לקבל סיוע מאיש מקצוע

הגשת תביעה למשרד הביטחון עשויה לגזול מכם זמן וקשב רב אשר צריכים במקרה שנפגעתם ללכת להחלמה ולטיפולים רפואיים. על כן, מומלץ להוריד את הקשב שלכם מטיפול בהליך הבירוקרטי של הגשת תביעה ולהעביר זאת לאנשי מקצוע אשר מתמחים בעיסוק בנושאים אלו.

קבעו פגישה עם עורך דין תביעות משרד הביטחון ושתפו אותו בכל פרטי המקרה שלכם. סמכו עליו כי הוא ידע להמשיך את הדרך מכאן ולהכווין אתכם כיצד לנהוג ומה כדאי לכם לעשות עקב המקרה שאירע.

 

מה אם נפצעתי לא במהלך פעילות מבצעית?

מעבר לכך שישנם כל מיני תפקידים בצבא, בין היתר תפקידים עורפיים אשר לא מסכנים את חייהם של ממש ביציאה לשטח לדוגמא, יש גם חיילים קרביים אשר לא תמיד נמצאים בפעילות מסכנת חיים. אך למרות כל זאת, יכול להיות כי הפגיעה תהיה במהלך ביצוע פעולה שגרתית ולא בהכרח כחלק מפעילות מבצעית מסכנת חיים, דוגמא טובה לכך היא פגיעה כתוצאה מתאונת דרכים.

ישנן נסיבות מסוימות אשר מאפשרות קבלת הכרה כנכות צה"ל גם לאור פגיעות שלא היו כחלק מפעילות מבצעית, זאת בהתאם למפורט בחוק הנכים, אך גם בהתאם להחלטת הוועדה או במקרים חריגים להחלטת בית המשפט. על מנת לדעת כיצד מסווגת הפגיעה שלכם כדאי מבעוד מועד לקבל המלצה וחוות דעת של איש מקצוע בנושא כדי לדעת כיצד להתקדם מבחינת תביעה וההכנות לוועדה באופן פרטני לאירוע שאירע לכם.

נפגעתי במסגרת הצבא – מה עושים עכשיו?
נפגעתי במסגרת הצבא – מה עושים עכשיו?
Picture of אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>