Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

הימנעות מהפניה לרופא מומחה בצבא

חיילים רבים שמרגישים לא טוב במהלך שירותם ופונים למפקדיהם ומבקשים הפניה לרופא, זוכים לעיתים לתשובה שלילית ולעיתים גם מזלזלת. מעבר לעובדה שמדובר בעבירה לפי פקודות המטכ"ל בצה"ל, שכן אסור לעקב חייל מלהגיע לטיפול רפואי, גם פיזי וודאי נפשי, הרי שהתנהגות כזו של גורמי הפיקוד בצבא הנה רשלנית ועשויה לגרום להחמרת הבעיה ולהיווצרות נזק בלתי הפיך ובמקרים חריגים זה אפילו עשוי להסתיים במוות של החייל. האם יש משמעות משפטית להימנעות מהפניה לרופא מומחה בצבא? כל זאת ועוד בכתבה הבאה. 

 

היכן נתקלים החיילים בהתנהגות הרשלנית?

החיילים פוגשים בהתנהגות הרשלנית הזו לא רק מצד מפקדיהם, אלא גם, ואולי בעיקר, מצד גורמי הרפואה הצה"ליים. בין אם מדובר בדרגות הנמוכות כגון: חובש, חוג"ד, ובין אם מדובר בדרגות הגבוהות יותר כגון רופא היחידה או רופא מומחה, ואפילו במהלך אשפוז בבית חולים אזרחי.

 

מה בין עבירה על פקודות מטכ"ל וכללי האתיקה הרפואית ובין רשלנות?

לצערנו, קורה לא פעם שגורמי הפיקוד וגורמי הרפואה משתפים פעולה על מנת למנוע מהחייל את הטיפול הרפואי לו הוא ראוי. לא פעם אנו שומעים תלונות מחיילים על כך שהמפקד ביקש מרופא היחידה שלא ייתן לחייל גימלים כי החייל נדרש להיות בתפקיד בשירות, והרופא מצדו נענה לכך מבלי לבדוק אם תלונתו של החייל מחייבת המשך בדיקה ובירור רפואי על ידי רופא מומחה. מיותר לציין כי הרופא בהתנהגותו זו לא רק שעובר על פקודות מטכ"ל, אלא גם על כללי האתיקה הרפואית.

כיצד לנהוג אם נתקלים בהתנהגות רשלנית?

אם נתקלתם בהתנהגות רשלנית, בין אם מצד המפקד ובין אם מצד הרופא, ראשית דעו לכם שיש באפשרותכם להגיש קבילה לנציג קבילות חיילים. נציב קבילות החיילים אמור לבחון את נסיבות הפנייה שלכם ואת טענתכם להימנעות מהפניה לרופא מומחה, וככל שימצא אותה מוצדקת, יוציא החלטה שתהיה חייבת להיות מיושמת ע"י המפקדים והרופאים.

תביעה – משרד הבטחון

שנית, דעו שיש באפשרותכם להגיש תביעה למשרד הביטחון, במידה ואותה הימנעות מהפניה לרופא מומחה גרמה לכם לנזק רפואי בלתי הפיך. יש כמובן צורך להוכיח את אותו נזק ולהוכיח שהוא נגרם כתוצאה מאותה הימנעות מהפנייה לרופא מומחה.


צורך בהוכחת הנסיבות

לא כל הימנעות מהפניה לרופא למומחה תיחשב לרשלנות, ויש צורך להוכיח שבנסיבות הספציפיות של המקרה שלכם, רופא סביר היה פועל אחרת ומפנה לרופא מומחה. וכמובן שיש צורך להוכיח שהנזק נגרם עקב אותה הימנעות מהפניה לרופא מומחה.

יש לקחת בחשבון שהימנעות מהפניה לרופא מומחה יכולה לגרום לשרשרת של נזקים פיזיים מתחומים שונים, ואף לנזק נפשי, וכמובן שגם למוות במקרים הקיצוניים.

 

כיצד להגיש תביעה עקב הימנעות מהפניה לרופא מומחה בצבא?

יש למלא טופס תביעה מסוג מחלה ולפרט בתצהיר את נסיבות ההימנעות מהפניה לטיפול רפואי ואת הנזק שנגרם עקב כך. יש לצרף את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים התומכים בטענותיכם. מי שיכול לעזור לכם להוכיח טענה שכזו הוא רופא בתחום המומחיות הספציפי של המחלה הנטענת, ורצוי לצרף לתביעה חוות דעת רפואית שתתייחס לתוצאות של אותה הימנעות מהפניה לרופא מומחה, ותפרט למה היה זה מתבקש להפנות לרופא מומחה בשלב מוקדם יותר מזה שבו הדבר נעשה.

מאחר ומדובר בתביעה משפטית מורכבת, רצוי כמובן להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתביעות נגד משרד הביטחון ובתחום הרשלנות הרפואית בצבא.

למשרדנו הצלחות רבות בתביעות רשלנות רפואית בצבא עקב הימנעות מהפניה לרופא מומחה בצבא. להתייעצות צרו קשר ללא התחייבות עם משרדנו.

בסיטואציה בה מבקש חייל ממפקדו לקבל אישור לפנות לרופא מומחה במהלך שירותו הצבאי, ואילו מפקדו מסרב להפנות אותו לרופא מומחה, יכול להיווצר מצב של התנהגות רשלנית ועבירה על חוקי הצבא בפרט. אם קרה לכם מקרה מסוג זה לחצו כאן לקריאה נוספת והתייעצות איתנו!

תביעה עקב הימנעות מהפניה לרופא היא תביעה מורכבת ועל כן חשוב לאסוף את כל הראיות המתקשרות לאירוע על מנת לבסס את הטענה שבגינה מגישים את התביעה או מבקשים פיצוי.

באם המפקד שלכם מנע מכם לפנות לרופא מומחה, זכותכם להגיש תביעה בהקשר מחלה אשר תכלול את כל המסמכים הרלוונטיים לתביעה.

בכל הליך התביעה מומלץ ליצור קשר עם עורך דין המתמחה בתביעות אל מול משרד הביטחון. עורך הדין ילווה אתכם בכל ההליך ויסייע לכם לקבל את מה שמגיע לכם עקב המקרה.

הימנעות מהפניה לרופא מומחה בצבא
הימנעות מהפניה לרופא מומחה בצבא
Picture of אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>