Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

תביעה חרבות ברזל – משרד הביטחון

בעקבות מלחמת חרבות ברזל, נקט משרד הביטחון בצעדים חסרי תקדים לייעול הליך ההכרה והפיצוי לאנשי כוחות הביטחון שנפגעו במהלך המערכה. מתוך הבנת הדחיפות במתן מענה לצרכים אלה, יושם תהליך הכרה מואץ, המאפשר גישה מהירה יותר להטבות ולתמיכה פיננסית לנפגעים. עם זאת, כדאי להתייעץ עם עורך דין בשביל להבטיח מיצוי מקסימלי של תביעת חרבות ברזל וקבלת פיצויים בהתאם

הצעדים של משרד הביטחון עבור נפגעי חרבות ברזל

אגף השיקום במשרד הביטחון פועל כעת במתכונת חירום בכל בתי החולים תוך שיתוף פעולה הדוק עם צה"ל ומערכת הביטחון הרחבה יותר. התפתחות בולטת היא הכנסת "מסלול ירוק" להכרה מזורזת של נפגעי כוחות הביטחון. תהליך מהיר זה אינו מצריך חוות דעת ראשונית של רופא מומחה ממשרד הביטחון, ומאפשר לנפגעי מלחמת חרבות ברזל שמאושפזים למעלה מ-24 שעות, לקבל מענק כספי ראשוני באופן מיידי.

 

מה קורה אצל מי שלא נדרש לאשפוז?

אצל מי שלא נזקקו לאשפוז, המצב שונה. בשלב זה הם אינם זכאים למענק כספי אך יכולים בהמשך להגיש תביעה חרבות ברזל נגד משרד הביטחון לקבלת אחוזי נכות בעקבות הערכת ועדה רפואית. עבור אנשים אלה חיוני לשמור על תקשורת הדוקה עם היחידה ורופא היחידה שלהם כדי להבטיח שזכויותיהם נשמרות במלואן, וכדי לנווט את תהליך התביעות בצורה יעילה. כמו כן, מומלץ ליצור קשר כבר מלכתחילה עם משרד עו"ד גרינברג המצויד בכל הכלים לליווי נפגעי שירות הביטחון ולמיצוי זכויותיהם.

 

זכאות להגשת תביעה בחרבות ברזל

הזכאות להגשת תביעות חלה על כל אנשי כוחות הביטחון הפעילים במלחמת חרבות ברזל, ללא קשר לסטטוס הרשמי של הכרזת המלחמה. זה כולל חוליות כוננות, חיילים, שוטרים, אנשי שב"כ ועובדים אחרים של כוחות הביטחון. הספקטרום של פציעות שניתן לתבוע כולל פצעים פיזיים, החמרה במחלות כתוצאה מלחץ מלחמה ומצבים פסיכולוגיים כמו פוסט טראומה, אם כי ההיקף המלא של הפרעת דחק פוסט טראומטית המופעלת מהקונפליקט עדיין בהערכה.

 

שכיחות תביעות בחרבות ברזל

בעקבות מלחמת חרבות ברזל, מספר לא מבוטל מאנשי צבא ובני משפחותיהם מוצאים את עצמם מתמודדים עם התחום המורכב של תביעות ופיצויים דרך משרד הביטחון בישראל. המלחמה על עוצמתה ועל המחיר שגבתה מהצבא, הותירה אנשי שירות רבים בפני אתגרים פיזיים ופסיכולוגיים, כמו גם אתגרים כלכליים, עבור אנשי כוחות המילואים שנאלצו לעזוב את מקום עבודתם ועסקיהם לצורך הלחימה.

 

תהליך הגשת תביעה חרבות ברזל

תהליך הגשת התביעה למשרד הביטחון הותאם להקשר של מלחמת חרבות ברזל. מאושפזים מקרב כוחות הביטחון זכאים להליך ההכרה המזורז, המבוצע על ידי יחידות "ר"מ 2". יחידות אלו לא רק מעניקות טיפול מקצועי והמשך טיפול לשיקום מיטבי, אלא גם מסייעות במילוי והגשת טפסי תביעה נגד משרד הביטחון. יחד עם זאת, חשוב להבין שמדובר בתביעה משפטית לכל דבר, ואותן חיילות שעוזרות למלא את טפסי התביעה, אינן בעלות הבנה משפטית, ולכן חשוב להתייעץ עם עורך דין הבקיא בתביעות נגד משרד הביטחון, גם בשלב זה.

