Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

רשלנות רפואית בטיפול במהלך שירות צבאי

רשלנות רפואית בטיפול במהלך השירות הצבאי מוכרת ככזאת אך ורק אם המטופל היה חייל בעת הפגיעה ורק אם הוא נפגע ישירות בגלל הרשלנות. בשורות הבאות נסביר מה ניתן לעשות אם אתם סבורים שנפגעתם מרשלנות רפואית במהלך השירות הצבאי שלכם, ובאיזה אופן עורך דין רשלנות רפואית המתמחה בתביעות משרד הביטחון, יכול לסייע לכם.

 

הבסיס להגשת תביעות רשלנות רפואית בטיפול במהלך השירות הצבאי

רשלנות רפואית על פי ההגדרה, הינה מתן שירותים רפואיים למטופל תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה. יחד עם זאת, עצם הסטייה לא מהווה כשלעצמה רשלנות רפואית. אדם מוכר כמי שנפגע ממנה, אך ורק אם לסטייה מרמת הזהירות הסבירה היתה תוצאה שלילית עבור המטופל. כך גם במקרה של מחדלים רפואיים שאירעו בעת השירות הצבאי או בעקבותיו.

 

מה ניתן לעשות אם אתם סבורים שנפגעתם מרשלנות רפואית במהלך השירות הצבאי?

תביעה בדין בגין רשלנות רפואית בטיפול בשירות הצבאי יכולה להיות מוגשת, בכל מקרה שבו יש אפשרות סבירה להוכיח קשר בין טיפול רפואי שהחייל קיבל, לבין בעיה אחת או יותר, שהתעוררה אצלו בעקבות הטיפול.

מתי אפשר וכדאי לתבוע בגין רשלנות רפואית במהלך השירות הצבאי?

להלן נסיבות שבהן יש מקום להתייעץ בעורך דין משרד הביטחון על האפשרות להגיש תביעת נזיקין בעקבות רשלנות רפואית בצבא:

  • רשלנות רפואית בשירות הצבאי במהלך התערבות כירורגית: התערבות כירורגית היא בעצם ניתוח שהחייל עובר במהלך השירות. אם ניתן להוכיח שהמנתח והצוות בכלל פעלו בניגוד למקובל, וחרגו מהזהירות הסבירה שכל רופא אחר היה נוקט בה, כי אז קיימת סבירות לתביעה.
  • רשלנות רפואית בשירות הצבאי המתבטאת בהימנעות ממתן טיפול: לעיתים, הימנעות מהענקת טיפול לחייל מהווה עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בטיפול במהלך השירות הצבאי. זאת, אם ניתן להוכיח שכל רופא סביר אחר היה מחליט על ניתוח ומבצע אותו.
  • רשלנות רפואית בשירות הצבאי המתבטאת בטיפול תרופת שגויי: מתן טיפול תרופתי שגוי עלול לגרום נזק למטופל, עדי כדי נכות או מוות, חלילה. אם עורך דין משרד הביטחון מוכיח קשר בין תרופה מסוימת שניתנה לחייל לבין נזק שנגרם לו, או נזק אשר נגרם בעקבות הימנעות ממתן טיפול תרופתי, כי אז הסיכויים שהתביעה תצליח יהיו גבוהים.

בכל מקרה שבו מי לכאורה נפגע כתוצאה מהרשלנות הרפואית מחליט להגיש תביעה, עו"ד משרד הביטחון צריך לבדוק את התביעה בצורה מסודרת ויסודית. זאת, במטרה למנוע מהתובע להגיש תביעה בלתי מבוססת, או כזאת אשר סיכויי ההצלחה שלה נמוכים.

 

רשלנות רפואית בטיפול בצבא והחשיבות של התייעצות עם עורך דין

משרד הביטחון הוא אחד המשרדים הגדולים והחזקים ביותר במדינת ישראל. מדובר במשרד שחולש על תקציבים גדולים, הנובעים מעצם העיסוק שלו בביטחון. יחד עם זה, התקציב הענק משמש גם פלטפורמה שעלולה לסייע לתביעה למחוק תביעות בעייתיות המוגשות כנגדו חדשות לבקרים.

לאדם בודד קשה להתמודד הן כנגד הבירוקרטיה של המשרד, והן כנגד תקציבי הענק המאפשרים לו לשכור את השירותים של עורך דין משרד הביטחון שיסייע למשרד להתמודד כנגד תביעות. לכן, גם אם מאן דהוא בטוח שהתביעה שלו צודקת וגם אם לדעתו סיכויי ההצלחה שלו טובים, שכירת השירותים של עו"ד משרד הביטחון שילווה אותו לאורך כל הדרך תהיה מעשה נכון.


 

איך עו"ד משרד הביטחון מסייע לנפגעי רשלנות רפואית בשירות הצבאי?

בראש ובראשונה, לפני הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בטיפול במהלך השירות הצבאי יש לבחון היטב הן את הנסיבות והן את התוצאות. עורך דין משרד הביטחון ייבחן את הנתונים ויזהה נקודות תורפה אפשריות בתביעה, אם יש כאלה. רק לאחר הערכה מושכלת של סיכויי ההצלחה, תוגש התביעה.

ההערכה תתבצע על סמך מסמכים רפואיים, ועל סמך הערכת מומחים, אם וכאשר תידרש כזאת, במטרה להוכיח שפעולה רפואית אחת או יותר של משרד הביטחון או הצבא, גרמו לבעיה רפואית או לתוצאות בעייתיות. בתום ההערכה תוגש התביעה, וערך הדין ילווה את התובע לאורך כל השלבים שלה.

רשלנות רפואית בטיפול במהלך השירות הצבאי
רשלנות רפואית בטיפול במהלך השירות הצבאי
Picture of אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>