Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

פוסט טראומה (הלם קרב) PTSD

בהקשר הצבאי, פוסט טראומה (הלם קרב) PTSD הוא מצב שאליו נכנסים חיילים שחוו אירועים שעוררו בהם טראומה אשר מלווה אותם לאורך שנים. מהי בעצם פוסט טראומה? מתי מתעורר הצורך להגיש תביעה נגד רשויות הצבא בגין פוסט טראומה? מה התפקיד של עורך דין משרד הביטחון בדרך לתביעה מוצלחת? להלן כל התשובות שיסייעו לכם ולבני משפחתכם במימוש זכויות הולם.

פוסט טראומה (הלם קרב) PTSD – הפגיעה שקשה להשתחרר ממנה גם לאחר השחרור מהצבא

פוסט טראומה או הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD), הוא השם המקובל לאירוע מסוים, או סדרת אירועים, שיצרו אצל אדם כזה או אחר הפרעה אשר באה לידי ביטוי במצוקה נפשית, ומלווה לעיתים בסימפטומים פיזיולוגיים שונים.

 

כיצד פוסט טראומה משפיעה המשך חייו של חייל שלקה בה?

הפרעת דחק פוסט טראומטית היא לרוב תוצאה של אירוע יחיד, או סדרת אירועים, שהשאירו את חותמם על אחד המעורבים, או מי שנחשף לאירועים. בעבר, הכינוי המקובל של אירועים כאלה היה "הלם קרב". אבל עם השנים השתנה המינוח.

זאת לאור ריבוי המקרים שלא היו בהכרח תוצאה של קרב, אלא תוצאה של מצבים אחרים לגמרי, דוגמה טובה לאירוע כזה הוא פיגוע חבלני, שמי שנחשף לו עלול לגלות סימני מצוקה זהים לאלה הנלווים להלם הקרב.

השם פוסט טראומה מבטא גם את הקבלה של מי שסובל מהתסמינים, בניגוד לדחייה שהייתה מקובלת בעשורים הראשונים לקיומה של מדינת ישראל. עם זאת, גם היום יש צורך בשירותיו של עורך דין משרד הביטחון בדרך להוכחת הקשר בין האירוע הספציפי פגיעה הפוסט טראומטית.

מתי מתעורר הצורך להגיש תביעה כנגד הצבא בגין פוסט טראומה?

כאמור, הלם קרב עלול להתרחש בעקבות אירוע יחיד או סדרת אירועים. אם מי שחווה אירוע טראומטי בעודו בשירות הצבא, או בשירותם של גופים ביטחוניים אחרים, מגלה סימני מצוקה והתפקוד שלו נפגע, או לחילופין נדרשת לו תרופות או טיפולים אחרים בעקבות האירוע, זה המצב שבו הגשת תביעה היא חשובה.

עו"ד משרד הביטחון יסייע לתובע למצות את מלוא הזכויות שלו, במהירות הרבה ביותר ובצורה הטובה ביותר האפשרית. חשוב להדגיש שדווקא משום שלפגיעה הפוסט טראומטית אין בהכרח ביטוי פיזיולוגי ברור, ומשום שבמידה רבה מדובר בתופעה פסיכולוגית, יש מקום למעורבות פעילה של עורך דין המכיר את הנושא ויודע בדיוק על מה לשים את הדגש.

 

עורך דין משרד הביטחון והתפקיד שלו בתביעת פיצויים על רקע PTSD

דווקא במקרה של פוסט טראומה (הלם קרב) PTSD, התפקיד של עו"ד משרד הביטחון הוא משמעותי מאוד. בחלק ניכר מהמקרים, הנפגע עצמו לא יכול לסייע לעצמו ולא יכול לפעול באופן הנדרש לזירוז התביעה. לכן עורך דינו הוא זה שיפעל בנושאים הבאים למענו:

  • איסוף מסמכים רפואיים: במקרה של פוסט טראומה (הלם קרב) PTSD המסמכים הרפואיים הם חשובים ביותר, זאת, משום שההוכחה של המצב הבעייתי הזה היא קשה הרבה יותר מאשר, למשל, הוכחה של פציעה שבאה לידי ביטוי בצורה חזותית. המסמכים כוללים מסמכים רפואיים, כמו גם מסמכים אחרים המעידים על ההתנהלות של הנפגע אחרי הפגיעה.
  • בדיקת האופן שבו נוצרה הפגיעה: לפעמים חשוב לחזור אחורנית לרגע מסוים, או לתקופה מסוימת שההשפעה שלהם על הנפגע הייתה משמעותית.
  • בחינת הנתונים והגשת תביעה: בשלב הבה, עורך הדין בוחן את הנתונים ופועל להגשת התביעה.

 

לסיכום

עורך דין משרד הביטחון ילווה את הנפגע לכל אורך הדרך, מרגע יצירת הקשר ועד לסיום התביעה, קביעת אחוזי נכות לתובע בהתאם לנתונים וקבלת התגמולים ממשרד הביטחון.

פוסט טראומה (הלם קרב) PTSD
פוסט טראומה (הלם קרב) PTSD
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>