 

קביעת אחוזי נכות בתביעות בחרבות ברזל

חומרת הפציעה משפיעה באופן ישיר על אחוזי הנכות הנקבעים לנפגעים, כאשר מצבים נעים מפצעי ירי ופציעות אימונים ועד למחלות שנגרמו מלחץ. עם זאת, חיוני לתובעים להבין שקבלת אחוזי נכות היא רק ההתחלה. קביעת האחוזים מאפשרת המשך טיפול ופיצוי בגין פגיעות ונזקים שונים. עוד חשוב להבין, שכל עוד לא חלפה שנה ממועד הפגיעה, הנזק עדיין לא התגבש, ולכן לרוב, הנכות תיקבע באופן זמני, לשנה או שנתיים, תלוי במקרה. במהלך תקופה זו בה הנכות נקבעת באופן זמני, יזכו התובעים לקבל תגמול וטיפול רפואי, אך אל להם להיות שאננים, ויש להיערך היטב עם הכנת התיק לקראת הוועדה הרפואית שתהיה בתום תוקף הנכות, על מנת שאחוזי הנכות לא יופחתו בצורה משמעותית, והתובע יישאר עם נכות בשיעור 20% לפחות, על מנת שיוכל להמשיך בהליך הטיפול והשיקום.

ההתמודדות בתהליך התביעה מול משרד הביטחון מורכבת ויכולה להימשך מספר שנים, בעיקר במקרים סבוכים יותר. לאורך תקופה זו, הנפגע יכול להגיש בקשות רבות למגוון רחב של הטבות וזכויות, תוך שימת דגש על החשיבות של היכרות מעמיקה עם התהליך והגופים המעורבים.

 

ההבדל בין חוקים ותקנות בשגרה ובחירום

משרד הביטחון בישראל פועל על פי חוקים ותקנות ספציפיים שנועדו לתמוך באנשי שירות שנפגעו משירותם הצבאי. הבסיס להוראות אלה הוא ההכרה בקורבנות שהקריבו החיילים וההכרה באחריות המדינה לסייע בשיקומם והשתלבותם מחדש בחיים האזרחיים. בעקבות מלחמה כדוגמת חרבות ברזל, יש למשרד מנגנונים להתמודדות עם הדרישה המוגברת לפיצויים ותמיכה.

התהליך מתחיל בהגשת תביעת פיצויים, בה יש לפרט את מהות הפציעה או המחלה, הקשר שלה לשירות הצבאי וההשפעה שיש לה על חיי התובע. התיעוד ממלא תפקיד קריטי בשלב זה, שכן רשומות רפואיות מקיפות, פרטי שירות וכל דוחות תקריות רלוונטיים יכולים להשפיע באופן משמעותי על תוצאות התביעה. במקרי חירום כמו תביעה חרבות ברזל, התהליך מתקצר. חשוב להבין כי גם אם צירפתם לתביעה את המסמכים הרפואיים הראשונים, חשוב להמשיך להיות במעקב רפואי רציף, וזאת על מנת להראות שגם בחלוף כשנה עדיין נותר נזק, וזאת על מנת לזכות בפיצוי גם בהמשך, ולא רק באופן זמני.

 

הוכחת קשר בין תביעה חרבות ברזל לבין אופי השירות

עבור אלו שנפגעו או שבריאותם נפגעה עקב השתתפותם במלחמת חרבות ברזל, חשוב ביותר ליצור קשר ברור בין תנאי השירות לבין הבעיות הבריאותיות הנובעות מכך. זה עשוי להיות כרוך באיסוף עדי ראייה, הערכות רפואיות מיד לאחר האירוע וחוות דעת מומחים על ההשפעות ארוכות הטווח של הפציעות שנגרמו. לרוב, הקשר הסיבתי בין הנזק להשתתפות במלחמה יהיה ברור, אך במקרים מסויימים, בעיקר במחלות בהן הקשר לסטרס אינו חד-משמעי – חשוב לדעת איך להציג את הדברים בצורה כזו שתשכנע את קצין התגמולים והמומחה מטעמו להכיר בקשר הסיבתי. אחרת, התביעה עשויה להידחות, למרות שמדובר בנזק שהתרחש במהלך מלחמה.

 

כל הסיבות לפנות לעורך דין

ייזום תביעה דרך היחידה של החייל היא רק ההתחלה. התנהלות לאחר מכן מול משרד הביטחון, ובעיקר ניווט בהערכת הוועדה הרפואית, מחייבות התמדה ובעיקר ייצוג משפטי מקצועי.

