Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 117 ביקורות
×
js_loader

עורך דין משרד הביטחון

תביעות במדינתנו יש לרוב, וגם לא מעט עורכי דין. בין אם זה מוצדק או לא, תביעה משפטית רצוי לנהל באמצעות ייצוג של עורך דין, לא בעצמך, ובטח לא באמצעות מי שלא הוסמך לכך, כגון חברות למימוש זכויות. יותר מכך, תביעה בתחום ספציפי, רצוי לנהל באמצעות עורך דין המתמחה בתחום הספציפי, ולא עורך דין כללי שעוסק בתחומים שונים ומגוונים. גם עורך דין, כאשר הוא נזקק לייצוג בתחום שהוא לא עוסק בו, יפנה בדרך כלל לעורך דין המתמחה בתחום בו הוא זקוק לייצוג. מכאן, שישנה חשיבות רבה לייצוג של עורך דין המתמחה בתחום הספציפי בו אתם זקוקים לייצוג. בכל הקשור לתביעות נגד משרד הביטחון מומלץ לקחת עורך דין מומחה לכך. עורך דין משרד הביטחון שמכיר את התחום יוכל לעזור לקצר תהליכים , להשיג עבורכם יותר ולייעץ לכם בכל ההתנהלות השוטפת מול משרד הביטחון.

 

חלוקת תחומי המשפט

חשוב להבין שתחומי המשפט נחלקים לאזרחי ולפלילי, והתחום האזרחי, שהוא התחום העיקרי, מתחלק לכמה תתי תחומים, ואחד מהם הוא תחום הנזיקין הכולל ייצוג בתביעות של נזקי גוף. עיסוק בתחום הנזיקין מצריך הבנה באנטומיה והפיזיולוגיה של גוף האדם והכרת מונחים רפואיים שונים, לרבות ובעיקר, מחלות שונות ואת הגורמים להן. הדבר נכון ביתר שאת כשמדובר בתביעות נגד משרד הביטחון, כיוון שיש לדעת לאתר את הגורם בתנאי שירותו של החייל, אשר גרם לו לנזק או למחלה.

 

תביעות נגד משרד הביטחון עם עורך דין מומחה משרד הביטחון

כאשר מדובר בתביעות נגד משרד הביטחון, עקב חבלה או מחלה שנגרמה או הוחמרה בזמן ועקב השירות הצבאי, מדובר בתת תחום ספציפי של תחום הנזיקין, שכן מדובר בנזקי גוף, גופניים או נפשיים, אשר נגרמו עקב תנאי עבודה צבאיים, שהנם שונים לפעמים מתנאי עבודה אזרחיים. 

תחום התביעות נגד משרד הביטחון כולל בתוכו חוקים ותקנות ספציפיים, כגון חוק הנכים, חוק משפחות חיילים שנספו במערכה, חוק חבלה בחופשה, תקנות הנכים וכו'. התחום כולל כמובן גם פסקי דין ספציפיים, שקבעו הלכות ספציפיות בכל תחום ומחלה, וחשוב להכיר אותם היטב, ולדעת לטעון מכוחם בהליך התביעה, ההליך בפני הוועדה הרפואית והליכי הערעור בבית המשפט. את זאת יכול לעשות היטב רק עורך דין המתמחה בתביעות נגד משרד הביטחון ובייצוג של נכי צה"ל בוועדה הרפואית.

 

ההתנהלות במהלך תביעה מול הצבא ומשרד הביטחון

בכלל, ההתנהלות מול המערכת של משרד הביטחון הנה מורכבת ומסורבלת, וכוללת גם את מחלקת התביעות, גם את היחידה לוועדות רפואיות, גם את אגף השיקום, וגם את עורכי הדין מהפרקליטות שמייצגים את משרד הביטחון בבית המשפט. ישנה חשיבות להבין כיצד פועלת כל מחלקה כזו, ומה הם "יחסי הכוחות" בין המחלקות, וזאת יכול להבין רק עורך דין המתמחה בתביעות נגד משרד הביטחון. יצירת קשרי עבודה טובים עם הפרקליטים שעובדים מולם הרבה בנושא זה, עם נציגי משרד הביטחון ואפילו עם המזכירות, יכולה לא פעם להביא לתוצאות הרצויות ולהקל על ההליך המשפטי.

