Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 117 ביקורות
×
js_loader

ייצוג נכי צה"ל

אדם שבריאותו נפגעה מבחינה גופנית או נפשית בעקבות שירותו הצבאי או בכוחות הביטחון בישראל, רשאי להגיש תביעה להכרה במעמדו כנכה צה"ל, אל קצין התגמולים באגף השיקום של משרד הביטחון. ההכרה בתור נכה צה"ל מאפשרת לנפגע לקבל פיצוי כספי ממדינת ישראל, גמלאות שונות והטבות למיניהן. עם ההטבות שניתן לקבל במסגרת זו ניתן למנות: עזרה בתהליך השיקום, תשלום מיסים מופחת, דיור מסובסד וסיוע בשכר לימוד. אולם הדרך להכרה בנפגעי צה"ל וכוחות הביטחון כנכי צה"ל איננה פשוטה, ומחייבת הופעה מול ועדה רפואית של משרד הביטחון, האחראית לקביעת דרגת הנכות של התובע. בתהליך זה מומלץ מאוד להסתייע בעורך דין לייצוג נכי צה"ל שיסייע במיצוי הזכויות מול המערכת הביטחונית.

 

על תפקידו של עורך דין לייצוג נכי צה"ל בהגשת התביעה להכרה בנכות

עורך דין לייצוג נכי צה"ל מסייע למי שנפגעו במסגרת שירותם הצבאי או הביטחוני, לקבל הכרה במעמדם כנכי צה"ל ממשרד הביטחון. לשם כך, יש צורך בביסוסו דבר קיומו של קשר סיבתי מוכח בין המצב הרפואי של התובע, לבין עצם שירותו בצבא / בכוחות הביטחון.

 

כיצד יכול עו"ד לייצוג נכי צה"ל לסייע במקרה של דחיית התביעה?

לא אחת, תביעות מסוג זה נדחות מטעמים שונים על ידי קצין התגמולים באגף השיקום במשרד הביטחון. ייצוג נכה צה"ל בידי עורך דין משרד הביטחון הוא חיוני גם בהגשת ערעור על החלטת קצין התגמולים, לועדת עררים.

 

חשיבותו של ייצוג נכי צה"ל בידי עו"ד בוועדה הרפואית

לעורך דין המתמחה בייצוג נכי צה"ל מומלץ מאוד לפנות לפני שמתייצבים מול הוועדה הרפואית לקביעת אחוזי הנכות במשרד הביטחון. זאת כדי לקבל הכוונה חשובה ומועילה שיכולה לסייע בהצגה נכונה של הקשר בין הפגיעה במהלך השירות הצבאי / הביטחוני, לבין מצבו הבריאותי הנוכחי של הנפגע שבגינו הוא תובע הכרה במעמדו כנכה צה"ל.

סיוע משפטי של עורך דין עם ניסיון בייצוג של נכי צה"ל, הוא חיוני מאוד גם כשמתעורר הצורך לערער על החלטת הוועדה הרפואית לקביעת אחוזי נכות במשרד הביטחון. כאשר דרגת הנכות שנקבעת בוועדה הרפואית לנכה צה"ל איננה תואמת את מצבו הלכה למעשה, בעזרת עו"ד כאמור לעיל ניתן לערער לוועדה הרפואית העליונה, ובמידת הצורך – להמשיך להגשת עררים גם לערכאות גבוהות יותר, כמו בית משפט השלום, בית משפט מחוזי ואף בית המשפט העליון.

החיוניות של ייצוג נכי צה"ל למימוש זכויות רפואיות וקבלת הטבות שונות לנכי צה"ל

נכי צה"ל זכאים, כאמור, לקבלת סעדים שונים מגורמים ממשלתיים שונים במדינת ישראל, וביניהם: 

  • דיור מותאם מסובסד עבור בעלי מגבלת ניידות
  • תג חניה לנכה
  • הקלות מיסוי
  • פטור מתשלום של אגרת רישוי
  • הנחה בארנונה
  • הנחות בתשלום חשבונות מים וחשמל
  • עלות נסיעה מסובסדת בתחבורה הציבורית

 

ליווי משפטי לנכי צה"ל מול משרד הביטחון בתהליך התביעה וקביעת אחוזי הנכות, הוא חיוני לשם מיצוי מלא של כלל הזכויות והסעדים המגיעים לנכה צה"ל, לרבות אפשרות לקבלת קצבת נכות גבוהה יותר, בהשוואה לזו שניתן לקבל בהגשת התביעה באופן עצמאי.


