Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

התהליך מול משרד הביטחון להכרה כנכה צה"ל

השירות הצבאי הממושך טומן בחובו לא מעט אתגרים ומצבים מסכני חיים, הן בשל אופי השירות והן כתוצאה מפציעות ומחלות שונות. במידה ונקבעו לכם אחוזי נכות כתוצאה מהשירות, הרי שאתם זכאים להגיש בקשה להכרה בנכות, ובמידה ואתם עומדים בקריטריונים הנדרשים – תוכלו לקבל טיפולים רפואיים, פיצויים והטבות שונות. הנה לפניכם כל המידע החשוב אודות התהליך מול משרד הביטחון להכרה כנכה צה"ל

 

המשמעות של הכרה כנכה צה"ל

שירות במערכת הביטחון, בצבא או בכל גוף אחר, הוא שירות ממושך ומאתגר, במהלכו אנחנו עלולים להיפגע מנזקים גופניים ו/או נפשיים, הן בשל אופי השירות והן בעקבות תאונות, פציעות ומחלות שונות. בדיוק כמו שבחיים האזרחיים אנחנו יכולים לפנות אל ביטוח לאומי או חברות הביטוח על מנת שיכירו בפגיעה וישלמו לנו את הפיצויים הנדרשים, כך גם במהלך השירות במערכת הביטחון ניתן לפנות לאגם השיקום ולקבל הכרה כנכה צה"ל.

הכרה כנכה צה"ל משמעותה קבלת פיצויים וסיוע כלכלי שנועדו לסייע לנפגע להתמודד עם המציאות החדשה והמאתגרת איתה הוא ייאלץ להתמודד לאחר הפגיעה וכן קבלת הטבות שונות, דוגמת מענקי נישואין, השתתפות בהוצאות טלפון, הנחה בתשלום דמי ארנונה ועוד.

 

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

בכדי להגיש תביעה לאדף השיקום ולקבל הכרה כנכה צה"ל, יש לעמוד בתנאים המקדימים הבאים:

  1. שירות באחד מהגופים הביטחוניים (צה"ל, שב"כ, המוסד, משמר הכנסת, משטרת ישראל ועוד)
  2. הפגיעה נגרמה כתוצאה מהשירות
  3. הפגיעה נגרמה בעת מילוי תפקיד (למעט מספר מקרים חריגים)

 

מה היקף הפיצויים שניתן לקבל לאחר הכרה בנכות ממשרד הביטחון?

היקף הפיצויים שניתן לקבל ממשרד הביטחון לאחר הכרה כנכה צה"ל משתנה בהתאם לדרגת הפגיעה ואחוזי הנכות הרפואית שנקבעו בגינה. כעיקרון, הזכאות לקבלת פיצויים מתחילה מקביעת דרגת נכות בשיעור של 10% והיא נעה בין מענק נכות חד פעמי (בסכומים הנעים בין כ- 57,000 ₪ ועד לכ- 217,000 ₪) לבין קצבה חודשית המגיעה לנפגעים בעלי דרגת נכות בשיעור 20% ומעלה (סכומי הקצבה נעים בין כ- 1,000 ₪ ועד לכ- 7,000 ₪).

 

התהליך מול משרד הביטחון להכרה כנכה צה"ל

על מנת לקבל הכרה כנכה צה"ל יש להגיש תביעה למשרד הביטחון, תהליך המורכב מכמה שלבים עיקריים:

 

הגשת תביעה להכרה בנכות

תהליך הכרה כנכה צה"ל מתחיל בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון וזאת באמצעות טופס בקשה ייעודי ובצירוף המסמכים הרלוונטיים (ניתן גם באופן מקוון) – צילום תעודת זהות, פרטי חשבון בנק, מסמכים הקשורים לפציעה, מסמכים רפואיים ועוד.

 

בדיקת הבקשה

טופס התביעה והמסמכים הנלווים יועברו לבדיקה אצל קצין התגמולים, אשר יבחן את כלל המסמכים ויחליט האם אכן קיים קשר סיבתי בין הפגיעה לבין השירות ובהתאם לכך, האם יש מקום להמשיך בתהליך. בשלב זה, קצין התגמולים יכול להחליט על הפנית מגיש הבקשה אל מומחה רופאי, שמסקנותיו יסייעו לקצין התגמולים לקבל החלטה על המשך ההליך.

 

זימון לוועדה הרפואית

ככל ובקשת התביעה אושרה על ידי קצין התגמולים, הנפגע יקבל זימון להתייצב בפני הוועדה הרפואית, אשר תבחן את מצבו הרפואי של הנפגע ותקבע את אחוזי הנכות, אשר ישפיעו כאמור על מידת הזכאות לקבלת פיצויים.

 

קבלת החלטה

החלטת קצין התגמולים תישלח אליכם בדואר רשום, תוך פירוט הפגיעות ו/או המחלות שהוכרו ואחוזי הנכות שנקבעו בגינן. ככל והנפגע קיבל הכרה כנכה צה"ל, הרי שהוא יקבל תעודת נכה צה"ל בהתאם.

מכיוון שמדובר בתהליך מורכב, הכרוך בבירוקרטיה, ולעיתים גם ניאנס קטן יכול לעשות את ההבדל בין קבלת התביעה לדחייתה – מומלץ להסתייע בעורך דין שמומחיותו היא ייצוג נכי צה"ל.

