Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

2 דברים חשובים שעליך לדעת על הקלות במיסוי לנכי צה"ל

פתגם עממי אומר שנכי צה"ל לא משתחררים לעולם מהצבא. מצדו של החייל, הנכות נותרת לתקופה ארוכה. מצידה של המדינה, היא מוסיפה לדאוג לחייל ולהעניק לו הטבות והקלות לאחר השירות. במאמר זה נעסוק בהקלות במיסוי לנכי לצה"ל. אנחנו במשרד עו"ד גרינברג ושות' נשמח לסייע לכם למצות את זכויותיכם אל מול המערכת.

מטעמי נוחות בלבד, המאמר נכתב בלשון זכר אך מתייחס כמובן גם לנשים שחלו או שנפצעו בעת שירותן הצבאי. משרדנו מצדיע לכם ולכן.

 

השלב הראשון בדרך לקבלת הקלות במיסוי עובר דרך הכרה כנכה צה"ל

בשלב הראשון, יש לוודא כי הנך מוכר כנכה צה"ל כנדרש על ידי משרד הביטחון. זהו הבסיס לכל התהליך. ברגע שיש לך את ההכרה הרשמית כנכה צה"ל, הנך זכאי לדרוש את ההקלות במיסוי. תהליך ההכרה כשלעצמו עשוי להיות לא פשוט ומומלץ לבצעו בליווי מקצועי.

 

השלב השני- בדיקה האם בסיטואציה הספציפית אתה זכאי להקלה במיסוי כנכה צה"ל

בכל היתקלות שלך ברשויות המדינה, דאג לציין את היותך נכה צה"ל ולברר האם יש לך הקלה והנחה בדרישת המס או האגרה. תופתע לדעת בכמה מקרים אתה זכאי לכך:

החזר שנתי על תשלום מס הכנסה, נקודות זיכוי במס, הנחה בארנונה ואפילו הנחות נוספות הנוגעות לרכישה בית חדש: הנחה בתשלום מס רכישה ופטור מתשלום דמי הסכמה לרשות מקרקעי ישראל.

ועוד דבר נחמד: ניתנת גם הנחה בתשלום אגרת רישום נישואין למתחתנים ברבנות. זה אולי נראה זניח בסך הכולל של הוצאות החתונה, אבל כל סכום יעזור ל"זוג הצעיר". יש גם הנחות בתשלומי החשמל, בלימודים במוסדות להשכלה גבוהה ועוד שלל הנחות והקלות שצריך לבדוק באופן נקודתי.

איך אדע לאלו הקלות במיסוי אני זכאי כנכה צה"ל?

תשובה: רשימת ההקלות במיסוי לנכה צה"ל ארוכה ומשתנה ותמיד צריך לבחון כל מקרה לגופו. ההקלה במיסוי יכולה להיות בסכום כללי לכולם או מושפעת מאחוזי הנכות שנקבעו לנכה. קיים מידע נרחב במרשתת (אינטרנט). בכל מקרה של ספק, מומלץ להתייעץ עם עורך דין משרד הביטחון.

 

האם ההקלות במיסוי הן חד פעמיות?

תשובה: תנאי קבלת ההנחות משתנים ממקרה למקרה. כל הנחה והקריטריונים השונים לקבלתה.


 

האם עליי ליזום את קבלת ההקלה במיסוי או שהמערכת מזהה אותי כנכה צה"ל ותשקלל את ההנחה בעצמה?

תשובה: בעולם אידיאלי, המערכת הייתה מעניקה לך את מה שמגיע לך, מיוזמתה, בקלות. לצערנו, כפי שכבר ידוע לך, מי שישן על הזכויות, מתעורר בלי כלום. כך למשל, נכה צה"ל, צריך להגיש מדי שנה טפסים למס הכנסה על מנת לקבל את ההחזר שנתי.

 

אני מרגיש מוצף מכל המידע ורוצה לקחת ליווי מקצועי לצורך קבלת הקלות במיסוי כנכה צה"ל. איך המערכת תתייחס אליי אם אפנה אליה באמצעות נציג?

תשובה: אתה לא לבד. תחושת ההצפה והבלבול משותפת לאזרחים רבים הניצבים אל מול הבירוקרטיה. המערכת מודעת לכך. ליווי על ידי נציג מקצועי מסייע בתקשורת שבין הצדדים: הוא עוזר לך כנכה צה"ל להציג את הנתונים של בצורה מסודרת ומדויקת. בהשלמה לכך, הוא עוזר גם למערכת כדי לקבל את ההחלטה המהירה והנכונה ביותר, לא לפספס פרטים ולא לבקש מסמכים והשלמות. המערכת לא תסתכל עליך בעין עקומה, אם תגיע מיוצג. להיפך.

 

לסיכום

כנכה צה"ל מגיעות לך הקלות רבות במיסוי. אל תוותר עליהן, הן שוות לך הרבה כסף. טיפ קטן מאיתנו: בכל מקום שבו אתה נדרש לשלם מס או אגרה למדינה, כדאי לבדוק האם יש לך הקלה, כלומר הנחה, כנכה צה"ל. אם הבירוקרטיה מתישה אותך, זה רק אומר שאתה נורמלי. מומלץ להיעזר בליווי מקצועי, כמו זה המוענק במשרדנו ולמצות את זכויותיך. והעיקר, תודה רבה על שירותך הצבאי ותרומתך לביטחון המדינה. תהיה בריא.

2 דברים חשובים שעליך לדעת על הקלות במיסוי לנכי צה"ל
2 דברים חשובים שעליך לדעת על הקלות במיסוי לנכי צה"ל
Picture of אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>