Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

תביעה למשרד הביטחון בגין אסטמה

אסטמה נחשבת למחלה קשה אשר עשויה לפגוע באופן משמעותי בתפקוד היומיומי של החולים בה. בשל כך, אדם אשר התפרצה אצלו מחלת האסטמה במהלך שירותו הצבאי או שמחלתו הוחמרה כתוצאה מהשירות עשוי להיות זכאי להכרה כנכה צה"ל.

לצורך כך יש להגיש תביעה למשרד הביטחון בגין אסטמה ולהוכיח כי אכן המחלה נגרמה או הוחמרה בשל התנאים הקשורים ישירות לשירות הצבאי. אם כך, מה יש לדעת לפני שמגישים תביעת נכות על מחלת האסטמה?

 

מהי אסטמה ומהם הגורמים לה?

אסטמה הינה מחלה דלקתית של דרכי הנשימה, מדובר במחלה הנחשבת למחלה כרונית ובמסגרתה ישנם התקפי קוצר נשימה משמעותיים. רבים מאמינים כי מדובר במחלה פסיכוסומטית הנגרמת בשל חרדה ולחץ.

אך, ולמרות שלחץ יכול להחמיר או לגרום להופעה של התקפי אסטמה, הוא אינו הסיבה למחלה. הסיבה להתקפי קוצר הנשימה הינה תגובה אלרגית אשר גורמת להפרשה מוגברת של ריר צמיגי בקנה הנשימה. הדבר גורם לחסימה של הקנה וכתוצאה מכך לקוצר נשימה.

התפרצות אסטמה במהלך השירות הצבאי

רבים מניחים כי אסטמה הינה מחלת ילדות, ושאם אדם הגיע לגיל בגרות ללא התקפים הוא לעולם לא יחלה. אך לא כך הדבר, ישנם חומרים רבים אשר עשויים לגרור תגובה אלרגית אשר תוביל להתקפי אסטמה, פעמים רבות אדם לא נחשף לחומרים אלו ולכן המחלה לא תתפרץ אצלו.

בצבא, החיילים פוגשים תנאים שונים מאוד מאלו שבחיי האזרחות. בין אם מדובר על חול, אבק וזיהום אוויר ברמות גבוהות ובין אם מדובר על חומרי ניקיון, חומרים כימיים ואפילו דברי אפייה כמו קמח.

חשיפה זו יכולה לגרום להתפרצות של המחלה במהלך השירות לאדם שלפני השירות נחשב לבריא לחלוטין. במקרים אלו, ניתן להגיש תביעה למשרד הביטחון בגין התפרצות של אסטמה במהלך השירות הצבאי. תביעה זו עשויה להוביל לזכאות לאחוזי נכות וקצבה חודשית או תגמול חד פעמי.


 

תביעה למשרד הביטחון בגין מהחמרה של מחלת האסטמה

נוסף למקרים בהם חייל בריא התפרצה אצלו המחלה כתוצאה מהשירות הצבאי, ישנם מקרים בהם תנאי השירות עשויים להוביל להחמרה של המחלה. בטרם הגיוס נבחן הפרופיל הרפואי של כל מועמד, אסטמה גוררת פרופיל רפואי נמוך אשר ימנע מהחייל להגיע לתפקיד קרבי.

למרות הניסיון של הצבא למנוע פגיעה נוספת בחייל החולה ולמנוע החמרה נוספת של המחלה, ייתכן כי החייל יהיה חשוף לחומרים שיגרמו להחמרה במצבו. כמו כן, ייתכן כי מצבי לחץ שהחייל יחווה יגרמו גם הם להחמרה במצבו הרפואי.

 

מהם השלבים להגשת תביעה למשרד הביטחון בגין אסטמה?

בשלב הראשון, יש להגיש תביעה מנומקת למשרד הביטחון אשר מציגה קשר בין תנאי השירות הצבאי ולהחמרה או להתפרצות מחלת האסטמה. בקשה זו מוגשת לקצין התגמולים אשר בוחן אותה ובודק האם אכן הסיבה למחלה הינה השירות הצבאי של החולה.

בשלב הבא, יידרש מגיש הבקשה להגיע לוועדה רפואית אשר תבחן את מצבו הרפואי ותעריך את אחוזי הנכות המגיעים לו. בהתאם לאחוזי הנכות שתקבע הוועדה, יקבעו גם התגמולים שמגיש הבקשה יהיה זכאיים להם.

 

מדוע לא כדאי לעשות את התהליך לבד

היות ואסטמה יכולה להיגרם כתוצאה מדברים רבים וישנן מחלות נוספות שיכולות להיות לה לרקע, נדרש להגיש את הבקשה באופן מדוקדק, עם הבנה של כל שלבי התהליך ושל השאלות וההסתייגויות שעשויות להיות לקצין התגמולים.

לדוגמה, אדם שבעברו סבל מברונכיטיס חוזר או מבעיות במחיצות האף, בקשתו עשויה להידחות. הסיבה לדחייה תהיה רקע רפואי שמראה כי אין קשר בין השירות להתפרצות המחלה. גם במקרים בהם הגשתם תביעה וזו נדחתה, בטרם הגשת הערעור מומלץ לפנות לייעוץ אצל עו"ד המתמחה בהגשת תביעות בנושא אסטמה למשרד הביטחון.

אסטמה היא מחלקה של דרכי הנשימה. המחלה באה לידי ביטוי בקרב הלוקים בה בהתקפי קוצר נשימה. ישנם הסוברים כי ההתקפים מתפרצים כתוצאה מלחץ או מחרדה, אך בבסיסה היא נגמרת כתוצאה מתגובה אלרגית של אלו הלוקים בה.

אנשים רבים נחשפים לתנאים שונים וחדשים אשר לא היו חשופים אליהם בעבר כדוגמת שהייה ממשוכת בחול ואבק. החשיפה הממושכת עשויה להביא לכדי התפתחות של מחלת האסטמה, גם אם לא לקה החייל באסטמה טרם גיוסו לצבא.

באם חליתם באסטמה כתוצאה משירותכם הצבאי מגיעה לכם הכרה בכך ובהמשך לכך פיצויים ממשרד הביטחון, אך על מנת להיות זכאים לכך עליכם להגיש תביעה למשרד הביטחון אשר בה תפרטו אודות מצבכם.

חשוב לדעת שכן, לא רק התפרצות של אסטמה במהלך שירותכם הצבאי מזכה אתכם בזכות לתבוע את משרד הביטחון אלא גם במקרה בו הייתה החמרה במחלה עקב שירותכם הצבאי.

תביעה למשרד הביטחון בגין אסטמה
תביעה למשרד הביטחון בגין אסטמה
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>