 

הכרה כנכה צה"ל – המסלול הירוק

כפי שניתן להבין, תהליך הכרה כנכה צה"ל הוא תהליך בירוקרטי בעיקרו ומטבע הדברים, עלול להימשך זמן רב. בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", משרד הביטחון השיק את המסלול הירוק להכרה בנכות, כאשר נפגעי כוחות הביטחון במהלך מלחמת "חרבות ברזל" יוכלו לקבל מענה מהיר במסלול מקוצר, הכרה שנועדה בשלב הראשון לצרכי טיפול רפואי וכלכלי בלבד (ללא וועדות רפואיות).

 

מתי יש להגיש את הבקשה להכרה בנכות?

ככלל, את הבקשה להכרת הנכות יש להגיש עד 3 שנים מיום השחרור מהשירות, כאשר למועד הגשת הבקשה להכרה בנכות קיימת השפעה על מועד הזכאות לתגמולים ולכן, מומלץ יהיה להגיש את הבקשה בסמוך ככל הניתן למועד הפגיעה.

במקרים חריגים, כמו מקרים בהם קיים תיעוד של אירוע הפגיעה וההשלכות הנלוות, תסמונת הלם קרב (PTSD) ומקרים אחרים נוספים, ניתן יהיה להגיש את תביעת הכרה כנכה צה"ל גם לאחר 3 שנים ובכל מקרה שכזה, מומלץ יהיה להתייעץ מראש עם עו"ד משרד הביטחון מומחה.

 

האם ניתן לערער על החלטת קצין התגמולים?

כדאי לדעת, כי גם במקרים בהם התקבלה החלטה על ידי קצין התגמולים, הרי שניתן לערער על ההחלטה בפני ועדות הערעורים, כאשר הדיון בערעור יתבצע בבית המשפט השלום. את הערעור נדרש להגיש תוך 30 ימים ממועד קבלת ההחלטה ולצרף אליו חוות דעת רפואית, החולקת על חוות הדעת הרפואית מטעם משרד הביטחון.

 

כיצד עו"ד משרד הביטחון יוכל לסייע לנו בתהליך?

החשיבות של הכרה כנכה צה"ל היא מעבר לקבלת פיצויים והטבות כאלו ואחרות, אך בל נשכח כי גם הפיצויים המגיעים לכם, מגיעים לנפגע בזכות ולא בחסד. היות ומדובר בהליך בירוקרטי ומשפטי בעיקרו, הדרך המומלצת ביותר להביא למקסום הפיצויים שניתן לקבל היא להיעזר בשירותיו של עורך דין צבאי מקצועי ומנוסה בתחום.

עורך דין צבאי מומחה יעניק לכם שירותים משפטיים מקיפים, החל משלב הייעוץ הראשוני ובירור היתכנות לתביעה, דרך גיבוש התשתית הראייתית ועילת התביעה ועד להגשת הבקשה בצורה מסודרת ומדויקת וקבלת מלוא הפיצויים המגיעים לכם. במסגרת ניסיוננו רב השנים בתביעות משרד הביטחון אנחנו מסוגלים להעניק לך את התוצאות הטובות ביותר ואת הפיצוי המרבי שניתן להשיג במקרה שלך. אז אל תהססו ליצור קשר ולבדוק את זכאותכם!

 

שאלות ותשובות בנושא התהליך מול משרד הביטחון להכרה כנכה צה"ל

פציעות, תאונות ומחלות שנגרמו לכם במהלך השירות הצבאי, יכולות לזכות אתכם בדרגות נכות שונות ובהתאם לכך, להביא להכרה כנכה צה"ל. להכרה בנכה צה"ל קיימות משמעויות שונות וביניהן, הטבות ופיצויים שונים, הנעים בין מענק חד פעמי לבין קצבה חודשית קבועה.

על מה להגיש תביעת הכרה כנכה צה"ל נדרש לעמוד במספר קריטריונים המהווים תנאים מוקדמים להכרה כנכה צה"ל וביניהם: שירות באחד מהאגפים הביטחוניים; הפגיעה נגרמה כתוצאה מהשירות; ובמהלך השירות, למעט מספר מקרים חריגים, בהם גם אם הפגיעה נגרמה שלא בעת מילוי התפקיד, עדיין ניתן יהיה לקבל הכרה כנכה צה"ל. 

תהליך התביעה להכרה כנכה צה"ל הוא תהליך בירוקרטי בעיקרו המורכב מהשלבים המרכזיים הבאים: הגשת התביעה אצל משרד הביטחון, בדיקת המסמכים על ידי קצין התגמולים, הפנייה לוועדה רפואית וקבלת החלטה בהתאם. ככל וההחלטה אינה סבירה, כדאי לדעת כי עומדת לכם הזכות לערער עליה. 

ההטבות והפיצויים המגיעים לכם בשל הכרה כנכה צה"ל, מגיעים לכם בזכות ולא בחסד ובכדי להבטיח כי תקבלו את מלוא הפיצויים המגיעים לכם ובדרך המהירה והיעילה ביותר, כדאי יהיה להיעזר בעורך דין צבאי מומחה ובעל ניסיון בניהול תביעות כנגד משרד הביטחון. 

התהליך מול משרד הביטחון להכרה כנכה צה"ל
התהליך מול משרד הביטחון להכרה כנכה צה"ל
Picture of אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>