 

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר מסביר


 

הצורך בעורך דין תביעות נגד משרד הביטחון

עורך דין שעוסק בעיקר בתחום הייצוג של תביעות נגד משרד הביטחון ובייצוג של נכי צה"ל יהיה בקיא ומעודכן בכל פסקי הדין הניתנים בתחום. לרוב הוא גם יחזיק ברשותו מאגר פסקי דין שכזה, אשר ניתן יהיה לשלוף ממנו את כל פסקי הדין הרלוונטיים לסוגיה הספציפית שהיא נושא התביעה, כלומר, תקדימים הדומים למקרה הנדון.

עורך דין שכזה גם יהיה בעל ניסיון רב בייצוג בוועדות רפואיות, ויהיה לו מאגר גדול של פרוטוקולים של וועדות רפואיות, אשר גם הם יוכלו לשמש כאסמכתא תומכת לטענות המובאות על ידו בפני הוועדה הרפואית.

עורך דין שעוסק רבות בנזקי גוף, תהיה לו גם רשימה של טובי המומחים הרפואיים בכל תחום ותחום, אשר יודעים לכתוב חוות דעת רפואיות, שבאמצעותן ניתן לשכנע את קצין התגמולים, בית המשפט והוועדות הרפואיות שיש קשר בין הנכות לתנאי השירות, ולשכנע בדבר גובה הנכות הראוי.

 

לסיכום

רק עורך דין מיומן שבקיא בכל החוקים והפסיקה בתחום ספציפי זה ומכיר היטב את הרופאים המומחים בכל תחום ותחום, יוכל לדאוג שתקבלו את התוצאות הטובות ביותר עבורכם בכל הליך מול משרד הביטחון. מעבר לעובדה שרצוי לבחור עורך דין המומחה לתחום הייצוג של נכי צה"ל, רצוי לדעת איזה עורך דין לבחור. בהקשר זה, אתם מוזמנים לקרוא כאן את המאמר שכתבנו בנושא.

 

שאלות ותשובות

בתביעות אשר מופנות כלפי משרד הביטחון לצורך קבלת הכרה באדם שנפגע כנכה משרד הביטחון (כדוגמת נכה צה"ל). עורך דין משרד הביטחון נותן מענה בייצוג של כל איש כוחות הביטחון ובפרט חיילי צה"ל בהשגת הזכויות שלהם מהמשרד עקב פגיעה.

באם אתם מגישים תביעה למשרד הביטחון כדי לקבל הכרה בפגיעה אתם אלו שמכירים את הפגיעה שלכם, אך עורך הדין הוא האדם שמכיר את משרד הביטחון ויכול לסייע לכם למצות ולהטיב את הליך התביעה.

עורך דין שמרד הביטחון מתמחה באופן כללי בדיני נזיקין ובפרט בתביעות מול משרד הביטחון. כמו כן, ככול שיהיה יותר למוד ניסיון ידע לנווט את ההליך שלכם בצורה הטובה ביותר ולאור הכרות מעמיקה עם המערכת.

ראשית, יכול להיות שהמקרה שלכם יתפתח למעורבות של פסקי דין ובית משפט, אך גם אם הוא ישאר בכותלי הועדה, עורך דין משרד הביטחון נותן לכם את הידע והנופך הנוסף הנדרש להגעה לוועדה. אם אתם לקראת וועדה רפואית, הגיע הזמן ליצור קשר איתנו, מחכים לשמוע מכם!

עורך דין משרד הביטחון
עורך דין משרד הביטחון
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 117 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>