כדי להשיג הכרה מלאה ולממש את כל הזכויות הזכאיות, התקשרות עם עורך דין משרד הביטחון שמתמחה בתביעות משרד הביטחון היא הכרחית. הכוונה מקצועית זו מבטיחה גישה מובנית בכל שלב בתביעה, מהגשה ראשונית ועד למעקב המקיף מול מחלקת השיקום והערכות הוועדה הרפואית. בעיקר חשוב לדעת להציג את כל הפגימות מכל התחומים הקיימים, שכן תחומים שלא פורטו בטופס התביעה, לא יוכרו ולא ייבדקו בוועדה הרפואית, ולא יינתן פיצוי או טיפול בגינן, וחבל. שימו לב לכל הפגימות, כולל צלקות, שלפעמים נוטים לשכוח אותן.

 

מה התפקיד של עורך דין בהגשת התביעה?

ייצוג משפטי הופך לבעל ערך רב כאשר מתמודדים בין המורכבויות של תהליך התביעות בחרבות ברזל. עורך דין המספק ייצוג בוועדות הרפואיות  ומנוסה בהשגת פיצויים ממשרד הביטחון, יכול להנחות את התובע להשגת התיעוד הדרוש, לייצג את התובע בהתנהלות מול משרד הביטחון, ולתת ייעוץ לגבי דרך הפעולה הטובה ביותר על מנת להשיג את הפיצוי המקסימלי והמקיף, לרבות אפשרות לערעור במקרה של דחיית תביעות ראשוניות, או קביעת אחוזי נכות נמוכים שאינם משקפים את המצב בפועל.

 

לוח הזמנים להגשת תביעה על רקע מלחמת חרבות ברזל

לבסוף, היבט קריטי נוסף שיש לקחת בחשבון הוא לוח הזמנים להגשת התביעות. אמנם תיתכן גמישות מסוימת לאור הנסיבות סביב מלחמת חרבות ברזל, אך הבנה ועמידה בלוחות זמנים חיוניות כדי להימנע משלילת הזכות לפיצוי. ייעוץ משפטי יכול להבטיח שכל ההגשות מתרחשות במסגרת הזמן שנקבע, תוך שמירה על האינטרסים של התובע.

נפגעתם במלחמת חרבות ברזל? מעוניינים למצות את מלוא זכויותיכם? הגעתם לכתובת הנכונה. צרו עימנו קשר בהקדם – משרדנו עומד לרשותכם בכל הנדרש בנושא תביעה חרבות ברזל.

 

שאלות ותשובות בנושא תביעה חרבות ברזל – משרד הביטחון 

השלב הראשון הוא הגשת תביעה מפורטת הכוללת תיעוד של הפציעה או המחלה, הקשר שלה לשירות הצבאי והשפעתה על חיי הפרט. התנאי העיקרי הוא כמובן לוודא שמערבים עורך דין מהמשרד שלנו, כי יש לו גם את הידע וגם את המומחיות הרלוונטיים.

ייצוג משפטי מומלץ מאוד שכן הוא יכול לספק הכוונה חשובה, בכל ההליך המשפטי המורכב ולשפר את הסיכויים להצלחת התביעה. עורך הדין הוא הגורם היחיד שמשרת את האינטרסים של הלקוחות מול משרד הביטחון.

כן, ניתן להגיש תביעות בגין תנאים שנמצאים מאוחר יותר קשורים ישירות לשירות במלחמת חרבות הברזל, בתנאי שיש מספיק ראיות לבסס את הקשר הזה. הדרך להגיש את תביעה חרבות ברזל עוברת בהתייעצות עם עורך דין מהמשרד שלנו.

ניתן לקבל מענקים חד-פעמיים וקצבאות זמניות או לכל החיים לנכות לצמיתות, לצד שירותים רפואיים, תמיכה והטבות שונות. התנאים לקבלת הפיצוי נקבעים על פי החוק, אבל באירועים חריגים כמו מלחמת חרבות ברזל ייתכנו עדכונים ותוספות לתקנות. לכן חשוב לערב עורך דין מהמשרד שלנו ולהיות בטוחים שהזכויות מנוצלות במלואן.

תביעה חרבות ברזל – משרד הביטחון
תביעה חרבות ברזל – משרד הביטחון
Picture of אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>