Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

חייל שנפגע – הגשת תביעה למשרד הביטחון

כחלק משירותם הצבאי של חיילים לעיתים הם חווים פציעות או פגיעות, נפשיות ופיזיות, אשר נשארות איתם לזמן רב או אפילו לצמיתות. מכך שברור כי הם לא היו חווים פגיעות אלו במידה ולא היו משרתים, למשרד הביטחון אחריות בדבר המצב. מכירים חייל שנפגע – הגשת תביעה למשרד הביטחון היא הליך חובה למימוש הזכויות שלו, וכדאי להגיש אותה מוקדם ככל האפשר.

זכויות לחיילים שנפגעו

שירות צבאי יכול לגרום לפגיעות פיזיות ונפשיות. בעוד חיילים משרתים בצבא הם נמצאים תחת אחריותו של משרד הביטחון וכחלק מכך ישנן זכויות רבות לחיילים שנפגעו במהלך שירותם הצבאי או כתוצאה משירותם הצבאי. הזכויות ניתנות לכל חייל שמקבל הכרה בפגיעתו והכרה בנסיבות פגיעתו אך כדי לקבל את אלו צריך החייל לדורשן על ידי הגשת תביעה למשרד הביטחון.

פיצויים ממשרד הביטחון

בשונה מאנשים אשר עוברים תאונות או מקרים רפואיים ונותרים עם נכות, חייל שנפגע מגיש תביעה למשרד הביטחון גם על מנת לקבל פיצויים על מה שקרה לו בשל נסיבות השירות. הפיצויים מחושבים על פי רמת המעורבות והאחריות של הצבא בפגיעה, אך גם בחומרת הפגיעה מבחינת הפגיעה בתפקוד היום יומי של התובע וכן כחלק מכך הפגיעה בכושר ההשתכרות שלו.

תגמולי נכות

נוסף על הפיצויים אשר ניתנים לחייל בשל נסיבות פגיעתו – אחריות משרד הביטחון, לאנשים עם נכות במדינת ישראל מגיעים תגמולי נכות חודשיים. גם במקרה זה גובה התגמולים תלוי בחומרת המצב והפגיעה של התובע. כמו כן, במידה והפגיעה היא זמנית תגמולי הנכות ניתנים רק לתקופה שבגינה קיבל התובע הכרה בנכות אך במידה והפגיעה היא לצמיתות התגמולים כמובן בהתאם.

הטבות נוספות

מעבר לפיצויים ולתגמולים החודשיים ישנן הטבות נוספות שאפשר לקבל, שוב במידה ויודעים לדרוש אותן. ההטבות הן לדוגמא נקודות זכות ברשות המסים. על מנת להיות זכאים להטבות אלו, חייל שנפגע חייב לעבור את שלב הגשת תביעה למשרד הביטחון ולקבל את ההכרה אשר בהמשך תזכה אותו בזכויות הללו.

סיוע והתמקדות בשיקום

אחרי שסקרנו את ההטבות הכלכליות שמגיעות בעקבות התביעה, חשוב גם לתת תשומת לב להטבות שמגיעות מבחינת סיוע בהליך השיקום ובהמשך ההתמודדות עם הפגיעה. במשרד הביטחון יש אגף לשיקום ולסיוע לחיילים שנפגעו וחשוב לנצל גם את הסיוע והעזרה שהמחלקה הזאת מציעה.

חייל שנפגע – הגשת תביעה למשרד הביטחון בסיוע איש מקצוע

חייל שנפגע – הגשת תביעה למשרד הביטחון כדאי שתבוצע בסיוע איש מקצוע. בגלל שמדובר בהליכים שדורשים הרבה בירוקרטיה, ככל שיש יותר ניסיון והבנה בהם אפשר לייעל אותם יותר ולהטיב את התוצאות שלהם. אם אתם מעוניינים בהגשת תביעה אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר. משרדינו – משרד עורכי הדין גרינברג ושות' מתמחה בתביעות אלו ונשמח לסייע לכם בהליכים.

מכינים מראש את התביעה

אמנם חייל שנפגע ומגיש תביעה למשרד הביטחון עושה זאת בפועל על ידי מילוי טופס תביעה וצירוף מסמכים רפואיים הליך התביעה מתחיל עוד הרבה קודם לכן בשלבי ההכנה. התביעה צריכה להיות כמה שיותר מפורטת ומלאה. כחלק מהגשת התביעה, בעדיפות להכנה בליווי איש מקצוע, מכינים מראש כמה מסמכים ופרטים שיתמכו את התביעה.

