Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
js_loader

פציעה של חייל סדיר במלחמת חרבות ברזל

חייליים או חיילות סדירים שנגרמה להם פציעה במלחמת חרבות ברזל הוכתרו כגיבורים, אבל גבורתם לא תרפא את הפצעים הפיזיים והנפשיים. צה"ל ומשרד הביטחון מחויבים, על פי חוק, לטפל בהם ולשקם אותם. עם זאת, לפעמים בירוקרטיה מתישה, אטימות ורשלנות מחייבות התערבות של עורכי דין לצורך מימוש זכויותיהם. במאמר זה נעסוק בזכויותיהם של חיילי צה"ל ובסיוע החיוני שמשרד עו"ד גרינברג ושות' יכול להעניק להם 

 

ייצוג משפטי חיוני

על פי חוק, חיילים שנפצעו במהלך שירות סדיר זכאים לפיצויים שונים מהמדינה. עם זאת, הדרך למימוש זכויות אלו עלולה להיות מורכבת ומייגעת בשל הבירוקרטיה הרבה. חיילים שנגרמה להם פציעה במלחמת חרבות ברזל ונאלצים להתמודד גם עם הקשיים השונים המלווים מצב זה, עלולים להתקשות בניהול מערכת היחסים שלהם עם רשויות הצבא ומשרד הביטחון. כאן נכנס לתמונה הצורך בייצוג משפטי מנוסה על ידי משרד מומחה. ייצוג כזה, כמו שניתן באמצעות משרד עו"ד גרינברג ושות' הוא קריטי על מנת להבטיח שהחיילים והחיילות הפצועים יקבלו את מלוא הפיצויים והתמיכה המגיעים להם, בצורה מהירה ויעילה וללא עיכובים מיותרים.

 

זכויותיו של חייל שנפצע במהלך שירותו

זכויותיהם של חיילים וחיילות סדירים שנגרמה להם פציעה במלחמת חרבות ברזל מוסדרות בחוק הנכים (תגמולים ושיקום), תשי"ט 1959.  החיילים הפצועים ישוקמו על ידי הצבא כל עוד הם משרתים, ועל ידי משרד הביטחון עם שחרורם. חשוב לציין: הזכויות עשויות להשתנות בהתאם לחומרת הפציעה, נסיבות הפציעה וסוג הפציעה.

זכויות במהלך השירות הצבאי:

טיפול רפואי

  • טיפולי פיזיותרפיה
  • טיפולי ריפוי בעיסוק
  • טיפולים פסיכולוגיים
  • טיפולים פסיכיאטריים
  • קבוצות תמיכה
  • שיקום מקצועי
  • ניתוחים
  • תרופות
  • ציוד רפואי

 

סיוע כלכלי

  • מענק חד פעמי של 1800 ₪
  • הוצאות אשפוז של 2,635 ₪ לפצוע קל, 5,270 ₪ לפצוע בינוני-קשה

 

זכויות לאחר שחרור מהצבא:

קצבת נכות

חייל משוחרר שנפצע במלחמה זכאי לקצבת נכות מטעם משרד הביטחון ולהמשך טיפולים לצורך המשך שיקומו.

 

טיפול רפואי

  • טיפולי פיזיותרפיה
  • טיפולי ריפוי בעיסוק
  • טיפולים פסיכולוגיים
  • טיפולים פסיכיאטריים
  • ניתוחים
  • תרופות
  • ציוד רפואי

 

שיקום

השיקום יכול לכלול:

  • קורסים מקצועיים
  • הכשרות מקצועיות
  • ייעוץ תעסוקתי
  • סיוע במציאת עבודה

 

הטבות כלכליות

  • מקדמה עבור תגמולים: תשלום חודשי 1593 ₪ לפצוע קל 4248 לפצוע בינוני-קשה.
    תשלום מיום השחרור, כל עוד אין אחוזי נכות
  • קצבת נכות
  • מענק שיקום
  • פטור מתשלום מס הכנסה
  • הנחות בארנונה
  • הנחות בתחבורה ציבורית

 

באיזה מצב זכויותיו של חייל פצוע לא מתממשות?

