Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

העלאת אחוזי נכות באמצעות תביעה נגד משרד הביטחון

על מנת לקבל אחוזי נכות נדרשתם להגיש תביעה למשרד הביטחון ולפרט אודות הפגיעה. במידה ואתם כבר בעלי הכרה באחוזי נכות אבל חוויתם החמרה או שקיבלתם מענה לא מספק עבור הפגיעה שלכם, אתם זכאים לפתוח הליך העלאת אחוזי נכות באמצעות תביעה נגד משרד הביטחון. חשוב לדעת מה כולל ההליך ומה נדרש מכם על מנת לוודא שהפעם אכן תקבלו את כל מה שמגיע לכם ולא תצטרכו להסתפק בשיעור הלא תואם שקיבלתם.

 

ערעור להעלאת אחוזי נכות

במידה ועברתם ועדה רפואית והליך תביעה ראשוני אך לא קיבלתם את שיעור אחוזי הנכות שבאמת מגיע לכם, אתם זכאים להגיש ערעור על החלטת הועדה. הליך הערעור הוא ההזדמנות שלכם לקבל תיקון להחלטה והפעם להטיב את הזכויות שלכם. בגלל החשיבות הגדולה של הליך הערעור מומלץ לפנות ליצוג משפטי על ידי עורך דין שמתמחה בתחום ויסייע לכם לקבל העלאה באחוזי הנכות באמצעות תביעה חדשה נגד משרד הביטחון.

יצוג משפטי בערעור

לאחר שקיבלתם את התשובה על התביעה שהגשתם אתם כעת יכולים להתמקד יותר במידע שחסר או שלא עבר בצורה בהירה מספיק על הפגיעה שלכם. בסופו של דבר הועדה הרפואית מסתמכת על המלצות רפואיות שאתם מביאים ולכן כדאי כעת לפנות למומחה בתחום שילווה את התביעה שלכם וייעץ כיצד הפעם כן לקבל את מה שמגיע לכם מהועדה. תופתעו לגלות כמה מסייע אדם שבאמת מבין בתחום וראה כמה וכמה מקרים שכנראה דומים לשלכם במאפיינים מסוימים.

 

בדיקת היתכנות לערעור

במקרים רבים אנשים לא מרוצים ממה שנקבע להם אך לא בטוח שיש מה לעשות בנידון לאחר עיון מעמיק בחוק הנכים. למרות שנראה שההחלטה היא החלטה סופית, זכותכם על פי חוק לערער על ההחלטה ולכן כדאי לפחות לבדוק את היתכנות הערעור לפני שמחליטים לוותר על האפשרות מתוך חוסר אמונה. משרדנו בעל ניסיון של למעלה מ-70 שנים בתחום ונשמח לסייע לכם להבין האם יש עילה לערעור והיתכנות לקבל העלאת אחוזי נכות על ידי תביעה.

 

הגשת בקשה להכרה בהחמרה

לא רק ערעור על החלטת ועדה יכול להביא לכדי העלאת אחוזי נכות באמצעות תביעה נגד משרט הביטחון, אלא זאת יהיה רלוונטי גם עבור אנשים שכבר נקבע להם שיעור שמתאים להם אך כעת הם חווים החמרה. מקרה זה נקרא נכות מוסבת והוא מתייחס למקרים בהם הנכות המקורית שבגינה ניתנו אחוזי נכות החמירה וכעת גורמת לפגיעה נוספת בתפקוד של התובע.

 

תקנה 9 בתקנות הנכים

תקנות הנכים מפרטות את ההתייחסות לנכי צה"ל ואת הזכויות שמגיעות להם. בין היתר בתקנות מפורט שיעור אחוזי הנכות שיקבע בהתאם לכל פגיעה וכן גם חוקים נוספים סביב הגשת התביעות ומתן הסיוע. על פי תקנה מספר 9 נכות אשר נגמרת בצורה עקיפה בעקבות נכות שכבר הוכרה, גם אם הנכות החדשה לא נגרמה במהלך השירות הצבאי, עדיים תוכר על ידי משרד הביטחון בתנאי שיש קשר סיבתי בין הנכויות.

 

הכרה בנכות מוסבת

על מנת לקבל העלאה באחוזי הנכות בעקבות נכות מוסבת נדרש שוב להתייצב מול ועדה רפואית אשר תבחן את המצב הרפואי אך כעת נוסף נדבך נוסף – צריך להוכיח את הקשר בין הנכות המוסבת לבין הנכות המקורית. לא ניתן פשוט לתבוע על מקרה נוסף שקרה בתור החמרה אלא צריך להצביע על הראיות שמראות שאכן מדובר בהחמרה של המצב המקורי. לצורך כך ברור שתצטרכו איש מקצוע שמתמחה בהליכים מסוג זה.

תשובה בדבר אחוזי הנכות שניתנים לכם ממשרד הביטחון היא לא בהכרח התשובה הסופית. באם קיבלתם תשובה לאחר התביעה ואינכם מרוצים חשוב שתדעו שאתם זכאים לערער ולנסות לקבל העלאה בשיעור שנקבע. יתרה מכך, באם חוויתם החמרה במצב מהפגיעה שכבר הוכרה לכם, סביר שאתם גם זכאים להעלאת אחוזי הנכות. בכל מקרה, בהליכים אלו מומלץ להיוועץ עם איש מקצוע שמתמחה בתחום ומכיר את התקנות וההליכים.

 

האם אפשר לקבל העלאת אחוזי נכות באמצעות תביעה נגד משרד הביטחון?

במקרים מסוימים בהחלט אפשר. משרד הביטחון גם מאפשר להגיש ערעור על החלטותיו בדבר שיעור אחוזי נכות שנקבע לתובע, אך גם צריך להכיר בהחמרת הנכות שלכם גם אם ההחמרה כבר לא התרחשה במהלך השירות הצבאי שלכם.

כיצד מגישים ערעור למשרד הביטחון?

הגשת תביעה למשרד הביטחון בדבר ערעור ניתנת לביצוע באופן עצמאי אך ניתן לבצע אותה גם בעזרת עורך דין שמתמחה בתביעות למשרד הביטחון.

מי זכאי לקבל העלאת אחוזי נכות באמצעות תביעה נגד משרד הביטחון?

כל אדם אשר נקבעו לו אחוזי נכות שאינם תואמים את מצבו הרפואי ואת כושר התפקוד שלו זכאי לקבל העלאת אחוזי נכות. חשוב לקחת בחשבון שלפעמים גם אם נראה לכם שמגיע לכם יותר על פי תקנות משרד הביטחון לא בהכרח כך הדבר. אנחנו מזמינים אתכם לקבוע איתנו פגישת הכרות על מנת להבין מה ניתן לעשות במקרה שלכם.

האם יש אנשי מקצוע שמסייעים בהליך?

כמובן שכן! משרד עורכי דין שלנו מתמחה בתביעות המוגשות למשרד הביטחון ועורכי הדין שלנו מתמקצעים בתביעות אלו. כמו כן, המשרד שלנו בעל ניסיון רב בתחום כך שתרגישו מלווים ועטופים על ידי אנשי מקצוע לכל אורך התהליך.

העלאת אחוזי נכות באמצעות תביעה נגד משרד הביטחון
העלאת אחוזי נכות באמצעות תביעה נגד משרד הביטחון
Picture of אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>