דוח פציעה

במשרד הביטחון כאשר חייל נפגע נדרש למלא דוח פציעה אשר מתאר את פרטי ואת נסיבות המקרה. דוח הפציעה משמש ראיה חשובה בהמשך להליכים כדוגמת תביעות בגין פגיעות בשירות הצבאי והביטחוני. בגלל שלא תמיד מדובר בפציעה אחת משמעותית או לדוגמא במקרים נפשיים שבהם הנסיבות כלליות ולא מדובר במקרה ספציפי, לא תמיד יש דוח פציעה אשר סוקר את המצב ובמקרים אלו צריך להצליח בדרך אחרת להוכיח את נסיבות המקרה ואת הקשר לשירות הצבאי.

חוות דעת רפואיות

במהלך התביעה משרד הביטחון מקצה מומחים ואנשי מקצוע אשר יבחנו את מצבו הרפואי של התובע אך מצופה מהתובע גם להגיש מסמכים בעצמו מאנשי מקצוע. לאחר הגשת התביעה הראשונית משרד הביטחון בוחן האם יש עילה להתקדם לועדה רפואית, ולכן נדרש לא להמתין להחלטת איש המקצוע המומחה של משרד הביטחון אלא להביא ראיות רפואיות כבר בשלב הגשת התביעה.

חוות דעת על נסיבות המקרה

בגלל שהתביעה מוגשת למשרד הביטחון מתוך כוונה לדרוש פיצויים התביעה צריכה גם לכלול פירוט וחוות דעת על נסיבות המקרה. לעיתים תוכן זה יהיה ברור ופשוט לדוגמא כאשר מדובר בפציעה פיזית כחלק מפעילות צבאית, אך לעיתים יהיה קשה מאוד להוכיח את הנסיבות, לדוגמא כאשר התפתחה מחלה או כאשר מדובר בפגיעה נפשית. איסוף המידע על נסיבות המקרה יכול להיות מהמפקדים של החייל שנפגע או מאנשים אחרים שהיו באירוע.

ערעור על החלטת משרד הביטחון

במקביל לכך שמשרד הביטחון יכול להחליט לקבל את התביעה ולזכות את התובע בפיצויים ובהכרה בנכות הוא יכול גם להחליט לא לקבל אותה ובעצם לדחות את בקשת התובע. במקרה זה יכול התובע להחליט לערער על החלטת משרד הביטחון. בגלל שהבקשה היא בעצם שיהיה דיון חוזר בדבר התביעה, צריך להגיש טפסים ובעצם לתת מידע נוסף על התביעה כדי לנסות לשנות את ההחלטה. אם עוד לא שילבתם איש מקצוע בהליך, זה הוא שלב חשוב וקריטי לקבל סיוע ממומחה וכדאי לא לוותר על כך.

חייל שנפגע ובוחר לפנות להליך הגשת תביעה למשרד הביטחון כדאי שיעשה זאת בסיוע של איש מקצוע כדאי לנצל את הידע המקצועי והניסיון שיש לו בהליכי תביעות אלו. אנו במשרד עורכי הדין גרינברג ושות' כבר סייענו למאות לקוחות מרוצים לדרוש, ולקבל, את הזכויות שמגיעות להם בעקבות הפגיעה שחווה במהלך השירות הצבאי. אם גם לכם מגיע, אל תהססו וצרו איתנו קשר כבר עכשיו.

אם אתם מעוניינים בהגשת תביעה למשרד הביטחון כדאי לעשות זאת בסיוע של אנשי מקצוע אשר מתמחים בתחום. מדובר בעורכי דין שמתמחים בהליכי תביעות ובירוקרטיה מול משרד הביטחון ולהם הניסיון והידע הדרוש בתחום.

חייל שנפגע ורוצה להגיש תביעה למשרד הביטחון לקבלת פיצויים ותגמולי נכות יכול פשוט ליצור קשר עם איש מקצוע ולתת לו לנהל ולהוביל את ההליך. מהחייל ידרש לעבור בדיקות רפואיות או להביא מסמכים רפואיים עם חוות דעת שכבר קיבל, וכן לפרט אודות המקרה שקרה.

חיילים שנפגעים במהלך שירותם הצבאי זכאים לקבל פיצויים ממשרד הביטחון. גובה הפיצוי נקבע על פי פרטי המקרה ומשתנה בין חייל אחד למשנהוא. כמו כן, בהתאם לקביעת ההכרה והיקף הנכות, עתיד לקבל החייל סיוע והטבות נוספות. 

דחיית התביעה קורית לפעמים ובמקרה זה זכאי החייל להגיש ערעור על החלטת משרד הביטחון כדי לנסות לשנות את ההחלטה ולהטיב את הזכויות שמגיעות לו. במידה ויחליט להגיש ערעור יכול החייל לשלב איש מקצוע שייצג אותו מבחינה משפטית ויסייע לו בהליך. 

חייל שנפגע – הגשת תביעה למשרד הביטחון
חייל שנפגע – הגשת תביעה למשרד הביטחון
Picture of אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>