  1. חוסר מודעות: ייתכן שהחייל אינו מודע לזכויותיו המלאות, כתוצאה מחוסר מידע או הדרכה מצד הצבא.
  2. קשיים בירוקרטיים: תהליך מימוש זכויות עשוי להיות מורכב ומסורבל, ודורש מהחייל להתמודד עם בירוקרטיה רבה.
  3. חוסר תמיכה: ייתכן שהחייל אינו מקבל את התמיכה וההכוונה הדרושים לו מצד גורמים צבאיים או אזרחיים.
  4. חשש מפני סנקציות: ייתכן שהחייל חושש מפני פגיעה מצד גורמים צבאיים אם יתלונן או יבקש לממש את זכויותיו.
  5. חוסר אמון במערכת: ייתכן שהחייל אינו מאמין שהצבא יפעל לטובתו, ולכן אינו פונה לממש את זכויותיו.
  6. פגיעה נפשית: ייתכן שהפציעה גרמה לחייל לפגיעה נפשית, המקשה עליו לתפקד ולנהל את המאבק למען זכויותיו.
  7. קשיים כלכליים: ייתכן שהחייל נתון בקשיים כלכליים, ולכן אינו יכול להרשות לעצמו להיעזר בעורך דין או יועץ שיסייע לו לממש את זכויותיו.
  8. היעדר תקדימים: אופייה החריג של המלחמה ואורכה, שיבשו את המערכות התומכות של הצבא

 

מתי חייל סדיר צריך לפנות לסיוע משפטי?

חייל סדיר שנגרמה לו פציעה במלחמת חרבות ברזל, ומרגיש כי זכויותיו אינן מתממשות מסיבה כלשהי צריך לפנות אל עורך דין משרד הביטחון כבר בשלב הראשוני. כך הוא ידע מה עליו לעשות, מתי ואיך. כך הוא ילמד את ההליכים השונים שהוא צפוי לעבור במסגרת התביעה נגד הצבא ומשרד הביטחון. עו"ד משרד הביטחון ימקד את מאמציו של החייל הפצוע ויצמצם משמעותית את סערת הנפש שעשויה לפקוד אותו עקב מצבו.

 

מתי חייל סדיר יכול לתבוע את הצבא?

לוחמים ולוחמות שעברו פציעה במלחמת חרבות ברזל, יכולים להגיש תביעה זמן קצר לפני שחרורם. פציעה קשה המחייבת שיקום ממושך תוביל את החיילים לדיון בוועדה רפואית שם יקבע להם פרופיל פוסל שירות שיוביל לשחרור מוקדם. אחריה, ניתן להגיש תביעה לקצין התגמולים במשרד הביטחון להכרה כנכי צה"ל. לעומתם, חיילים עם פציעה קלה יותר שהפרופיל המתוקן שלהם אינו פוסל אותם משירות צבאי שירות, זכאים לתבוע לצורך הכרה כנכי צה"ל בסמוך לשחרורם. מרגע השחרור, יש חלון הזדמנויות של 3 שנים להגיש תביעה לכן כדאי לפנות לסיוע משפטי בהקדם האפשרי.

 

מדוע חשוב ללכת למשרד עורכי דין המתמחה בתחום?

בזכות הידע והניסיון שלו, עורך דין המתמחה בתביעות נגד משרד הביטחון, מכיר את כל הנהלים וכל ההתפתחויות, מכיר את כל בעלי התפקיד הרלוונטיים ויודע איפה אפשר ואיפה כדאי לבצע קיצורי דרך. לשם המחשה, משרד עורכי הדין "גרינברג ושות' הוקם בשנת 1950 במטרה לייצג חיילים פצועים ונכי צה"ל. המשרד מתמקד בייצוג חיילים פצועים ורכש ניסיון רב שנים בתחום זה. לאורך השנים, עורכי הדין במשרד צברו ידע עמוק בכל הנוגע לזכויות ולתהליכים הדרושים להשגתן, והצליחו לסייע לאלפי חיילים פצועים בקבלת הפיצויים המגיעים להם.

 

תפקידן של ועדות רפואיות

חייל שנגרמה לו פציעה במלחמת חרבות ברזל יופנה לאחת הוועדות הרפואיות של צה"ל. עם השחרור גם משרד הביטחון מפעיל ועדות רפואיות. הן הגורם המוסמך לקבוע את הפרופיל הצבאי ואת רמת הנכות, תהליך זה כולל:

  • בדיקה רפואית מקיפה, שבמהלכה נבחנים הנתונים הרפואיים של החייל, תוך התחשבות במצבו הנוכחי, היסטוריית המחלות שלו, נתונים גופניים ותפקודיים ועוד.
  • לאחר הבדיקה, הוועדה הרפואית קובעת את הפרופיל המתאים לחייל הפצוע. קיימים פרופילים שונים, כאשר כל אחד מהם מאפשר שירות צבאי בתנאים שונים או שחרור עקב חוסר כשירות.
  • חייל שאינו מרוצה מקביעת הפרופיל שלו רשאי להגיש ערעור. תהליך הערעור כולל בדיקה נוספת על ידי ועדה רפואית עליונה, וזוהי הזדמנות נוספת עבור החייל להציג את מצבו הרפואי ולנסות לשנות את הפרופיל שלו.
  • סיוע של עורך דין המתמחה בתחום יכול להועיל רבות לחייל בתהליך קביעת הפרופיל ובמקרה של ערעור. עורך דין בעל ניסיון בתחום זה יכול לסייע לחייל להבין את זכויותיו, להכין את התיעוד הרפואי הדרוש, לייצג אותו בפני הוועדה הרפואית ולטעון בשמו.

