Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

ליווי וטיפול בנכי צה"ל בהליכים למיצוי הטבות וזכויות

חוק הנכים-תגמולים ושיקום, התשי"ט-1949 אשר נחקק לאחר מלחמת הקוממיות והורחב לאורך השנים. מהווה את הבסיס להטבות והזכויות המגיעות לנכי צהל וכחות הביטחון הנוספים. חוק הנכים נועד לתת מענה לכל משרת בכוחות הביטחון שסובל מנכות. על ליווי וטיפול בנכי צה"ל בהליכים למיצוי הטבות וזכויות בהרחבה במאמר שלפניכם.

 

מהי נכות צבאית

נכות צבאית מוגדרת כפגיעה ביכולת הרגילה של הנפגע לבצע פעולה גופנית, שכלית או נפשית כתוצאה ממחלה או חבלה אשר אירעו בתקופת השירות הצבאי ועקב השירות. גם כאשר החייל התגייס עם בעיה רפואית קיימת וזו הוחמרה עקב השירות, ובמהלכה הרי שקיימת זכאות לפיצוי בהתאם לחוק הנכים-תגמולי ושיקום.

על מנת שחייל או חייל לשעבר יוכר כנכה צה"ל אין צורך שהפגיעות מהן הוא סבל נגרמו בפעילות צבאית או במהלך באימונים והזכאות עשויה להתקיים גם במקרה של פגיעה תאונת דרכים והתפתחות מחלה. אופן הפיצוי שמוענק לנכי צהל נחלק לשני סוגים, מענק או גמלה. עבור דרגת נכות של 10% ועד לנכות של 19% ישנה זכאות רק למענק חד פעמי. בדרגת נכות של 20% ומעלה הנפגע זכאי לגמלה חודשית.

 

הוכחת הזכאות

איש אנשי כוחות הביטחון המבקש למצות את זכויותיו מול קצין התגמולים, נדרש לעבור תהליך הכולל הצגת מסמכים רפואיים, בדיקה של רופא מומחה, בדיקה של ועדות רפואיות ועוד. קצין התגמולים עשוי בהתאם לסמכותו לדחות את התביעה המוגשת אליו והליווי והטיפול יכול להמשיך ע"י הגשת ערעורים לערכאות המשפטיות הרלוונטיות.

החזר מס לנכי צה"ל שעברו שיקום

נכי צה"ל שעברו שיקום זכאים למענק והוא ניתן הן לעצמאיים והן לשכירים. המענק משולם בסופה של כל שנה לנכי צה"ל לה נכות העולה על 19% וגובה המענק נקבע בהתאם לגובה אחוז הנכות ממנה סובל זכאי.  מענק זה משולם אך ורק אם הנכה עובד ונדרש לשלם מס הכנסה כחוק.

 

זכאות נכי צה"ל

נכה צה"ל הינו כל אדם שנקבעו לו אחוזי נכות בשל שירותו הצבא וקביעת גובה אחוזי הנכות נעשית על ידי ועדה רפואית של משרד הביטחון. משרד הביטחון הוא שמופקד על שיקום נכי צה"ל ועל כל הסיוע הכספי בכל הנגע לשיקום בעבודה, שיקום בלימודים, שיקום נפשי, חברתי וכן הלאה. נכי צה"ל רבים זכאים לרכב שיקומי או לרכב רפואי כאשר הזכאות היא לבעלי פגיעה אורתופדית של 30% נכות או לחילופין נכות כוללת של 50% ויותר.

 

זכויות בתחום המגורים

כל נכה צהל אשר נקבע לו למעלה מעשרה אחוזי נכות זכאי להנחה בארנונה הן בעת שכירת דירה והן על דירה בבעלותם. ישנה זכאות גם להנחה במס רכישה בהתאם לדרגת הנכות. נכי צה"ל זכאים גם למענקי דיור בעת רכישת דירה חדשה למגורים בתנאי שזו נועדה למגוריהם ומתאימה מבחינת נגישות. נכי צה"ל זכאים להטבה נוספת בעת מעבר מדירה שאינה מותאמת לדירה נגישה.

 

ליווי משפטי מהטובים ביותר

משרד עורך דין גרינברג הינו משרד בוטיק העוסק מאז היווסדו ב 1950 בייצוג נכי צה"ל. המשרד מתמחה בתביעות נגד משרד הביטחון ובערעורים לוועדות הערעורים בכל רחבי הארץ. ההתמקדות בתחום זה מעניקה לנו את המקצועיות הנדרשת ולמשרד ניסיון של עשרות שנים ומאות הצלחות מוכחות של נכי כוחות הביטחון לדורותיהם. אנו מסוגלים להעניק לך את התוצאות הטובות ביותר.

 

סיכום ליווי וטיפול בנכי צה"ל בהליכים למיצוי הטבות וזכויות

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בנושא של ליווי וטיפול בנכי צה"ל בהליכים למיצוי הטבות וזכויות ובמשרד עו"ד גרינברג המתמחה בתחום. כפי שציינו ליווי משפטי הינו חיוני על מנת למצות את הזכויות מול משרד הביטחון וחשוב לקבל ליווי וטיפול בנכי צה"ל בהליכים למיצוי הטבות וזכויות ממשרד המומחה בתחום.

הגשת התביעה מתבצעת למשרד הביטחון והיא צריכה לכלול פירוט אודות המצב וכן אודות הקשר הנסיבתי שלו לשירותו הצבאי של התובע. לא מספיק להראות שיש פגיעה נפשית אלא נדרש גם להראות שלצבא יש אחריות במה שהוביל למצב הנפשי הזה. 

כל תביעה מזכה בזכויות אחרות על פי פירוט המקרה והמצב אך בגדול המטרה היא לדרוש פיצויים ממשרד הביטחון על ההשלכות של מה שעבר החייל בצבא. יתרה מהפיצויים, במידה ויש הכרה בנכות צריך התובע לקבל גם תגמולים חודשיים – תגמולי נכות.

בגלל שרוצים להראות ולשכנע ששירותו הצבאי של התובע גרם לו לפגיעה נפשית נדרש להראות שאכן יש פגיעה כזאת בצורת חרדות וטראומה או כל פגיעה נפשית אחרת שבגינה תובעים. בשלב זה צריך להציג חוות דעת רפואיות של אנשי מקצוע מומחים שמפרטים אודות המצב. 

חשוב לדעת שבהחלט כן. אם קיבלתם תשובה שלילית ממשרד הביטחון בדבר התביעה שהגשתם זכותכם לערער על החלטתו, גם בשלב הועדה הרפואית וגם עוד מוקדם יותר בדבר החלטת הקשר הנסיבתי. 

ליווי וטיפול בנכי צה"ל בהליכים למיצוי הטבות וזכויות
ליווי וטיפול בנכי צה"ל בהליכים למיצוי הטבות וזכויות
Picture of אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>