 

ייצוג נכי צה"ל מול המוסד לביטוח לאומי

בקבלת פיצויים ממשרד הביטחון טמונה בעיה עקרונית והיא שלא ניתן לקבל גם פיצויים מהביטוח הלאומי במקביל, בדמות קצבת נכות. מה יעשה במצב כזה, אדם שהוכר בתור נכה צה"ל ואמור לקבלת מהמוסד לביטוח לאומי גם קצבת נכות בגין פגיעות רפואיות נוספות שמהן הוא סובל אך לא נגרמו בשל שירותו הצבאי או הביטחוני? גם לשם קבלת פיצויים מהביטוח הלאומי יש להגיש תביעה להכרה בנכות ולהופיע מול ועדה רפואית לקביעת אחוזי נכות ודרגת אי כושר עבודה.

רק שהפעם מדובר על התנהלות מול מנגנון בירוקרטי נפרד וסבוך לא פחות ממשרד הביטחון, והוא המוסד לביטוח לאומי. על מנת שנכה צה"ל הסובל מליקויים בריאותיים נוספים, לא ייפול בין הכיסאות במקרים כאלו – קריטי במיוחד להיעזר בשירותיו של עורך דין לנכי צה"ל, הבקיא בהתנהלות מול שני המנגנונים למימוש מיטבי של זכויות רפואיות.

 

היתרונות בייצוג על ידי עורך דין מנוסה בתביעות משרד הביטחון

עו"ד נכי צה"ל המתמחה בהגשת תביעות כנגד משרד הביטחון ובייצוגם של נכי צה"ל אל מול קצין התגמולים ואגף השיקום במשרד הביטחון, יש יכולת לאמוד מבעוד מועד את הסיכויים להצלחת התביעה להכרה בנכה צה"ל. עורך דין משרד הביטחון יודע לספק למיוצגיו סיוע גם בהגשת התביעה עצמה באופן שיעמוד בדרישות הסף לקבלתה על פי חוק הנכים.

בס"ד

הגשת תביעה נגד הצבא

ייצוג בתביעות צה"ל ומשרד הביטחון
עורך דין יעקב אמיר

 

כיצד בוחרים עורך דין מתאים לייצוג נכי צה"ל?

בהגשת תביעות להכרה במעמדם וזכויותיהם של נכי צה"ל במשרד הביטחון, ישנה משמעות לבחירה בעו"ד הבקיא באופן ספציפי בייצוג של נכי צה"ל ומנוסה בהתמודדות מול קצין התגמולים במשרד הביטחון במסגרת תהליך התביעה.

חשוב לדעת כי חוק הנכים החל על מי שנפגעו במסגרת שירותם הצבאי או הביטחוני אינו זהה לדיני הנזיקין הרגילים התקפים לתביעות פיצויים המוגשות בעקבות פגיעות המתרחשות באזרחות כדוגמת תאונות עבודה, תאונות דרכים או תאונות אישיות. לכן, לא כל עו"ד המטפל תביעות נכות ותביעות נזיקין, בהכרח יהיה בקיא בהוראות החוק הנוגעות לנכי צה"ל.

לפיכך לייצוג של נכה צה"ל מומלץ לבחור ספציפית בעורך דין המתמחה בסיוע בהגשת תביעות נכות למשרד הביטחון ובהתנהלות מול הוועדות הרפואיות שלו, כמו גם במיצוי זכויות מול מנגנונים משיקים ובינהם הביטוח הלאומי והרשויות הממשלתיות השונות.

שאלות ותשובות בנושא ייצוג נכי צה"ל

כן. חיילים בשירות סדיר, משרתי הקבע והמילואים, שוטרים, סוהרים ועובדי מערכת הביטחון, רשאים כולם להגיש למשרד הביטחון תביעת פיצויים באם הם סובלים מנכות, פציעה או מחלה שנגרמה להם במהלך או בעקבות תנאי השירות שלהם.

על פי החוק, קצין התגמולים של משרד הביטחון נדרש להכריע בתביעת נכות בתוך לא יותר מ- 9 חודשים מתאריך הגשת התביעה.

תביעה להכרה באחוזי נכות לנכה צה"ל תוגש לאגף השיקום של משרד הביטחון. אגף השיקום מזמן את התובע להופיע בפני רופא מומחה מטעמו, כאשר אם הרופא המומחה קובע כי קיים קשר בין תנאי השירות לבין מצבו הרפואי של הנפגע, התובע יזומן להופיע מול ועדה רפואית לקביעת דרגת הנכות שלו.

ישנה אפשרות להגיש תביעה להכרה בנכה צה"ל בגין נכות פיזית או נכות נפשית שנגרמו או הוחמרו בשל תנאי השירות בצבא או בכוחות הביטחון. הדבר רלוונטי גם למחלות שנגרמו במהלך השירות או בעקבותיו, גם במקרה של החמרה במצב רפואי קיים בגין השירות, וגם במידה ונגרמו לחייל נזקים רפואיים בשל טיפול רפואי לקוי בעת שירותו.

ייצוג נכי צה"ל
ייצוג נכי צה"ל
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 117 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>