 

הליך הגשת התביעה

החלק הקריטי בתהליך המשפטי למימוש זכויות לחייל שנגרמה לו פציעה במלחמת חרבות ברזל, הוא הגשת תביעה נגד משרד הביטחון. שלב זה דורש הכנה מקיפה ויסודית של התיק על ידי עורכי דין מנוסים. יש להכין את כל המסמכים והראיות הרלוונטיות התומכות בתביעה, החל מתיעוד רפואי ועד עדויות ותצלומים מזירת הפציעה.

 

משרד עו"ד גרינברג ושות'

במשך השנים סייענו במשרד עו"ד גרינברג ושות' למאות חיילים שהרגישו שהצבא ומשרד הביטחון לא התייחס אליהם כראוי. עם כל הניסיון שצברנו, אנחנו יכולים לסייע גם לכם, בוגרי ופצועי מלחמת חרבות ברזל. יש לנו את הניסיון והידע להבטיח שהזכויות שלכם ימומשו במלואן. מעבר לניסיון העצום והמוניטין הטוב שצברנו לאורך השנים, עורכי הדין של משרדנו מעניקים ייצוג מסור ומקצועי ברמה הגבוהה ביותר בתחום זה. המסר המרכזי הוא – אל תוותרו על זכויותיכם, וסמכו עלינו על מנת למצותן באופן המלא ביותר. צרו קשר ונשמח לסייע לכם.

 

שאלות ותשובות בנושא פציעה של חייל סדיר במלחמת חרבות ברזל

צה"ל מחויב לרווחתו הבריאותי והנפשית של החייל הסדיר מרגע פציעתו ועד שחרורו. במסגרת זאת, הצבא מספק טיפולים רפואיים כולל ניתוחים, פיזיותרפיה, ציוד רפואי, תרופות, ציוד רפואי. כמו כן, כל חייל או חיילת פצועים זכאים לטיפול נפשי ולשיקום מצבו הנפשי והרפואי.

חייל סדיר שנפצע במלחמה יעבור ועדה רפואית שתקבע את מצבו הרפואי. חיילים עם פציעות קלות יחסית ימשיכו את שירותם ואם צריך גם את שיקומם במסגרת הצבא. חיילים שנפצעו קשה ישוחררו מהצבא ויעברו לאחריות אגף השיקום של משרד הביטחון.

תביעה של חייל סדיר שנפצע במהלך המלחמה תוגש נגד משרד הביטחון בסמוך לשחרורו. מועד השחרור תלוי בחומרת הפציעה. עם השחרור לחייל הפצוע יש חלון הזדמנויות של 3 שנים להגיש תביעה. לכן מומלץ לו לפעול מול עורך דין החל מהשלב הראשון. 

אם חייל מרגיש כי זכה ליחס לא הוגן מצד הצבא או משרד הביטחון, מומלץ לו לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין משרד הביטחון. כך הוא ידע כיצד לפעול כדי להגיש תביעה או ערעור נגד החלטה של ועדה רפואית. פנייה שכזאת תסייע גם להפיג תחושות קשות של קיפוח מצד המערכת. 

באיזה מצב זכויותיו של חייל פצוע לא מתממשות?
באיזה מצב זכויותיו של חייל פצוע לא מתממשות?
Picture of אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר
אודות המחבר - עורך דין משרד הבטחון יעקב אמיר

עורך דין משרד הביטחון יעקב אמיר עוסק מאז שנת 2000 בתחום הייצוג של נכי צה"ל ומשפחות שכולות. בוגר תואר LLB במשפטים מהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים משנת 2004. נשוי ואב לשלושה ילדים. מאמין במתן ייעוץ מקצועי, יחס אישי ואנושי, ושכר טרחה הוגן בהתאם להיקף התביעה.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 116 ביקורות
×
js_loader
a2
עורך דין משרד הביטחון גרינברג ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם עורך דין >>